Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 3 april 2006, 14:14   #16
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter74
Hallo allemaal,

Twijfel sterk of ik iets moet slikken om mijn haaruitval tegen te gaan. Wil mijn haar graag behouden, maar als dat ertoe leidt dat ik weinig of geen zin meer in seks heb, schiet het zijn doel nogal voorbij. Denk ook niet dat mijn vriendin daarop zit te wachten. Hoe werkt(e) dit voor jullie? Vraag me af of mensen die fina of dutasteride slikken veel problemen ondervonden ten aanzien van hun seksleven. Uit de verhalen die ik hier lees, maak ik op dat velen last hebben van een verminderd libido, maar ik heb weinig zicht op wat dat precies inhoudt (gewoon wat minder zin in seks of bijna of helemaal geen zin meer) en wat dat dan betekende voor hun seksleven.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gebruik nu 2 x per dag minox 5%
Ik heb zowel dutasteride als finasteride gebruikt. Finasteride deed niets aan mijn libido, maar dankzij dutasteride leek ik wel een olifant in paartijd! Niet dat ik het erg vond ofzo
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 15:02   #17
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter74
Vraag me af of mensen die fina of dutasteride slikken veel problemen ondervonden ten aanzien van hun seksleven.
Nergens last van gehad.

Maar je schiet niks op met dit soort informatie, Pieter. Volgens onderzoeken krijgt een paar procent in enige mate en voor enige tijd last met zijn libido. Als je hier leest krijg je kennelijk de indruk veel mensen er last van krijgen. Maar hoe dan ook, het blijft statistiek.

Probeer het als het risico op bijwerkingen voor jou acceptabel lijkt, accepteer je kaalheid of probeer wat anders waar je in kunt geloven.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 15:45   #18
Pieter74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Nergens last van gehad.

Maar je schiet niks op met dit soort informatie, Pieter. Volgens onderzoeken krijgt een paar procent in enige mate en voor enige tijd last met zijn libido. Als je hier leest krijg je kennelijk de indruk veel mensen er last van krijgen. Maar hoe dan ook, het blijft statistiek.

Probeer het als het risico op bijwerkingen voor jou acceptabel lijkt, accepteer je kaalheid of probeer wat anders waar je in kunt geloven.
Dank voor je reactie. Heb eerlijk gezegd juist heel veel aan dit soort informatie. Weet er nog weinig vanaf en ben blij met de schat aan informatie die ik hier vind en de reactie die ik op vragen krijg. Zal mijn definitieve oordeel overigens niet alleen op de posts hier baseren, hoor, maar ook op wat ik er verder over vind en wat de dermatholoog erover zegt (die gaf me namelijk alleen minox en heeft andere opties uberhaupt niet genoemd, was er zelf toen ook nog niet van op de hoogte).
Pieter74 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 16:05   #19
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter74
Dank voor je reactie. Heb eerlijk gezegd juist heel veel aan dit soort informatie. Weet er nog weinig vanaf en ben blij met de schat aan informatie die ik hier vind en de reactie die ik op vragen krijg. Zal mijn definitieve oordeel overigens niet alleen op de posts hier baseren, hoor, maar ook op wat ik er verder over vind en wat de dermatholoog erover zegt (die gaf me namelijk alleen minox en heeft andere opties uberhaupt niet genoemd, was er zelf toen ook nog niet van op de hoogte).
Ik bedoelde vooral dat de persoonlijke ervaringen van deelnemers hier geen voorspellende waarde hebben voor wat jij eventueel zou kunnen gaan ondervinden. Je ziet bijvoorbeeld al dat Jaapie notabene precies het tegenovergestelde bijverschijnsel heeft gekregen van waar jij bang voor bent.

Wat je ook vaak zult merken is dat alles op het conto van finasteride wordt geschreven, omdat dat nu eenmaal een duidelijk aanwijsbaar iets is. Naar verdere mogelijke oorzaken wordt dan al niet meer gekeken, terwijl bijvoorbeeld stress heel belangrijk kan zijn voor je libido. Zelfs de stress van het toch wel enge beginnen slikken van finasteride kan wel eens je libido kunnen aantasten ('het zit in het hoofd').

Het is goed dat je je breed informeert, zeker als je scherp blijft op welk deel van je informatie objectief is en wat subjectief.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 16:22   #20
Pieter74
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2006
Berichten: 18
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik bedoelde vooral dat de persoonlijke ervaringen van deelnemers hier geen voorspellende waarde hebben voor wat jij eventueel zou kunnen gaan ondervinden. Je ziet bijvoorbeeld al dat Jaapie notabene precies het tegenovergestelde bijverschijnsel heeft gekregen van waar jij bang voor bent.

Wat je ook vaak zult merken is dat alles op het conto van finasteride wordt geschreven, omdat dat nu eenmaal een duidelijk aanwijsbaar iets is. Naar verdere mogelijke oorzaken wordt dan al niet meer gekeken, terwijl bijvoorbeeld stress heel belangrijk kan zijn voor je libido. Zelfs de stress van het toch wel enge beginnen slikken van finasteride kan wel eens je libido kunnen aantasten ('het zit in het hoofd').

Het is goed dat je je breed informeert, zeker als je scherp blijft op welk deel van je informatie objectief is en wat subjectief.
Klopt. Lees veel paniekreacties over bijwerkingen waar ik me van afvraag in hoeverre de genoemde bijwerkingen nou met het slikken van fina te maken hebben. In zoverre kun je elke afwijking direct aan fina toeschrijven, iets wat volgens mij te vaak gebeurt. Wil me inderdaad graag zo breed mogelijk informeren alvorens de dermatholoog om een recept voor fina te vragen en zal me daarbij niet laten leiden door allerlei spook- en indianenverhalen. In ieder geval bedankt voor je reactie, het begint me allemaal steeds duidelijker te worden. Nu die haaruitval nog even terugdringen / stopzetten
Pieter74 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 17:22   #21
thermaltaker
HaarWeb lid
 
thermaltaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 47
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik heb zowel dutasteride als finasteride gebruikt. Finasteride deed niets aan mijn libido, maar dankzij dutasteride leek ik wel een olifant in paartijd! Niet dat ik het erg vond ofzo
Betekent dit dan ook dat de werking bij jou te verwaarlozen was jaapie? Aangezien jij juist last van de tegenovergestelde bijwerkingen kreeg...
thermaltaker is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 17:53   #22
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thermaltaker
Betekent dit dan ook dat de werking bij jou te verwaarlozen was jaapie? Aangezien jij juist last van de tegenovergestelde bijwerkingen kreeg...
Nee hoor, dutasteride werkte perfect. Door de blokkering van 5-ar blijft er meer testosteron over, dus een hoger libido.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 18:40   #23
The Dude
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Berichten: 362
Meer testosteron, meer zin in sex. Maar is sex doet sex wel goed in verband met haarverlies???
__________________
Regime:
-1 mg Fina (sinds midden september 2003) [ GESTOPT augustus 2006 ]
-Veel water
-Multivitaminen
-0.5 mg Duta (sinds augustus 2006)

21 jaar, NW 2
The Dude is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 18:48   #24
vrosjnivosj
HaarWeb lid
 
vrosjnivosj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2005
Berichten: 1.502
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Dude
Meer testosteron, meer zin in sex. Maar is sex doet sex wel goed in verband met haarverlies???
Meer testosteron maar minder DHT.
__________________

vrosjnivosj is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 18:52   #25
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
naja, aan het fiasco van annelien heb ik wel een ding geleerd

ik was ook bang dat ik een ramp in bed zou zijn door de fina.
inmiddels begreep ik dat annelien nog nooit zulke goede sex heeft gehad als met mij (mijn ego heeft iig wel een boost gehad)
mijn libido is nog steeds zo hoog als normaal.

vergeet niet dat de grootste bijwerking van fina is dat je je allerlei nare dingen gaat inbeelden...

en bedenk ook goed dat voor de meeste vrouwen het eigenlijke "neuken" ze vaak niet tot een hoogtepunt brengt.

"likken als lassie" heeft meer betekenis dan je denkt
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 21:34   #26
BrabandeR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2004
Berichten: 17
Ik slik nu al een jaar of 4 fina, en ik heb nergens last van.
Lijkt soms wel of ik soms meer zin heb, maar dat kan ook door de fitness komen.
BrabandeR is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 21:42   #27
Guoy
ataraxic 2.222
 
Guoy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 2.345
Geslacht:
Ik had toen ik begon met fina eerst anderhalve week nauwelijks meer een ochtenderectie en ook dacht ik helemaal niet meer aan sex. Ik was toen wel even freaked out (zoals normaal). Vervolgens werd ik een paar weken enorm hitsig! Daarna werd alles weer "normaal". Niets om je zorgen over te maken. Je hormonen zijn heel even geflipt en daarna trekken ze weer bij. Moet je je vriendin even een weekje op een andere manier vermaken.
__________________
Intern:
• Groene Thee (+- 1 liter per dag) juni '05
• Visolie omega-3 (De Tuinen) juli '05
Pompoenpitten (handje per dag) juli '05
Extern:
• Rooscure shampoo (1% Ketoconazol) (om de 3 dagen) juni '05
• Folligen Creme op de haarlijn (paar keer in de week) juni '05
• 650 nm laser voor de haarlijn om de dag mei '06
• Spironolactone 5% 1x per dag op de haarlijn juni '06
• Carninetartraat 1x per dag (Schwarzkopf Activ M tonic) februari '08
Situatie:
25 jaar. NW2.

Gestopt:
• Finasteride juni '05 - juni '07
• Dutasteride (oraal) juni '07 - november '08
Guoy is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2006, 21:58   #28
cees
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 mei 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 958
He brabander slik jij al 4 jaar finas, hoe is de werking na die 4 jaar en je haarstatus in vergelijking met toen je begon? Fitness je ook al 4 jaar, heeft dat nog voor je gevoel negatieve effecten gehad op je haar?

Thanx alvast
cees is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 16:21   #29
guaglione
Figo
 
Geregistreerd: 8 februari 2006
Berichten: 27
Ik gebruik nu precies 2 maanden finasteride en heb nergens last van... eerder andersom! Vergeet verder niet dat minder zin in sex als bijwerking staat vermeld in de bijsluiter omdat sommige mannen dit aangaven tijdens het onderzoek (een enorm laag percentage trouwens), een net zo'n grote groep gaf juist aan dat hun libido gestegen was! Ik denk persoonlijk dat het effect meer psychologisch is.. als je aan impotentie denkt tijdens de sex dan krijg je vanzelf een slappe! Gewoon gaan met die banaan!
__________________
Intern:
Propecia sinds 02/06
3 à 4 dagen per week: multivitaminen

Extern:
Rooscure 1% ketoconazol sinds 03/06

Status:
06/06 NW2 - haaruitval blijft minder, echter het lijkt of de inhammen toch verder gaan, waarschijnlijk omdat finasteride niet op de inhammen werkt maar wel voor de rest
03/06 NW2 - shedding lijkt voorbij, duidelijk minder haren na het douchen, ook minder dan voor het beginnen van regime, hopelijk gaat het zo door
03/06 NW2 - laatste week last van ergere haaruitval.. hopelijk shedding
guaglione is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2006, 20:29   #30
BrabandeR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2004
Berichten: 17
Hey Cees,
Mijn haar is er echt stukken beter van geworden .
Iedereen stond er ook van te kijken en vroegen wat ik gebruikte omdat mijn haar ineens zo dik was.
Ik ben nog steeds niet 100% tevreden maarja ik heb nog wat ik had toen ik begon en zelfs nog iets meer.
Ik fitness al een jaar of 9 , en ik denk niet dat het echt effect heeft gehad maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Ik bestel mijn proscar trouwens bij Gm apotheek via internet. De rekening die ik dan krijg stuur ik gewoon naar CZ op en ik krijg alles vergoed incl. de verzend kosten. Ze hebben nog nooit ergens naar gevraagd.
Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Gr B
BrabandeR is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[finasteride] [dutasteride] Gevolgen voor de vruchtbaarheid / zwangerschap elpa Medicijnen/haargroeimiddelen 247 7 januari 2017 23:08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.