Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 april 2019, 15:26   #1
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Alternatief finasteride (ru58841 / nanoxidil)

Ik gebruik finasteride nu al een jaar of 6 met hier en daar een tussenpauze. Enkele weken kwam ik hormonale disbalans tegen en ervaar meerdere van deze symptomen in een mindere mate zoals droge huid, bol gezicht, slaap en concentratie minder focus. Waar ik mij zonder finasteride een stuk vuriger voel. Toch boek ik zeer goede resultaten met fina.

Nu lees ik meerdere medicatie wat in ontwikkeling is of ook goede dingen beloofd als ru58841 en nanoxidil. Ik snap dat fina het meest effectief is, toch kunnen deze middelen als alternatief dienen? Of mss een ander middel? Heb ook eens saw palmento gebruikt maar was erg zwak in vergelijking met fina.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2019, 21:47   #2
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Ik ben ook wel benieuwd of nanoxidil een vervanger kan zijn voor duta en finasteride.
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2019, 21:52   #3
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kermak Bekijk bericht
Ik ben ook wel benieuwd of nanoxidil een vervanger kan zijn voor duta en finasteride.
Nee joh, nanoxidil is, als het uberhaupt klopt, een iets beter oplosbare vorm van minoxidil. Een alternatief voor minox moet ik zeggen met vergelijkbare werking, maar een wat beter opname. Fina en duta blijven vele malen effectiever.
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2019, 22:03   #4
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spinner1 Bekijk bericht
Ik gebruik finasteride nu al een jaar of 6 met hier en daar een tussenpauze. Enkele weken kwam ik hormonale disbalans tegen en ervaar meerdere van deze symptomen in een mindere mate zoals droge huid, bol gezicht, slaap en concentratie minder focus. Waar ik mij zonder finasteride een stuk vuriger voel. Toch boek ik zeer goede resultaten met fina.

Nu lees ik meerdere medicatie wat in ontwikkeling is of ook goede dingen beloofd als ru58841 en nanoxidil. Ik snap dat fina het meest effectief is, toch kunnen deze middelen als alternatief dienen? Of mss een ander middel? Heb ook eens saw palmento gebruikt maar was erg zwak in vergelijking met fina.
Als je geen Finasteride of Dutasteride meer kan verdragen of gebruiken dan zou ik voor RU gaan. Kost wel wat natuurlijk..
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.