Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 augustus 2019, 16:48   #61
arnob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2018
Berichten: 69
Geslacht:
iemand een idee waarom de Essengen versies met minox EN finas rond de $40 kosten terwijl de Essengen F met enkel finasteride $116 dollar kost? Ik vrees namelijk slecht te reageren op de minox.
arnob is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2019, 21:10   #62
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Talking Een gokje wagen

Weer even geleden dat ik gereageerd heb, maar wederom is de klassieke discussie weer komen opborrelen van voorstanders en tegenstanders van finasteride. Ik vind dit altijd toch wel interessant om te lezen, maar tegelijkertijd maken dit soort discussies het voor mij vaak lastig om een keuze te maken. Er zitten namelijk goede punten aan beide kanten. Nu, 3,5 maanden na mijn haartransplantatie zie ik in mijn handen tijdens het douchen best veel haren en dit liet me weer schrikken. Waarschijnlijk is dat haarverlies in de onbehandelde gebieden (kruin en stukje bovenop) en ik ben bang dat dat ook snel achteruit zou gaan. Om die reden denk ik dat het voor mij de beste keuze is om de topische variant te gaan proberen van finasteride.

Er is weinig over bekend, maar de positieve resultaten en het feit dat je het alleen lokaal aanbrengt spreekt mij aan. Daarbijkomend ook het feit dat Pro Hair Clinic nu ook patiënten aanbeveelt om de topische variant te gaan gebruiken. Je kunt bij minoxidilmax.com blijkbaar de eerste keer gratis een flesje proberen en dat formuliertje heb ik ingevuld, dus ik ben benieuwd wanneer ik reactie krijg. Doet de lotion ook iets op een al behandeld gebied van het hoofd of heeft het totaal geen zin om het daar te smeren, aangezien dat waarschijnlijk DHT-ongevoelige haartjes zijn?

Nog een vraagje: Topische finasteride wordt dus via de lotion alsnog in het lichaam opgenomen om de omzetting van testosteron naar DHT tegen te gaan? Het doordringt dan dus de huid. Hier lees ik vaak dat middeltjes (zoals shampoo's als die van HWI) niet werken, omdat deze niet in het lichaam worden opgenomen, maar op het oppervlak blijven? Maar als finasteride wel opgenomen wordt, dan zouden shampoo's dat toch ook kunnen? Laat het me weten als ik iets onjuist heb verwoord, maar dit is iets wat ik me nu opeens afvraag.

BTW: toen ik mijn huisarts vroeg of ze finasteride wilde voorschrijven kreeg ik als antwoord nee en verwees ze me door naar de dermatoloog als ik het echt zou willen na het vertonen van een samenvatting over alle onderzoeken naar finasteride dat in de bijlage zit. Zo zou de NNT (Number Needed To Treat) op 4 liggen bij finasteride en dit verbaasde me, aangezien ik dacht dat finasteride vrijwel voor iedereen werkt, maar dit wekt de indruk dat dat maar bij een kwart van de mensen zo is of interpreteer ik dat verkeerd?

Ben benieuwd wat jullie van de samenvatting vinden.

@arnob, dat zag ik ook ja, apart!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20190816_200332.jpg‎ (136,1 KB, 62x gelezen)

Laatst gewijzigd door Maikkeyy; 16 augustus 2019 om 21:21
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2019, 18:54   #63
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikkeyy Bekijk bericht
Weer even geleden dat ik gereageerd heb, maar wederom is de klassieke discussie weer komen opborrelen van voorstanders en tegenstanders van finasteride. Ik vind dit altijd toch wel interessant om te lezen, maar tegelijkertijd maken dit soort discussies het voor mij vaak lastig om een keuze te maken. Er zitten namelijk goede punten aan beide kanten. Nu, 3,5 maanden na mijn haartransplantatie zie ik in mijn handen tijdens het douchen best veel haren en dit liet me weer schrikken. Waarschijnlijk is dat haarverlies in de onbehandelde gebieden (kruin en stukje bovenop) en ik ben bang dat dat ook snel achteruit zou gaan. Om die reden denk ik dat het voor mij de beste keuze is om de topische variant te gaan proberen van finasteride.

Er is weinig over bekend, maar de positieve resultaten en het feit dat je het alleen lokaal aanbrengt spreekt mij aan. Daarbijkomend ook het feit dat Pro Hair Clinic nu ook patiënten aanbeveelt om de topische variant te gaan gebruiken. Je kunt bij minoxidilmax.com blijkbaar de eerste keer gratis een flesje proberen en dat formuliertje heb ik ingevuld, dus ik ben benieuwd wanneer ik reactie krijg. Doet de lotion ook iets op een al behandeld gebied van het hoofd of heeft het totaal geen zin om het daar te smeren, aangezien dat waarschijnlijk DHT-ongevoelige haartjes zijn?

Nog een vraagje: Topische finasteride wordt dus via de lotion alsnog in het lichaam opgenomen om de omzetting van testosteron naar DHT tegen te gaan? Het doordringt dan dus de huid. Hier lees ik vaak dat middeltjes (zoals shampoo's als die van HWI) niet werken, omdat deze niet in het lichaam worden opgenomen, maar op het oppervlak blijven? Maar als finasteride wel opgenomen wordt, dan zouden shampoo's dat toch ook kunnen? Laat het me weten als ik iets onjuist heb verwoord, maar dit is iets wat ik me nu opeens afvraag.

BTW: toen ik mijn huisarts vroeg of ze finasteride wilde voorschrijven kreeg ik als antwoord nee en verwees ze me door naar de dermatoloog als ik het echt zou willen na het vertonen van een samenvatting over alle onderzoeken naar finasteride dat in de bijlage zit. Zo zou de NNT (Number Needed To Treat) op 4 liggen bij finasteride en dit verbaasde me, aangezien ik dacht dat finasteride vrijwel voor iedereen werkt, maar dit wekt de indruk dat dat maar bij een kwart van de mensen zo is of interpreteer ik dat verkeerd?

Ben benieuwd wat jullie van de samenvatting vinden.

@arnob, dat zag ik ook ja, apart!
Mailtje van minoxidilmax komt waarschijnlijk in je spambox terecht, ze reageren vrij snel. Ik ga ook tropische finasteride proberen omdat ik gewoon te veel last van mijn balzak krijg door orale Fina. Hebben jullie hier minder last van? Ik vind het te erg aanwezig om het te negeren.
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2019, 00:22   #64
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Waar kun je topische fina kopen
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2019, 01:44   #65
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Gisteren mijn pakketje ontvangen van minoxidilmax en
deze avond voor de eerste keer aangebracht. Er zit een pipetje bij dus het is makkelijk te weten hoeveel is toegestaan. Ik verwacht geen resultaten voor 2 maanden gebruik. Indien ik veranderingen opmerk zal ik deze zeker geven.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2019, 20:39   #66
arnob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 december 2018
Berichten: 69
Geslacht:
Heb je dan een mengeling met minox gekocht? Ik zou alleen de finas willen maar die is ongelooflijk veel duurder. Ik ga ze eens een mail sturen voor een verklaring.
arnob is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2019, 21:15   #67
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arnob Bekijk bericht
Heb je dan een mengeling met minox gekocht? Ik zou alleen de finas willen maar die is ongelooflijk veel duurder. Ik ga ze eens een mail sturen voor een verklaring.
Heel erg simpel. De minox fina combi is goed voor 1 maand wanneer je dagelijks 1mg finasteride topisch wilt aanbrengen. De fina only is goed voor 4 maanden wanneer je 1mg fina topisch wilt aanbrengen.

Iets met logisch beredeneren...
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2019, 01:26   #68
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
Ik heb de variant met minox idd.
Het zou 2 maanden moeten meegaan. Er zit namelijk 60 ml in een flesje. Als je 1 ml per dag gebruikt gaat dit dus bijna 2 maanden mee.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2019, 14:34   #69
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (H)appy Bekijk bericht
Ik heb de variant met minox idd.
Het zou 2 maanden moeten meegaan. Er zit namelijk 60 ml in een flesje. Als je 1 ml per dag gebruikt gaat dit dus bijna 2 maanden mee.
heb je de 15%? Dan kun je er 2 maanden mee doen ja.
Doorgaans word aangeraden om 2x per dag 1mL op 5% aan te brengen.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2019, 17:30   #70
(H)appy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 mei 2012
Berichten: 242
ja de 15% variant.
Ik lees op de gebruiksaanwijzing om 1 keer per dag 's avonds 1 ml aan te brengen. Ik vind dit makkelijker dan een product te gebruiken dat je 2 keer per dag moet smeren.
(H)appy is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2019, 22:22   #71
Maikkeyy
HaarWeb lid
 
Maikkeyy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2018
Berichten: 36
Geslacht:
Ik heb twee flesjes besteld, waarvan 1 dus gratis en ik kreeg een mailtje dat het binnen drie weken bezorgd zal worden. Dit zou ook kunnen oplopen tot 6 weken, dus nog even wachten. Hoe snel kregen jullie hem binnen?

Weet iemand toevallig de antwoorden op mijn vragen in mijn vorige post, ben daar wel benieuwd naar namelijk .

1. Heeft het zin om de Essengen aan te brengen op al behandelde gebieden door een HT of is dat geheel nutteloos (zeer waarschijnlijk, maar wil het toch zeker weten)?

2. Waarom zijn shampoo's (zoals die van HWI) niet effectief, terwijl een topische variant van finasteride dat bijv. wel is? Dan zouden shampoos toch ook moeten kunnen werken?

3. Hoe moet je een NNT (Number Needed to Treat) getal interpreteren? Als die bijv. op 4 ligt, betekent dit dan dat een medicijn maar voor een kwart van de mensen werkt?

Alvast bedankt,

Mike
Maikkeyy is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2019, 13:24   #72
kermak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2019
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikkeyy Bekijk bericht
Ik heb twee flesjes besteld, waarvan 1 dus gratis en ik kreeg een mailtje dat het binnen drie weken bezorgd zal worden. Dit zou ook kunnen oplopen tot 6 weken, dus nog even wachten. Hoe snel kregen jullie hem binnen?

Weet iemand toevallig de antwoorden op mijn vragen in mijn vorige post, ben daar wel benieuwd naar namelijk .

1. Heeft het zin om de Essengen aan te brengen op al behandelde gebieden door een HT of is dat geheel nutteloos (zeer waarschijnlijk, maar wil het toch zeker weten)?

2. Waarom zijn shampoo's (zoals die van HWI) niet effectief, terwijl een topische variant van finasteride dat bijv. wel is? Dan zouden shampoos toch ook moeten kunnen werken?

3. Hoe moet je een NNT (Number Needed to Treat) getal interpreteren? Als die bijv. op 4 ligt, betekent dit dan dat een medicijn maar voor een kwart van de mensen werkt?

Alvast bedankt,

Mike
Ik kreeg hem binnen een week al geleverd via post NL.

Heb jij Essengen 6 besteld of de plus variant met 15% minoxidil?
kermak is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2019, 08:58   #73
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Kan een switch van 1.25mg naar 0.5mg (zo nodig om de dag) leiden tot minder bijwerkingen? Weet niet zeker maar zou kunnen dat ik wat bijwerkingen ervaar.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2019, 22:09   #74
hellow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 februari 2019
Berichten: 64
Geslacht:
Ik heb de DualGen-15 With PG Plus besteld.

Hopelijk ervaar ik geen bijwerkingen ervan of minimaal. ik ga het enkel frontaal gebruiken en zo min mogelijk erop doen. Mocht ik bijwerkingen gaan opmerken ga ik naar 1x per dag. Eventueel kijken hoe ik serum DHT zelf kan verhogen om balans te houden.

PKJG. Je kan het minstens proberen toch? Wat zijn de bijwerkingen die je denkt te ervaren en oraal of topisch?
hellow is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2019, 11:56   #75
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Mensen pas aub op met de 15% minoxidil variant. Weet waarvoor minoxidil bedoeld is en wanneer ook topisch systemisch kan gaan
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, topische finasteride

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:21.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.