Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 augustus 2014, 11:20   #1
THV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Acuut haarverlies

Hallo allemaal,

Ik ben een jonge jongen van 23 jaar en wil even mijn verhaal kwijt.

Sinds 1,5 week begint mijn haar uit te vallen. Ik merk dat op mijn hele hoofd mijn haar dunner
word. Ik heb altijd erg vol haar gehad en twee weken geleden nog nergens last van.
Nu kan je al bijna hoofdhuid zien. Nu heb ik wel eens gehoord van haaruitval door stress.
Ik heb het afgelopen jaar echt stress gehad en paniek aanvallen, maar dat is ongeveer 3 a 4 maanden geleden. Ik ga van de week naar de dokter dus ik hoop dat die met een verklaring komt.

Zijn er hier mensen die ook in zo korte tijd opeens haarverliezen. Ik ben bang als dit doorgaat dat ik in 2 maanden kaal ben.
THV is offline   Met citaat reageren
Oud 12 augustus 2014, 22:30   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Er zijn hier (helaas) veel mensen die je ervaring delen...
Verstandig dat je langs je huisarts gaat; hij kan je hopelijk meer vertellen.

Als je nog vragen hebt na je bezoekje stel ze dan gerust. Wees ook niet bang om je huisarts aan aantal vragen stellen, soms maken zij zich namelijk nogal gemakkelijk eraf. Als hij het niet weet; vraag dan naar iemand die het wel weet (dermatoloog).

Het is belangrijk om de oorzaak van de haaruitval te weten voordat je er iets tegen kunt ondernemen.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2014, 23:30   #3
THV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Naar dokter geweest.

Bloedgeprikt om te kijken of er een tekort is aan vitamine B of ijzer.
Zoals de arts op eerste opzicht zag was mijn hoofdhuid geïrriteerd, dus mogelijk een schimmelinfectie.

Het overal dunner worden en de verhalen over de stress + dat bijna alle haren die uitvallen een follikel hebben wijst ook erg richting acuut telogeen haaruitval.

Desondanks dat ik dus nog aardig wat haartjes kan gaan verliezen toch opgelucht. Het haar zal vrij wel allemaal terug komen.

Laatst gewijzigd door THV; 15 augustus 2014 om 23:44
THV is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 18:19   #4
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Nou joh, ik hoop voor je dat dat de oorzaak is. Had je ook last van jeuk of een pijnlijke hoofdhuid?
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 19:49   #5
THV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Ja, wel afwisselend moet ik zeggen. Af en toe een dag totaal geen jeuk, maar andere de hele dag door.

Zit nu wel te kijken of ik eventueel bij meer uitval ga millimeteren. In die 23 jaar nog nooit gemillimeterd haar gehad, dus is ook wel een grote stap mocht ik dit doen. Het begint goede vrienden nu op te vallen dat mijn haar steeds dunner wordt, dus millimeteren kan wel echt een optie gaan worden
THV is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 21:42   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Kan soms echt een oplossing zijn! Valt veel minder op dat je dun haar hebt bij een korte coupe. Voeg er een baardje aan toen en het ziet er lekker stoer uit.

Heb je nog iets gekregen tegen die schimmelinfectie?
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 13:56   #7
THV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Kan soms echt een oplossing zijn! Valt veel minder op dat je dun haar hebt bij een korte coupe. Voeg er een baardje aan toen en het ziet er lekker stoer uit.

Heb je nog iets gekregen tegen die schimmelinfectie?

Mijn 'baard' is echt een schande en mag eigenlijk geen baard genoemd worden

Nee nog niks gekregen, zodra ik last krijg van schilfers moet ik terug komen en krijg ik iets voorgeschreven. Morgen krijg ik de bloed uitslag, dan in ieder geval duidelijk of ik tekort heb aan ijzer of vitamine B, maar dat zal waarschijnlijk niet.

Gister weer veel jeuk/branderig gevoel gehad en haren vallen nog steeds uit. Andere mensen beginnen nu ook wel te merken dat het dunner is dan normaal. Blijft de jeuk aanhouden ga ik nog eens langs de huisarts en vraag ik een doorverwijzing naar de dermatoloog.
THV is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 15:22   #8
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Ik heb ook last gehad van jeuk, en heb daar onlangs pas een afdoend middel voor gevonden. Nu is de jeuk helemaal over, en krijg ik ook weer meer haar.
Ik heb 3 x per week Protopic gebruikt. Dit is er een twee sterktes: ik heb de sterke gebruikt zo lang ik jeuk had, en gebruik nu - als onderhoudsdosis - twee maal per week de lichte dosering. Naast de Protopic heb ik 3 x per week Cutivatecreme gebruikt.

Ik had deze tip van een dermatologe die op de landelijke dag van de Alopeciavereniging sprak. Ben hiermee naar mijn huisarts gegaan, die deed er niet moeilijk over en schreef het meteen voor. Ik vind het een verademing: geen jeuk meer, en pruikjes storen me helemaal niet meer! Ik loop nu rustig de hele dag met een pruik op zonder dat het irriteert.

Hoop dat je wat aan deze tip hebt..
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2014, 16:47   #9
THV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8
Geslacht:
En toch maar weer naar huisarts geweest. Ik moest het maar eerst aankijken, als ik last van schilfers kreeg moest ik terugkomen... en jawel de schilfers kwamen er.

Heb nu ketoconazol shampoo gekregen tegen de schimmelinfectie. Het is dus ook geen haarverlies maar haren die afbreken. Oorzaak van de schimmelinfectie is hoogstwaarschijnlijk het te vaak wassen van het haar met shampoo (in de zomer mijn haar toch wel 2x per dag gewassen met shampoo).

Nu dus 4 tot 5 weken shampoo gebruiken en dan moet ik er van af zijn. Dan is het in ieder geval een maand of 2 wachten tot de haren weer terug beginnen te groeien.

Nooit geweten dat een schimmelinfectie nog zoveel kan aanrichten... even een periode te vaak je haren wassen en het kan zomaar een half jaar duren voordat al je haar weer terug hebt. Ik heb mijn lesje wel geleerd, na de ketoconazol maar drie keer per week mijn haar wassen met een parfumloze shampoo.
De agressieve meuk van Andrelon hoef ik niet meer.
THV is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2014, 16:54   #10
THV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8
Geslacht:
Zijn nu ondertussen 4 weken verder. Ketoconazol sloeg goed aan, na 2 weken geen jeuk en schilfers meer en haaruitval werd een stuk minder. Tot een week geleden, opeens weer jeuk en erge uitval van haar. Ik weet niet hoe het kan want ben niet tussentijds gestopt.

Ik ga binnenkort maar weer naar de huisarts want dit schiet voor geen reet op
THV is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.