Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 oktober 2017, 21:37   #1
that1guy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Resultaat met 0.6 mg fina?

Hi Haarweb,

Ik neem sinds kort finasteride 5mg, en neem daar elke dag 1/8 van (ong. 0.62,5 mg). Vaak wordt hij door vieren gesneden voor 1.25 mg, maar omdat ik had gelezen dat 0.6 mg net zoveel DHT zou blokkeren als 1.25 mg besloot ik om hem nóg een keer door midden te snijden en daarmee ook nog eens de kans op bijwerkingen te verkleinen (dit gaat prima met een pillensnijder btw).

Nu is mijn vraag of anderen hier ook (al langere tijd) dit regime volgen en hier resultaat mee hebben.

Ik slik nu een maand lang 0.6 mg, en heb werkelijk totaal nergens last van qua bijwerkingen en zit nu dus te twijfelen om over te stappen naar 1.25 mg ALS dat meer effect zou hebben. Aangezien ik tot op heden nog last heb ondervonden van de fina.

In de nabije toekomst (3 à 4 maanden) wil ik hier ook nog minoxidil aan gaan toevoegen.

Groeten,
that1guy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2017, 22:08   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Hoi,

De bijwerkingen zijn volledig gerelateerd aan de DHT reductie. Daardoor is de kans op bijwerkingen bij 1.25mg gebruik gelijk aan die van 0.625mg. Beide doseringen hebben namelijk hetzelfde effect op de DHT concentratie.

Gr Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2017, 22:21   #3
that1guy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Hoi,

De bijwerkingen zijn volledig gerelateerd aan de DHT reductie. Daardoor is de kans op bijwerkingen bij 1.25mg gebruik gelijk aan die van 0.625mg. Beide doseringen hebben namelijk hetzelfde effect op de DHT concentratie.

Gr Nicolaas.
Dus wat je eigenlijk zegt is, 0.625 verlaagt net zoveel DHT als 1.25 en heeft daardoor dezelfde kans op bijwerkingen?

Laatst gewijzigd door that1guy; 4 oktober 2017 om 22:24
that1guy is offline   Met citaat reageren
Oud 4 oktober 2017, 22:51   #4
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik deed 5mg / 8 = 0,62 en dat om de dag.

Prima resultaat
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2017, 08:50   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door that1guy Bekijk bericht
Dus wat je eigenlijk zegt is, 0.625 verlaagt net zoveel DHT als 1.25 en heeft daardoor dezelfde kans op bijwerkingen?
Klopt. Finasteride heeft bijwerkingen gerelateerd aan de T-DHT hormonale as, en is daarom direct gerelateerd aan de daling in de DHT concentratie. Beide doseringen hebben vrijwel hetzelfde effect op het DHT en dus ook een gelijkwaardig bijwerkingsprofiel. De effectiviteit van beide doseringen is daarom ook vrijwel identiek.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2017, 15:44   #6
that1guy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ik deed 5mg / 8 = 0,62 en dat om de dag.

Prima resultaat
Wat voor resultaat had je precies? Alleen behoudt of ook hergroei?
that1guy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 oktober 2017, 15:46   #7
that1guy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Klopt. Finasteride heeft bijwerkingen gerelateerd aan de T-DHT hormonale as, en is daarom direct gerelateerd aan de daling in de DHT concentratie. Beide doseringen hebben vrijwel hetzelfde effect op het DHT en dus ook een gelijkwaardig bijwerkingsprofiel. De effectiviteit van beide doseringen is daarom ook vrijwel identiek.
Top, dan weet ik in ieder geval hoe en wat. En dat ik goed reageer op de fina. Dan ga ik denk ik maar beginnen met 1,25 i.v.m. het priegelige snijwerk. Ik kijk dat een maand aan en als ik daar wel last van zou krijgen, kan ik altijd terug naar 0.625. Thanks
that1guy is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2017, 18:52   #8
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Hoi,

Ik heb zelf 10.jaar fina geslikt van ongeveer 1 mg. Momenteel slik ik sinds 7 maanden ongeveer 0.6 mg. Qua bijwerkingen merk ik vooral dat sperma een stuk minder waterig is. Dat is voor mij het enige verschil qua bijwerkingen maar wel een essentiële. Ik ga dan ook niet mee met het verhaal van hierboven dat het hetzelfde zou zijn qua bijwerkingen en dit zijn mijn bevindingen. Qua resultaat lijkt het iets minder krachtig te zijn met name op de kruin. Mijn haren lijken iets futlozer te zijn en merk ik minder haar op mijn kruin op.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2017, 19:34   #9
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Wanneer ben je gestopt met de 1 mg en overgegaan op de 0.6mg?

Het is vaak zo dat bijwerkingen van finasteride in de loop van de tijd minder worden. 10 jaar geleden ben je gestart met finasteride en had je mogelijk ook minder ejaculaat in de periode na start. Dat is lastig te vergelijken met nu. Daarnaast ben je ondertussen in ieder geval 10 jaar ouder, en is je seksuele fysiologie ook anders. Je haar zal ook achteruit zijn gegaan in kwaliteit.

Verder; bijvocht van je ejaculaat wordt gestimuleerd door DHT en testesteron. Andere hormonen zijn niet betrokken bij dit proces. Met 0.6 mg finasteride is je DHT reductie ongeveer 65%. Met 1 mg ongeveer 70%. Verschillen tussen beide doseringen zijn niet te objectiveren.

Maar goed, het kan zijn dat jij de situatie momenteel anders ervaart.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2017, 19:58   #10
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Zoals omschreven hierboven 7 maanden geleden overgegaan van 1 mg naar 0,6 mg. En ook zoals omschreven merkte ik direct dat deze bijwerking een stuk minder was. Bij iemand anders zou dat wellicht anders zijn, maar bij mij vond ik het opmerkelijk te noemen. Overigens heb ik ergens gelezen dat het resultaat met ongeveer 20% zou afnemen tov 1 mg. Wellicht is dit met bijwerkingen ook te beredeneren. Dat zou in mijn ogen betekenen dat 20% van 70 uitkomt op 56% onderdrukking dht en dit wellicht kan betekenen dat de bijwerkingen daardoor ook iets afnemen. Maar als je Fina neemt hoe weinig ook, geeft het al bijwerkingen, maar bij logische beredenatie zou de bijwerkingen ook afnemen bij lagere dosis.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2017, 09:48   #11
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Helaas werkt dat niet zo makkelijk, kijk maar eens naar de dosis response curve, die loopt niet lineair. Percentueel optellen kun je daardoor niet. Zo makkelijk kun je dat dus niet stellen. Als image bijgevoegd de dose-response curve van Finasteride.

De effectieve dosis is heel nauw. De effectiviteit van 0.4mg is vrijwel gelijk aan 1 mg. Bijwerkingen zijn direct gelinkt aan DHT reductie. De toxiciteit is dus vrijwel gelijk binnen deze therapeutische window. Wat wel nog variabel kan zijn is de penetrantie van DHT in de hoofdhuid en haarzakjes. Daar wordt uiteindelijk het effect van DHT op de haarzakjes uitgeoefend. Gezien de minimale concentratie verschillen verwacht ik hier geen grote verschillen. Misschien kan iemand anders dit beter uitlichten, of is er een andere visie.

Groet,
Nicolaas
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg propecia-dht-inhibition-curve.jpg‎ (66,6 KB, 50x gelezen)
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 oktober 2017, 18:37   #12
that1guy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2016
Berichten: 7
Geslacht:
Hmm, veel interessante informatie. Dank daarvoor. Ik ben nu precies een week overgestapt van 0.6 naar 1.25 en ervaar nog geen bijwerking, net zoals bij 0.6. Ik ga in ieder geval de resultaten goed in de gaten houden, net zoals de eventuele bijwerkingen. Waterige sperma zou voor mij namelijk ook een bijwerking zijn waarbij ik zou beslissen om de hoeveelheid terug te schroeven.

De respons-curve is ook iets waar ik veel aan heb! Bedankt.
that1guy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2017, 22:10   #13
DarkoMarco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2017
Berichten: 17
Geslacht:
Ik slik 0,6mg 3x in de week (ma, wo en vrij) gecombineerd met minox 2%. Daarnaast gebruik ik Regenere pure. Mijn haaruitval is gestopt na 1 maand al... ik kan zeggen dat dit dit hoogstwaarschijnlijk door de finax komt. Zelf hoef ik geen hergroei, maar een stop op de haaruitval is voor mij al genoeg.

Ik kan dus zeggen dat het aanslaat Precies na 1 maand stopte mijn haar uitval nadat ik een enorme shedding van de middelen had gekregen.

Tot nu toe overigens geen bijwerkingen na 1 maand.
DarkoMarco is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.