Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 juni 2007, 11:38   #1
Mina_S
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2007
Berichten: 9
ik zoek fijn, dun lang blond natuurlijk ogend haar

Hi Allemaal,

Ik ben een 28jarige transgender en wil graag als meisje verder leven. Omdat ik last heb van mannelijke kaalheid kan ik mijn haar niet meer lang laten groeien...ik scheer het daarom helemaal af met de tondeuse, want dat maakt me het meest onzijdig qua uiterlijk. Nu zou ik graag als meisje willen worden gezien (dan kan ik ook rokken en jurken dragen zonder dat mensen daar aanstoot aan nemen) en dan kan ik ook als meisje beter functioneren (werk enz).

Ik zit nu zeg maar ongewenst tussen de genders in. Mensen zien een jongen met make-up en vrouwelijke kleding maar geen meisje. Maar omdat ik me wel meisje/vrouw voel is het moeilijk om jezelf in de spiegel te zien met kaalheid en mannelijke trekjes. En sociaal gezien is het toch best heel anders als meisje dan als jongen. Ook relationeel zit je zeg maar gevangen in je lichaam.
Uiteindelijk laat alleen een fysieke transformatie zien wie je werkelijk bent: meisje ipv. jongen, en vandaaruit heb ik de keuze gemaakt als transgender verder door het leven te gaan, zodat mensen zien wie ik werkelijk ben.

Nu heb ik het geluk dat ik in mijn pubertijd ook al min of meer als transgender leefde zonder dat ik het wist. Wat ik toen had was lichtblond lang stijl haar, een beetje zoals die elf in the lord of the rings , en wat ik dus eigenlijk zoek is mijn eigen haar.

Ik ben naar pruikenwinkels gegaan, o.a. ook back stage in Amsterdam, en geen van die pruiken staan mij. De kleur was niet goed, want alleen asblond haar staat natuurlijk bij mij, het haar was veel te dik bovenop en aan de zijkanten, want ik wil graag dat mijn haar heel stijl langs mijn hoofd valt, anders heb ik een te groot hoofd voor een meisje, en ziet het er dus raar uit. Het viel mij dus op dat asblond haar mij wel goed stond...en stijl lang haar ook (dus precies zoals het eerder van nature bij mij aanwezig was voordat de mannelijke hormonen in de pubertijd het hebben veranderd). Een pony e.d. staat me minder goed, een fijne middenscheiding wel.

Ik heb er met de verkoopster over gepraat en die zei dat wat ik zoek een pruik is van echt haar, die ik zelf zou moeten laten knopen, knippen, verven enz. en dat ik dan moet denken aan een bedrag tussen de 1000 - 2000 euro per pruik. Omdat ik daar het geld niet voor heb...(3000 euro per jaar uitgeven aan haar), wil ik toch onderzoeken of er geen andere mogenlijkheid voor mij is. Vandaar mn postje, misschien kan iemand hier mij een goede tip geven.

Ik zoek dus een pruik met dun fijn stijl lang asblond haar die niet te dik is bovenop en aan de zijkanten...zonder pony en met een fijne middenscheiding. Ik heb als jongen ook een groter hoofd, en merkte dat daarom de pruiken ook niet goed boven mijn oren vallen (ze zijn te kort zeg maar qua omvang). Nu is dat minder erg want lang haar camoufleert dat wel, het is voornamelijk belangijk dat de kleur goed is en eruit ziet als fijn stijl asblond haar.

Ben nog helemaal groen met dit pruikengebeuren, zou ik zo n pruik kunnen laten maken, en waar kan ik dat dan het beste doen?

En omdat ik eigenlijk maar 500 euro per jaar kwijt kan aan pruiken (krijg niks vergoed van de verzekering) is er misschien een goedkopere oplossing?

Uiteindelijk gaat het erom dat ik een natuurlijk ogende pruik wil dragen, en er niet uitzien als een jongen met een pruik op :s, want dan ga ik liever kaal over straat.

Deze pruik bijv staat mij net niet: http://www.todaystylist.com/jr_lola_5216_big.jpg
Omdat hij net wat te dik is bovenop al komt ie wel in de buurt, het model is wel een beetje wat ik zoek, zonder die pony achtige plukjes aan de voorkant. De kleur komt ook in de buurt alleen zou ik meer asblond haar willen hebben, met donkere lagen (ingroei) erin enz.

Zou iemand mij een eindje verder kunnen/willen helpen?
Echt elk beetje hulp in de vorm van tips opmerkingen zijn zeer welkom.

Liefs,
Mina

Laatst gewijzigd door Mina_S; 4 juni 2007 om 18:53
Mina_S is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juni 2007, 20:36   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Neem eens contact op met Salvamia, hij post onder de rubriek haarwerken en is leverancier van (goedkope) haarwerken op maat gemaakt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Aan Do: wat is het verschil tussen geschubt en ontschubt haar? Chris Haarwerken 3 16 februari 2017 12:07
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02
help erik 38 Haarwerken 9 22 mei 2002 00:12
Moeilijk erik 38 Haarwerken 3 29 april 2002 21:29


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.