Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 november 2014, 13:32   #1
Spark
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Question Overstap minoxidil naar finasteride

Hoi!
Een vraag: ik wil overstappen van minoxidil (2%) naar finasteride. M'n dokter had geen idee hoe die overstap moest. 'Kijk maar op internet' was z'n advies. Nogal dubieus maar goed, hij heeft er geen ervaring mee dus dan kan ik inderdaad beter advies vragen aan mensen die daar misschien meer ervaring mee hebben.

Ik gebruik minox 2% nu twee jaar en anderhalf jaar lang ging dat heel goed. Niet heel veel extra haar maar de uitval stopte heel snel. Sinds een paar maanden is die uitval weer op het oude niveau (wakker worden op een kussen vol haar, handen vol na een haarwasbeurt). vandaar dat ik finesteride een kans wil geven nu het nog kan. Ik ben 30 en m'n haardos is nu nog redelijk vol. Dus nu heeft m'n huisarts me, na wat gemok mokken, een recept gegeven voor tabletten van 1mg. Is dat een goede dosis om mee te beginnen? En hoe kan ik die overstap het beste maken? Hoe lang moet ik minoxidil blijven gebruiken terwijl ik finasteride slik?
Spark is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 15:25   #2
inter
HaarWeb lid
 
inter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2014
Berichten: 179
Geslacht:
1mg is de dosis die gehanteerd word tegen haaruitval.
Je kan niet echt een overstap maken omdat haren die je van minoxidil gekregen hebt minox nodig zullen ebben en anders weer weg gaan.
Maar uit je post haal ik dat je geen haren erbij gekregen hebt alleen stabilisatie.
Finasteride werkt eigenlijk meteen dus je zou de dag erna al kunnen stoppen met minox.
Je kan ook doorgaan met minox en ook finasteride erbij nemen.
inter is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 16:02   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Ja, ik zou ook gaan voor het maximale resultaat.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 16:32   #4
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk bericht
Dus nu heeft m'n huisarts me, na wat gemok mokken, een recept gegeven voor tabletten van 1mg.
Dan zal je vootaan elke maand met een hoop gemok een herhaalrecept bij je huisaars moeten halen, want Fina is een kuurtje dat je levenslang zal moeten slikken om te behouden en eventueel te verbeteren wat je nog aan haar hebt.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 18:32   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spark Bekijk bericht
Hoi!
Een vraag: ik wil overstappen van minoxidil (2%) naar finasteride. M'n dokter had geen idee hoe die overstap moest. 'Kijk maar op internet' was z'n advies. Nogal dubieus maar goed, hij heeft er geen ervaring mee dus dan kan ik inderdaad beter advies vragen aan mensen die daar misschien meer ervaring mee hebben.

Ik gebruik minox 2% nu twee jaar en anderhalf jaar lang ging dat heel goed. Niet heel veel extra haar maar de uitval stopte heel snel. Sinds een paar maanden is die uitval weer op het oude niveau (wakker worden op een kussen vol haar, handen vol na een haarwasbeurt). vandaar dat ik finesteride een kans wil geven nu het nog kan. Ik ben 30 en m'n haardos is nu nog redelijk vol. Dus nu heeft m'n huisarts me, na wat gemok mokken, een recept gegeven voor tabletten van 1mg. Is dat een goede dosis om mee te beginnen? En hoe kan ik die overstap het beste maken? Hoe lang moet ik minoxidil blijven gebruiken terwijl ik finasteride slik?
Minoxidil en Finasteride gaan haaruitval heel verschillend te lijf. Ga je nu stoppen met Minoxidil dan zul je een hele hoop 'gewonnen' haar verliezen, nog meer als je nu verliest. Of je nu Finasteride erbij slikt of niet. Sommigen gebruiken alleen Minoxidil en sommigen alleen Finasteride. Het beste resultaat zoals eerder werd aangegeven krijg je toch door beide middelen te gebruiken. Lees je anders even in, genoeg topics om info in te winnen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 18:53   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.317
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Dan zal je vootaan elke maand met een hoop gemok een herhaalrecept bij je huisaars moeten halen, want Fina is een kuurtje dat je levenslang zal moeten slikken om te behouden en eventueel te verbeteren wat je nog aan haar hebt.
Nee. Dat regelt de assistente wel. Kan telefonisch.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2014, 20:21   #7
Wolkenkrabber
Banned user
 
Geregistreerd: 1 november 2014
Berichten: 51
Geslacht:
Gebruik beide zou ik zeggen. Ik las laatst een onderzoek dat minoxidil tot 10-15% meer haar zorgt. Finasteride is zo beetje het beste wat je tegen haaruitval kan gaan gebruiken. Je hebt propecia, die kan je via dokter krijgen(beetje zeuren, zielig doen, zeggen dat haaruitval vreselijk vindt, etc). Wel prijzig spul, iets van 90 euro ofzo was het toen. Anders kan je proscar kopen en delen door 5 met een gilette.
Wolkenkrabber is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2014, 00:42   #8
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolkenkrabber Bekijk bericht
Gebruik beide zou ik zeggen. Ik las laatst een onderzoek dat minoxidil tot 10-15% meer haar zorgt. Finasteride is zo beetje het beste wat je tegen haaruitval kan gaan gebruiken. Je hebt propecia, die kan je via dokter krijgen(beetje zeuren, zielig doen, zeggen dat haaruitval vreselijk vindt, etc). Wel prijzig spul, iets van 90 euro ofzo was het toen. Anders kan je proscar kopen en delen door 5 met een gilette.
Sorry als ik een beetje laat mee bemoei, maar ik zou zeggen deel `m maar door 4, dat scheelt een hoop gepriegel. Zo heeft de huisarts het bij mij ook voorgeschreven (1.25 mg per dag). In plaats van zo`n belachelijk prijs per maand, betaal je dan 10 euro voor 15 pillen, x 4 = 60 pillendagen. Hou je genoeg geld over voor minoxidil als je dit nog terugleest wens ik je veel haar en centen toe

Laatst gewijzigd door 123hallo; 29 november 2014 om 00:46
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2014, 14:16   #9
Trollkoning
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 april 2013
Berichten: 10
Ik zou ook gaan voor de combinatie
Trollkoning is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.