Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Discussie gesloten
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 7 augustus 2011, 17:52   #1
Rene38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 150
Haarwerk voor mannen (hulp gevraagd)

Beste allemaal,

Eindelijk durf ik dan de stoute schoenen uit te trekken. Ik ben helemaal nieuw op dit forum: René (man) uit Den Haag, 38 jaar oud. De afgelopen weken heb ik al veel informatie op dit forum gelezen. Ik zit met het volgende probleem en vraag.

Halverwege twintig werd het middenstuk op het hoofd dunner en dunner. De achterkant en zijkanten werden om de drie weken kort opgeknipt. Een mooie lichtblonde kop en af en toe nog eens wat verf erbij. De föhn, wax en haarlak kwamen er dagelijks aan te pas. Twee jaar geleden heb ik besloten om dan maar de tondeuse over mijn hele bol te halen. Later werd dat zelfs het mes.

Niets aan de hand zou je denken. Nou, dat is niet helemaal waar. Het gezicht vertoont littekens na acne. In het begin vond ik zo’n kale kop wel mooi en stoer. Maar sinds enkele maanden zit ik in een enorme dip. En die dip is diep! Werken gaat niet meer en buitenshuis vind ik niet leuk meer. En dat terwijl mijn omgeving het allemaal niet zo erg vind. Enfin, ik maak maar een bruggetje naar een mogelijke oplossing. Haar op mijn bol maakt het gezicht wat minder hard!

Sinds een week laat ik het haar weer groeien. Geen mes meer! Maar hoe nu verder? Ik heb semh.info bezocht en het overzicht bekeken. De daarop vermelde leveranciers van haarwerken in Zuid-Holland hebben niet allemaal een informatieve website. Via dit forum kwam ik op tophaar.nl. De foto’s en video’s geven de informatie die ik zocht. Hè, wat fijn!

Ik vind het lastig om mij in korte tijd zoveel informatie eigen te moeten maken als je niet bekend bent in de wereld van haarwerken. Ik heb de faq over haarwerken gelezen over het aanschaffen van een haarwerk. Maar kan mij dan niet zomaar iets worden aangesmeerd?

Den Haag-Veldhoven (tophaar.nl) is voor de aanschaf te doen, maar iedere 3-4 weken? En er moeten toch meer goede leveranciers in Nederland zijn? Heeft iemand ervaring met Haarhuis Van Tongeren in Leiden/Zoetermeer? Biedt die dezelfde service en het materiaal als tophaar? Kan ik een haarwerk in Veldhoven kopen en laten onderhouden in Leiden of Zoetermeer? Of werkt het zo niet?

Ik hoop op wat advies en hulp van medeforummers.

Groeten,


René
Rene38 is offline  
Oud 7 augustus 2011, 23:16   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Wacht eens even... Hoe is je haarstatus nu? Totaal geen haar meer bovenop je hoofd? Of toch nog wel? Plaats hier eens een foto zonder flits.
Heb jij niet eerst minoxidil-lotion geprobeerd? Ook geen saw palmetto of finasteride?
Zolang je je eigen haren kunt behouden, zou je dat namelijk moeten overwegen.

Natuurlijk zijn er haarwerkers in Den Haag en ook in Woerden zit een hele goeie, maar die heb je misschien helemaal niet nodig.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Oud 8 augustus 2011, 02:14   #3
Rene38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 150
Beste Hanna,

De tondeuse (en later het mes) is over mijn bol gegaan. Bij Cosmo gaven ze de moed op na zovele jaren.

Haarstatus toen: steeds erger wordende inhammen, dunner wordend haar bovenop, kruin zelfs permanente kale plek (zoals een monnik).

Toevallig heb ik gisterenavond eens 3 oude paspoorten naast elkaar gelegd. Van 1996 tot 2010. Had ik in 2001 nog een kop blonde haren, in 2001 is er echt een enorm verschil te zien en in 2006 was het niet meer te verbergen. Het vierde paspoort van 2011 laat een kale kop zien.

Haarstatus nu: sinds 1 week niet meer met het mes erover. Het verschil is nu al te zien. Er groeien wel haren bovenop, maar véel minder haren dan aan zijkanten en achterkant. Maar om daar iets overheen te plakken of iets dergelijks...ja..er groeien nog steeds haren!

De (mogelijke) bijwerkingen van de genoemde medicatie liegen er niet om. Dit wordt toch echt eerst overleggen met de HA, want de hormoonspiegel heeft al tot hele vervelende gevolgen geleid (huidproblemen). Het vermoeden is echter dat er nu een hormoondaling is gekomen, de bekende overgang. Helaas heeft 25% van de mannen ook daar last van. Donderdag wordt het testosteron gehalte geprikt.

Een foto...daar wordt aan gewerkt. Zonder flits lukt me niet.

Ben benieuwd wat de HA zal vinden van de geopperde medicatie! Snap niet dat een kapper een klant dan niet naar een arts stuurt?

Er zijn goede haarwerkers in Den Haag? Op de website met dat overzicht staan er 2, maar helaas is de informatie op de website heel summier.

Groeten,

René
Rene38 is offline  
Oud 8 augustus 2011, 02:39   #4
Rene38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 150
Hier wat foto's die ik zojuist gemaakt heb. Hopelijk is het goed te zien. De beslissing om het haar af te scheren en zelfs met mes aan de gang te gaan was een moeilijke. Ik was altijd erg ijdel om mijn koppie. En ik kan het wel laten groeien, maar de inhammen, bovenop mijn bol en de kruin, die zullen natuurlijk hetzelfde zijn! Maar ik ga zeker donderdag eens verder kletsen met de HA over die hormoonspiegels want die ellende met die huid is natuurlijk ook niet uit de lucht komen vallen.

Groeten,

René
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DSCN2957.jpg‎ (128,4 KB, 114x gelezen)
Bestandstype: jpg DSCN2960.jpg‎ (129,9 KB, 107x gelezen)
Bestandstype: jpg DSCN2963.jpg‎ (133,9 KB, 109x gelezen)
Bestandstype: jpg DSCN2965.jpg‎ (131,5 KB, 99x gelezen)
Bestandstype: jpg DSCN2967.jpg‎ (127,7 KB, 91x gelezen)
Rene38 is offline  
Oud 8 augustus 2011, 13:14   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je hebt er bar weinig aan om het testosterongehalte te weten te komen. Het gaat namelijk om de gevoeligheid voor DHT. Zelfs het DHT-gehalte meten, heeft weinig nut. Je had al acné, wat vaak samengaat met alopecia androgenetica.

Artsen weten er meestal niet veel van, beschouwen 't als een cosmetische aangelegenheid, maar je kunt toch beter naar een dermatoloog gaan dan naar een huisarts.
Op foto 2 en 4 lijkt 't me mee te vallen en misschien heb je zelfs voldoende donorharen voor haartransplantaties.
Dat kun je dus ook overwegen: haartransplantaties of levenslang steeds nieuwe haarwerkjes moeten kopen die ook niet vergoed worden door de verzekeraar.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Oud 8 augustus 2011, 15:54   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Voor acné is dat hormoononderzoek wel handig, maar voor kaalheid is het inderdaad niet nodig. We weten allemaal heel goed wat je hebt, iets doodnormaals waar in jou situatie niet zo heel veel meer aan te doen is.

Je kunt nog een haartransplantatie overwegen, maar dat gaat een hele grote worden. En dus een hele dure. Met als resultaat misschien best wel een aardige coupe, zolang je het lekker kort blijft houden.

Een (gedeeltelijk) haarwerk is natuurlijk ook een goede optie. Je kunt je gewone haren in de haarkrans dan lekker wat langer laten groeien en met het haarwerk de top bedekken.

En dan zijn er ook nog mannen die nieuw haar (stoppels) laten tattoeëren. Ik heb er best leuke resultaten van gezien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 8 augustus 2011, 16:24   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Je kunt nog een haartransplantatie overwegen, maar dat gaat een hele grote worden. En dus een hele dure.
Dat zou toch kunnen in etappes? Steeds een klein beetje, dan valt 't voor de buitenwereld niet zo op.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Oud 8 augustus 2011, 19:04   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat zou toch kunnen in etappes? Steeds een klein beetje, dan valt 't voor de buitenwereld niet zo op.
Dat kan, maar uiteindelijk heeft ie er wel heel veel nodig. En je kunt de stapjes ook niet te klein maken, dan zit je met raar ogende tussenresultaten. Plus dat je wel iedere keer volledig gemillimeterd moet worden. Al zal dat niet zo bezwaarlijk zijn als je een scheermes gewend bent
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 8 augustus 2011, 21:54   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Toch zie ik op zijn foto nr. 2 nog best veel haartjes bovenop.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Oud 9 augustus 2011, 07:07   #10
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Toch zie ik op zijn foto nr. 2 nog best veel haartjes bovenop.
Ja, dat is wel gunstig, maar hoe vol dat er uit ziet als het haar iets langer is kan ik slecht inschatten. Bovendien zijn het waarschijnlijk zwakke, flink aangetaste haren. Bij een transplantatie met haren ertussenin is er een flink risico dat die een flinke tik krijgen. Shockloss en nog weer een stuk zwakker terug, zeker als finasteride bijvoorbeeld echt geen optie is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline  
Oud 9 augustus 2011, 12:48   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
René, wat haarwerken betreft, leer je vrij snel hoe je dat zelf kunt verwijderen, schoonmaken en weer bevestigen, zodat je niet steeds naar de salon hoeft. Wegens garantiebepalingen zal dat werk helaas wel door de leverancier moeten gebeuren, maar garantie lijkt mij alleen te gelden ingeval de fabrikant het verkeerde materiaal of model geleverd heeft, want in andere gevallen kunnen ze altijd beweren dat je zelf naderhand schade hebt toegebracht.

Lichtblond haar levert wel een probleem: de in de pruikenwereld gebruikte haren komen bijna allemaal uit landen als India en China, waar de haarkleur van de donoren donkerbruin of zwart is, waardoor die haren dus gebleekt moeten worden en zelfs ernstig gebleekt tot lichtblond. Bleken is erg slecht voor de haarkwaliteit, met het gevolg dat je synthetisch haar of duur Europees haar zou moeten kiezen.

Het beste kun je je uitgebreid laten voorlichten bij diverse salons, ook om te weten te komen welk personeel 't meest deskundig en klantvriendelijk overkomt.
Helaas zijn mij geen ervaringen bekend van salons in Den Haag of directe omgeving.
Andere salons in Den Haag:
http://www.hairmasters.nl/html/index.html (voorheen Rosanna)
http://www.huismanhaartotaal.nl/
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Oud 10 augustus 2011, 00:19   #12
Rene38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 150
Bedankt voor jullie reacties. Morgen gaat de rit naar een ziekenhuis in Limburg voor een lasershot in mijn gezicht. Hopelijk krijgen ze wat van die vervelende littekens vlakker. Vrijdag ga ik naar Haarhuis Van Tongeren. Gratis en vrijbllijvend. Ze bestaan al 45 jaar en ze gaan soms (te, volgens de medewerkster) ver met hun service. Ik ben heel benieuwd.

Transplanteren is geen optie. Je kijkt er nu al dwars doorheen. Nee, die kale plek op mijn kruin is al meer dan 10 jaar en bovenop zie ik wel veel haartjes maar dat is echt niets als het langer is. Je kijkt er met een spiegel dwars doorheen. De kapster liet mijn haar bovenop maar niet meer met de spiegel zien. En die enorme inhammen van voren. Nee, dat is een eindeloze haartransplantatie. Kortom, een spannende en w.s. kostbare week. Ik zal een zakje centjes meenemen ;-)

Wordt vervolgd eind deze week.

Groeten,

René
Rene38 is offline  
Oud 10 augustus 2011, 01:00   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene38 Bekijk bericht
Kortom, een spannende en w.s. kostbare week. Ik zal een zakje centjes meenemen ;-)
Nee, beslist niet meteen een haarwerk bestellen/kopen/contract tekenen. Bedank hun vriendelijk voor alle inlichtingen, schrijf de gegevens op en laat het thuis allemaal bezinken voordat je naar de 2e en de 3e salon gaat voor advies.
Menigeen wordt psychisch helemaal ingepakt in zo'n salon waar men voor de eerste keer van z'n leven komt, en merkt later pas een (dure) miskoop te hebben gedaan en ook nog een contract te hebben getekend.
Hou er rekening mee dat je minstens 4 en misschien wel 12 haarwerken per jaar nodig hebt.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Oud 10 augustus 2011, 23:43   #14
Rene38
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 150
Ik koop nog niets ;-) Wees niet benauwd, Hanna. Ik ben vrij down-to-earth. Ik heb vandaag een hele berg info over de gezichtbehandelingen gehad. En het zakje centjes kon ik weer mee terugnemen;-)

Pfff, alle info moet eerst bezinken, morgen de HA en eind augustus een plastisch chirurg. Aan al deze mensen ga ik het behandelplan voorleggen. 2 operaties, 2 zware laserbehandelingen, maar dan is 50% verbetering mogelijk. Nou, dan ben ik helemaal Een lange weg om te gaan en als iedereen akkoord geeft, dan begint risico operatie 1 eind september, ok 2 eind oktober, laser 1 eind november, laser 2 vlak voor de kerstdagen.

Maar Haarhuis Van Tongeren is toch niet zo bijzonder dat ik vervolgens nog naar 3 andere huizen moet gaan? Ik wil er eigenlijk nog 1 of 2 doen. Maar wel in de buurt. Want Veldhoven - Den Haag is iedere maand veel te ver!

Groeten,

René
Rene38 is offline  
Oud 11 augustus 2011, 02:18   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Oei, operaties, narcose, medicatie, laser... allemaal stress voor lichaam en geest, terwijl stress haaruitval kan veroorzaken.

Behalve Van Tongeren, had ik nog 2 andere salons in Den Haag aangegeven. Het lijkt mij zeker de moeite waard om je bij die andere 2 zaken ook goed te laten informeren.
Je hebt sowieso direct wel een reservehaarwerk nodig, vooral als beginneling, maar ze zullen ook proberen je een jaarcontract te laten tekenen voor een jaarhoeveelheid haarwerkjes inclusief onderhoud en alle zogenaamd noodzakelijke speciale shampoo's en conditioners. Dan nog de prijs van lijm, tape, oplosmiddel, huidbeschermingsmiddel, e.d. Dure grap dus.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline  
Discussie gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.