Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 november 2018, 15:35   #1
Crocky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2013
Berichten: 70
Minoxidil zonder PPG gezocht

Beste forumleden,

Ik gebruik al een tijdje minoxidil 5% van Bailleul Biorga. Vaak heb ik echter een aantal uren na gebruik last van jeuk en schilfers. Ik begin dus te vermoeden dat ik allergisch ben voor de PPG.

Heeft iemand ervaring met een goed alternatief (geen foam)? Waar kan ik deze bestellen? Ik heb ooit eens andere minoxidil gebruikt (Alopexy) maar deze was vettig en droogde bijgevolg traag. De minox van Bailleul droogt zeer snel en is niet vettig, daarom dat ik deze steeds gebruik. Graag dus een niet-vettig alternatief.

Alvast bedankt!
__________________
Gestopt
- Dutasteride 0,5 mg/dag (bijwerkingen)
- RU58841 5% dagelijks (geen effect na 4 maanden gebruik + lichte bijwerkingen)


Momenteel
- Finasteride 1 mg/dag
- Duta 0,5 mg/4 dagen
- Minoxidil 5%
- Regenepure DR/2 dagen

Status: haaruitval zet geleidelijk door

Laatst gewijzigd door Crocky; 1 november 2018 om 15:37
Crocky is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2018, 21:52   #2
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Essengen No PG van minoxidilmax.com.
Sinds kort (alleen) in Dry Fast variant.
Niet goedkoop, maar een andere heb ik niet kunnen vinden.
Ik gebruik deze al jaren en hij bevalt me perfect!

Ik gebruik trouwens 2 x per dag 1 ml. Een paar maanden geleden ben ik overgegaan naar 1 x per dag om kosten en tijd te besparen. Ik hoopte dat dat als onderhoudsdosis voldoende zou zijn. Maar na een week of twee nam mijn haaruitval toch behoorlijk toe en ben ik snel weer naar 2 x per dag gegaan. Weer twee of drie weken later stabiliseerde mijn haaruitval gelukkig weer.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2018, 01:08   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lokje64 Bekijk bericht
Essengen No PG van minoxidilmax.com.
Sinds kort (alleen) in Dry Fast variant.
Niet goedkoop, maar een andere heb ik niet kunnen vinden.
Ik gebruik deze al jaren en hij bevalt me perfect!

Ik gebruik trouwens 2 x per dag 1 ml. Een paar maanden geleden ben ik overgegaan naar 1 x per dag om kosten en tijd te besparen. Ik hoopte dat dat als onderhoudsdosis voldoende zou zijn. Maar na een week of twee nam mijn haaruitval toch behoorlijk toe en ben ik snel weer naar 2 x per dag gegaan. Weer twee of drie weken later stabiliseerde mijn haaruitval gelukkig weer.
Beetje off-topic, maar ooit MSM gebruikt? Ik vond het effect een beetje lijken op Minoxidil, vandaar. Toen ik jaren geleden 3 tabletten per dag innam van 1000 mg zag ik echt dat mijn haar dikker en daardoor voller werd. Haren op bijv. mijn hand en wimpers werden ook langer als normaal. Gestopt toen de Hema ze uit het assortiment haalde (ook weer 5 jaar geleden ofzo) en sinds 3 dagen weer een kilo MSM poeder gehaald waar je toch bijna een jaar mee vooruit kan. Kijken of het weer wat kan doen?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2018, 14:19   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Beetje off-topic, maar ooit MSM gebruikt? Ik vond het effect een beetje lijken op Minoxidil, vandaar. Toen ik jaren geleden 3 tabletten per dag innam van 1000 mg zag ik echt dat mijn haar dikker en daardoor voller werd. Haren op bijv. mijn hand en wimpers werden ook langer als normaal. Gestopt toen de Hema ze uit het assortiment haalde (ook weer 5 jaar geleden ofzo) en sinds 3 dagen weer een kilo MSM poeder gehaald waar je toch bijna een jaar mee vooruit kan. Kijken of het weer wat kan doen?
Nog steeds je dosering van 3 gram per dag? MSM is denk ik ook zeker een goede toevoeging.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2018, 20:17   #5
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Nog steeds je dosering van 3 gram per dag? MSM is denk ik ook zeker een goede toevoeging.
Ja ik probeer het wel, die 3x daags 1 gram. Het werkte toen aardig, dus zal dezelfde dosering weer eens proberen. Kilozak MSM poeder kost iets van €25. Kan er dus heeeel lang mee doen. Alleen het lastige van poeder is dat je dat niet even in je broekzak kan meenemen en tussendoor even wegslikt zoals dat wel het geval was bij de tabletten van de Hema
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2018, 21:32   #6
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ja ik probeer het wel, die 3x daags 1 gram. Het werkte toen aardig, dus zal dezelfde dosering weer eens proberen. Kilozak MSM poeder kost iets van €25. Kan er dus heeeel lang mee doen. Alleen het lastige van poeder is dat je dat niet even in je broekzak kan meenemen en tussendoor even wegslikt zoals dat wel het geval was bij de tabletten van de Hema
Ja dat is zeker waar, voordeel is dat MSM ook goed is voor de gewrichten! Hoe doseer je het? Met een maatschep?
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2018, 23:09   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Ik heb een mg weegschaaltje. Voor het gemak heb ik 1 gram afgewogen, in een klein doorzichtig dopje gegoten waar je pink nog niet eens in past. Die maat met een stanleymes ingesneden zodat ik het hele weegschaal gebeuren kan skippen. Met andere woorden heb ik mijn eigen mini maatbekertje gefabriceerd. Je moet het gewoon gemakkelijk maken voor jezelf ;-)

Laatst gewijzigd door Reet; 2 november 2018 om 23:25
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.