Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 juli 2015, 14:02   #1
Glas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2015
Berichten: 11
Geslacht:
Inflammation is verdwenen

Hoi,

Jaren terug was ik hier actief, toendertijd een nw1 en beginnend duffuus. Nu ietsjes Verergert allemaal.


De reden dat ik weer actief ben is omdat de jeuk waar ik soms tot hard jeuken aan toe last van had, weg is. Dit is wat ik heb gedaan:

Sochtend: rijst met zalm en groente
Smiddags: ander soort vis en groente, weer met Rijst
savonds: ander soort vis en groente met aardappellen
Tussendoortjes: fruit en Noten
Vocht: water en koffie

Doe dit nu 3 dagen(Tot nu toe geen koek,snoep,cola etc gezeten)
de jeuk is werkelijk waar met 90% weg, het verbaast me enorm.
Ik zal binnenkort fotos uploaden.

Als supplementen neem ik:
Inositol
Magnesium
Creatine
Iodine
zink

Ik fitness dagelijks.
Glas is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2015, 17:51   #2
Aguero
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 april 2015
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glas Bekijk bericht
Hoi,

Jaren terug was ik hier actief, toendertijd een nw1 en beginnend duffuus. Nu ietsjes Verergert allemaal.


De reden dat ik weer actief ben is omdat de jeuk waar ik soms tot hard jeuken aan toe last van had, weg is. Dit is wat ik heb gedaan:

Sochtend: rijst met zalm en groente
Smiddags: ander soort vis en groente, weer met Rijst
savonds: ander soort vis en groente met aardappellen
Tussendoortjes: fruit en Noten
Vocht: water en koffie

Doe dit nu 3 dagen(Tot nu toe geen koek,snoep,cola etc gezeten)
de jeuk is werkelijk waar met 90% weg, het verbaast me enorm.
Ik zal binnenkort fotos uploaden.

Als supplementen neem ik:
Inositol
Magnesium
Creatine
Iodine
zink

Ik fitness dagelijks.
Interessant! Ik heb zelf ook al een poosje last van jeuk en heb ook het vermoeden dat na het eten van bepaalde stoffen de jeuk verergert. Heb jij dit ook? Ik slik sinds een paar weken finasteride en visolie pillen, wat de jeuk wel al een stuk heeft verminderd.
Aguero is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2015, 20:26   #3
totalo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2015
Berichten: 25
Geslacht:
Ik heb een tijd last gehad van zeer jeukend eczeem op mijn handen en een soort bultjes op mijn hoofdhuid die ook erg hard jeukte. Meermaals bij de huisarts geweest en na een antibiotica kuur, hormoonzalfjes, shampoos en andere middeltjes nog steeds geen resultaat. Toen werd ik door een vriendin van me geadviseerd om eens een maand lang geen suiker meer te gebruiken. Dus geen suiker meer in mn koffie, geen snoep, geen koekjes, geen broodbeleg met suiker, geen sauzen met suiker (je staat versteld hoeveel saus suiker bevat) en ook geen dranken met suiker meer. Na 3 weken merkte ik al dat de eczeem zo goed als weg was en dat de bultjes op mijn hoofd ook een stuk minder waren en ook mijn gemoedstoestand en energielevel gingen vooruit. Na 5 weken had ik nergens meer last van. Na een week of 8 dacht ik dat ik weer langzaam een beetje suiker kon gaan eten. De zoetjes in plaats van suiker vond ik toch wel erg vies. Dus ik begon met het gebruiken van 2 suikerklontjes in mijn koffie per dag. Na een week zat mijn hoofd weer net zo vol met bultjes als eerst en ook de eczeem begon licht terug te komen op mijn vingers. Dit was voor mij het overduidelijke bewijs dat suiker een aanslag was op mijn huid en energie. Ik kan het iedereen aanraden om eens een maand te proberen geen suiker meer te consumeren en te kijken wat het voor je doet. Vergeet niet dat de SuikerUnie in Nederland enorm veel invloed heeft en dat studies naar de effecten van suiker niet altijd even objectief zijn.
totalo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2015, 20:49   #4
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
die jeuk is gewoon allergie, waarschijnlijk was er iets in je voeding waar je lichaam slecht tegen kon en na stoppen met nuttigen was het afgelopen. Heb ik ook weleens wanneer ik bv ergens buiten eet, als ik diezelfde avond last krijg van jeuk dan weet ik dat er iets in het eten zat waar mijn lichaam er niet tegen kon. Vaak zijn specerijen en bepaalde soort vlees de trigger bij mij.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2015, 19:57   #5
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Suiker bevorderd de aanmaak van DHT. (Vernielt dus) AGA kan gepaard gaan met inflammation/jeuk of haarpijn. Gezond eten is altijd beter.
Creatine is volgens mij slecht voor je haar.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2015, 22:16   #6
Glas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2015
Berichten: 11
Geslacht:
Je lichaam is een soort van fabriek en elke keer als suiker of vet word verbrandt komen er vrije radicalen vrij (bij een echte fabriek rook).

In de natuur komt alles gepaard met vitaminen en mineralen , om zo die vrije radicalen tegen te gaan.

De ratio van vitaminen, mineralen en suiker in het voedsel is drastisch veranderd, soms alleen maar suiker.. dit heeft allerlei negatieve gezondheids effecten.

Mijn jeuk is overigens nog steeds weg en me haar voelt goed aan
Glas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 16:17   #7
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennaa Bekijk bericht
Suiker bevorderd de aanmaak van DHT. (Vernielt dus) AGA kan gepaard gaan met inflammation/jeuk of haarpijn. Gezond eten is altijd beter.
Creatine is volgens mij slecht voor je haar.
Bevorderd suiker werkelijk de aanmaak van DHT?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 19:53   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 123hallo Bekijk bericht
Bevorderd suiker werkelijk de aanmaak van DHT?
Dit is de eerste keer dat ik het lees. De enige manier zou zijn wanneer het de productie van testosteron of van 5-alphareductase stimuleert. Ik kan me niet voorstellen dat dit het geval is. Rechtstreeks dus.

Wel leidt een teveel aan suikerconsumptie tot een gewichtstoename. Die toename is uit te drukken in toegenomen lichaamsvet en in dat vet wordt meer oestrogeen geproduceerd. Wellicht dat het lichaam dan ook meer testosteron produceert om de balans goed te houden? Indirect dus?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.