Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 oktober 2015, 16:24   #1
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Raar type AGA

Ik ging er altijd van uit, dat kaalheid begon bij inhammen en/of een kale kruin.
Dat kleine inhammen steeds groter zouden worden en verder naar achter zouden trekken.

Op sommige plekken is mijn haar goed aan het uitdunnen.
Maar wat me nu de laatste tijd is opgevallen (als ik vergelijk met foto's van een paar jaar terug): Ik heb nog steeds geen opvallende inhammen, maar het haar wat er nog zit op die plek is dunner geworden, alleen is het zo bij mij dat dat gebied helemaal doorgaat tot achteren, zie foto. Wat ik bedoel heb ik omcirkeld. Ik vrees dat dit in mijn nadeel is, want als het haar daar echt weg is op een gegeven moment dan heb ik super diepe inhammen die helemaal naar achteren lopen.

Ik had gehoopt dat het zoals bij de meesten, gewoon bij kleine inhammen begon en dat het haar 'daar achter' nog gewoon een normale dikte zou hebben. Op de foto ziet het er nog redelijk uit, dat geef ik toe, maar in het echt is het veel beter te zien.

Wat voor type uitval is dit, noem je dit diffuus? Hebben meer forumleden dit?

De laatste 2 maanden neem ik B vitamines in, sindsdien is mijn haaruitval verdubbeld (terwijl het eerst ook al veel was). De laatste tijd heb ik de haren goed bekeken en gezien dat er ook veel gezonde haren tussen zitten. De conclusie die ik hier uit trek is dat het toch echt door die vitamines moet komen, dat ze een nadelig effect hebben. Die B vitamine capsules ga ik nu flink afbouwen en kijken of ik verbetering zie over een tijd.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (70,1 KB, 127x gelezen)
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2015, 23:14   #2
Dudewhereismyha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2015
Berichten: 81
Geslacht:
Heb ik ook. Je kunt op zoveel verschillende manieren kaal worden. Is wel allemaal AGA.
Dudewhereismyha is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2015, 11:30   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Och man, je hebt zoveel vormen.

Volledig kaal, alleen de krans, kruin alleen, inhammen alleen, eilandje etc.etc.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 22:24   #4
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Ik let er al een aantal jaren op of ik geen inhammen begin te krijgen, maar nu ben ik er dus achtergekomen dat heel dat gebied aan het uitdunnen is.
Nu ziet mijn hoofd er wat puntiger uit als vroeger helaas, omdat het gedeelte midden op mijn hoofd nog wel een betere dikte heeft.

Maar goed, ik hoop in ieder geval op z'n minst dat mijn haaruitval weer minder gaat worden, want nu zie ik ze overal vliegen en daar wordt ik niet vrolijk van.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2015, 23:07   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja maar je moet je wel bedenken dat elke man inhammen krijgt op volwassen leeftijd. Het heeft ook iets volwassens vind ik

Sterker nog, inhammen zijn zeker niet altijd lelijk. Het is iets mannelijks
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 01:13   #6
spinner1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 december 2009
Berichten: 107
Als ik de foto zie, lijkt je haar vol met een gevormde haarlijn.

Maar Aga kan in 1000 vormen. Ikzelf bijv. ik had geen inhammen, goede haarlijn maar ineens werd een grote pluk vooraan lichter van kleur, daarna ging het snel uitdunnen en werden de haren van mindere kwaliteit.
spinner1 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 11:39   #7
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Ja maar je moet je wel bedenken dat elke man inhammen krijgt op volwassen leeftijd. Het heeft ook iets volwassens vind ik

Sterker nog, inhammen zijn zeker niet altijd lelijk. Het is iets mannelijks
Inhammen zijn niet altijd meteen lelijk inderdaad. Maar géén inhammen is nog altijd mooier dan wél inhammen
Een baard is ook iets "mannelijks", maar daar heb je tenminste de keuze om hem te laten staan of af te scheren.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2015, 21:49   #8
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dat vind jij mooier.

Vraag eens een vrouw in je bekende omgeving. Ze zal zeggen. Maakt me niet uit. Maar ik vind een rechte haarlijn juist er altijd zo nep uit zien.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2015, 20:08   #9
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Dat vind jij mooier.

Vraag eens een vrouw in je bekende omgeving. Ze zal zeggen. Maakt me niet uit. Maar ik vind een rechte haarlijn juist er altijd zo nep uit zien.
Leonardo DiCaprio is een mooi voorbeeld.
Ten tijde van Titanic had hij een rechte haarlijn -> Sekssymbool
Nu heeft hij inhammen -> Geen sekssymbool meer (of toch véél minder)
Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Jude Law.

Brad Pitt en George Clooney hebben beiden nog steeds een rechte haarlijn en worden nog steeds beschouwd als sekssymbolen.

Ik ben er toch echt van overtuigd dat de meerderheid van de vrouwen een rechte haarlijn verkiezen boven inhammen hoor.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 00:16   #10
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Een beetje inhammen krijgen zou ik ook niet erg vinden, dat zie je bij zoveel mannen. Maar bij de meeste is het gebied bij de inhammen alleen dun, verderop nog normaal, bij mij niet. De vorm van mijn hoofd aan de bovenkant was voorheen mooi rond, maar nu wat puntiger, dat staat me niet aan. Maar ja niks aan te doen, behalve aan de fina beginnen dan. Ik wou dat in nu al wist hoe het er over 5 jaar gaat uitzien zonder medicijnen, dan wist ik of ik me al druk moest maken of niet. Het is een groot verschil als je in 20 jaar tijd langzaam kaal wordt of in 5 jaar tijd.

Over haarlijnen gesproken, ik zag laatst een foto van Martijn Krabbe toen hij jonger was, wat had hij een lage haarlijn zeg! Stom dat ik het zeg, je zou denken hoe lager hoe beter, maar dat vond ik in zijn geval juist niet.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2015, 02:17   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ligt er aan welke kop erop staat. Puur smaak vd vrouw. Mijn punt is. Een vrouw zal je niet afkeuren op inhammen. Ook hier gaat het om je totaal plaatje.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2015, 22:06   #12
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Rond de 100 haren per dag verliezen wordt als 'normaal' beschouwd toch?
Als ik de laatste tijd mijn haren kam, dan vallen er soms zeker 20 haren of meer uit.
Ik ben benieuwd hoeveel haren anderen verliezen (een schedding van fina daar buiten gelaten)? En vallen er dan ook gezonde haren uit?

Als je 100 haren een beetje verdeeld over een dag dan vind ik 20 haren tijdens een kam beurt alleen al toch erg veel.
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 5 november 2015, 22:48   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kevin.L Bekijk bericht
Rond de 100 haren per dag verliezen wordt als 'normaal' beschouwd toch?
Als ik de laatste tijd mijn haren kam, dan vallen er soms zeker 20 haren of meer uit.
Ik ben benieuwd hoeveel haren anderen verliezen (een schedding van fina daar buiten gelaten)? En vallen er dan ook gezonde haren uit?

Als je 100 haren een beetje verdeeld over een dag dan vind ik 20 haren tijdens een kam beurt alleen al toch erg veel.
Heb ik ook. Is te verklaren. Namelijk;

Als je gel gebruikt, zit alles aan elkaar geplakt. De haren zie je dan nergens uitvallen want die blijven zitten. Zodra je gaat kammen, wassen of er aan zitten komen ze los!
En ja, als je smorgens gel erin doet. En savonds kam/was je het eruit is 20 toch echt niet gek vind ik. 20 is nog steeds geen 100.

Bij mij is dat ook. Savonds met wassen / gel eruit kammen en smorgens wat haren als ik gel erin doe. Verder in de kam nauwelijks en onder mn kussen ook niet. Dat was eerst wel anders dus heb het redelijk onder controle. 2 weken geleden wat meer uitval. Maar afgelopen dagen stuk minder. Heeft iedereen, seizoen he

Daarbij; je hebt gemiddeld 100.000 haren op je kopke en 10% is altijd in de uitval fase. dat zijn dus 10.000 haren...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 6 november 2015 om 09:17
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2015, 20:23   #14
Kevin.L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 april 2009
Berichten: 25
Ooh, als je het zo bekijkt valt het dus nog mee.
Ik heb nu al 2 maanden gigantisch veel (voor mijn gevoel dan) haaruitval, terwijl het daarvoor ook al veel was. Maar ik kan ook niet zeggen dat mijn haardos er vele malen dunner uitziet dan voor die periode, dus de meeste zullen wel terug groeien.

Ik heb ook nog steeds veel last van seb. eczeem, terwijl ik toch shampoo gebruik met ketoconazol al een lange tijd. Overdag probeer ik het krabben te beperken. Maar wat ik nu wel steeds heb is dat als ik in de laatste fase van mijn slaap zit en half slaap/half wakker ben, dat ik onbewust aan mijn hoofd zit te krabben .. misschien 's nachts ook wel.

Oja, ik gebruik trouwens geen gel.
Ik zat er aan te denken om naar de dokter te gaan voor mijn haaruitval, maar misschien kan ik het beter nog even afwachten? Het seizoen zal er misschien ook wel wat mee te maken hebben ...
Kevin.L is offline   Met citaat reageren
Oud 8 november 2015, 21:30   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Als je seb.eczeem hebt is het sowieso raadzaam dokter te bezoeken. Slechte condititie vd huid kan ook uitval veroorzaken
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.