Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juni 2013, 10:21   #31
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
Dit is vrij appart ik ben vandaag nogmaals naar de huisarts gegaan, helemaal voorbereid met het feit dat ik AGA heb ener iets aan wil doen door middel van fina en minox. De huisarts vroeg naar mijn familie en kaalheid ik vertelde dat de meeste pas laat kaal zijn geworden. En keek vervolgens op me hoofdhuid, deze zag er gezond uit zei die en ik hoefde me geen zorgen te maken want waarschijnlijk is het een verstoring door stress waardoor ik me haren nu verlies. Hij raadde me aan om geen cosmetica te gebruiken en me hoofdhuid met rust te laten en dus haren te wassen met babyolie
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2013, 11:38   #32
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Ik hoop voor je dat dat de oorzaak is. Denk je zelf ook dat het door stress komt?
Heb je trouwens ook jeuk op je hoofd?
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2013, 11:52   #33
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
ja ik hoop het zelf ook, lijkt me wel logische want ik heb deze maanden een aantal flinke stress dagen gehad door me studie. want voor deze periode kon je nog niet op me hoofdhuid kijken

ik heb op moment niet echt jeuk meer op de plekken waar het kaler is maar meer rond om de haren bij me oren.

ik wil voor de zekerheid toch nog naar een andere huisarts gaan kijken wat zijn inbreng is en zou voor nu stoppen met de alpecin
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2013, 19:57   #34
jojobendehaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2010
Berichten: 9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door casa Bekijk bericht
ja ik hoop het zelf ook, lijkt me wel logische want ik heb deze maanden een aantal flinke stress dagen gehad door me studie. want voor deze periode kon je nog niet op me hoofdhuid kijken

ik heb op moment niet echt jeuk meer op de plekken waar het kaler is maar meer rond om de haren bij me oren.

ik wil voor de zekerheid toch nog naar een andere huisarts gaan kijken wat zijn inbreng is en zou voor nu stoppen met de alpecin
Ik wil je niet bang maken of zo, maar ik dacht ook dat het door de stress kwam, nooit last gehad van haaruitval en toen opeens heel erg (dacht dat dit door stress kwam) Mooi niet dus... Zijn nog maanden overheen gegaan voordat ik met fina/minox ben begonnen.

Wat ik je zou aanraden om te doen is tenminte met Regenepure te beginnen, DR + NT ! Die NT is echt heel chill, geeft je haar veel volume, voelt ook veel steviger aan.

Fina en Minox ga ik niks over zeggen want dat zijn serieuze medicijnen waar genoeg over te vinden is hier op haarweb zodat je daar zelf over kan beslissen, maar Regenepure doen!

Ohja, mocht je denken duur, Ben bijna door mijn eerste Fles DR & NT heen die ik sinds December heb... Dus dat valt ook wel mee

Btw, Ik ben 25 jaar en heb sinds 3 jaar last van haaruitval, ik hou mijn haar ook graag lang (heb grote krullen) maar het beste is toch om kort te houden, valt veel minder op en veel minder bad hair days. Gelukkig staat kort en lang me beide best goed (als ik al die meiden moet geloven :-P) maar ik moet er niet aan denken geen haar te hebben... Een ding weet ik zeker, daar heb ik het gezicht niet voor..

Laatst gewijzigd door jojobendehaas; 12 juni 2013 om 20:00
jojobendehaas is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2013, 20:43   #35
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
ja ze zeggen hier allemaal op tijd beginnen met deze middelen zoals fina en minox, daarom had ik ook dit topic de naam te laat? gegeven.

Het is bij mij echt vanaf ongeveer de maand januari begonnen dat me haren wat dunner waren heb hier voor een zware periode gehad in ongeveer de maanden september oktober november, maar ik heb altijd al wel dun haar gehad dus gaf er niet veel aandacht aan. maar echt vanaf ongeveer maart toen ik echt onder zware stress heb gestaan dat het extreem uit begon te vallen en dat je dus nu al me hoofdhuid kan zien en niet in de vorm van inhammen maar meer in een hoefijzer vorm plus waar het nu op moment jeukt rond me oren

nu is het dus wel zo dat ik een oom heb die volledig kaal is maar dit ook pas vanaf ze 40ste dat er haaruitval begon ofzo en me pa heeft wel wel inhammen en daar tussen word het al stuk dunner maar die is nu pas midden 50. en aan me ma's kant hebben ze ook allemaal pas op late leeftijd inhammen gekregen.

Toen ik dus begon te lezen op dit forum en op Engelstalige forums begon ik al te twijfelen of het dus niet gewoon AGA was in diffuse vorm. Vooral toen ik lid werd en meer ook echt ging kijken naar hoe het er uitzag bij deze mensen had ik zo me twijfels of het dus wel stress was.

maar ik was er al over na aan het denken zelfs voor ik dit topic maakte om regenpure aan te schaffen ik had alpecin al gekocht ook vanwege de roos.

en was al tot de conclusie gekomen dat ik beter me haren korter kon knippen of zelf gaan millimeteren


alleen vind ik het toch appart dat ik naar 2 verschillende huisartsen (wel van de zelfde praktijk) bijna exact het zelfde kreeg te horen ik heb deze die ik dus vandaag had al de eerder keer bezocht voor me haar en toen adviseerde die me ook babyolie aan en naar twee weken moest ik terug komen (toen kreeg ik dus een ander huisarts) om nogmaals te kijken dit ging voornamelijk om mijn hoofdhuid dit was nog steeds geiriteerd en kreeg toen betamethason mee. na twee weken gebruiken en merken dat ik er een droge zanderige hoofdhuid van kreeg ging ik terug naar de 2e arts toen heb ik het gesprek al keer gehad over fina omdat hij toen zei dat het wel normaal was als ik haaruitval had. toen dus uiteindelijk toch besloten om alpecin te gaan gebruiken omdat ik al wat aan rondneuzen was op het forum enzo en ik dacht van alvast een begin dan maar. uiteindelijk dus vandaag naar de eerste huisarts weer geweest met van allerlei papieren over fina en minox om hem hier over te vragen en of ik hier aan kon beginnen. En de rest had ik al verteld in een van me eerdere posts!
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2013, 23:22   #36
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakuna Bekijk bericht
Wat is het tegenwoordig met al de jonge 20ers die steeds meer last krijgen van dunner wordend haar alsof ze al ver in de 30 begin 40 zijn??
Wat is het tegenwoordig met al die mensen die denken dat er vroeger veel minder kaalheid voorkwam bij jonge 20ers??
Precies onze bompa "In onze tijd was het allemaal véél beter" lol
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2013, 11:50   #37
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Over het zware geschut en de talloze supplementen: Middelen zoals saw palmetto, shampoo's, MSM, Bitiotine en andere vitamines of onverzadigde vetzuren (omega's) zijn middelen die extra boost geven aan minoxidil, finasteride en dutasteride. Ze zorgen ervoor dat je kleine zwakke haartjes meer kans krijgen om te groeien (sneller), sterker te worden (dikker) en minder snel beschadigd te worden of uit te vallen (sterkere wortel?). Zodra ik eenmaal mijn gewenste conditie van haren heb bereikt (dikkere haren vooral) dan kan je eigenlijk wel stoppen met die supplementen
Waarom zou je daarmee kunnen stoppen?
Als jij MSM/zwavel mist in jouw voedingspatroon zou dat een hele logische reden voor kaalheid kunnen zijn. En dan is het in mijn ogen raar om heftige medicatie te gebruiken wat kloot met je hormonen.

Lees onderstaande even:
Wetenschappers leveren steeds vaker het bewijs dat MSM (methylsylfonylmethaan), een vorm van organische zwavel, een cruciale rol speelt voor de groei van je haar en nagels. Zwavel is de bouwsteen van keratine, een naam die je waarschijnlijk bekend in de oren klinkt, want het wordt gebruikt in een breed gamma van haarproducten. Keratine is een eiwit dat zeer belangrijk is voor de conditie van huid, haar en nagels. Na kalk en fosfor is zwavel het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is een belangrijke bouwstof voor het zenuwweefsel, voor de spieren en voor de haren, huid en nagels. Het is een basisbestanddeel van collageen, een stof die de huid en het kraakbeen soepel en elastisch houdt. Met de leeftijd neemt de hoeveelheid zwavel in je lichaam af, en dit heeft onder meer tot gevolg dat je gewrichtsklachten, rimpels, dunner wordend haar en broze nagels kunt krijgen. Je kunt proberen zoveel mogelijk zwavel uit voeding te halen (het zit voornamelijk in eiwithoudende voedingsproducten zoals vlees, vis, peulvruchten, spinazie, uien, knoflook, bieslook en prei), maar de voorwaarde is wel dat je dit voedsel dan vers, onbewerkt en rauw moet eten, want door verhitting of andere bereidingen gaat het grootste deel van de zwavel verloren. Daarom is de opname van zwavel via voeding zeer beperkt.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2013, 12:18   #38
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door handeninhethaar Bekijk bericht
Waarom zou je daarmee kunnen stoppen?
Als jij MSM/zwavel mist in jouw voedingspatroon zou dat een hele logische reden voor kaalheid kunnen zijn. En dan is het in mijn ogen raar om heftige medicatie te gebruiken wat kloot met je hormonen.

Lees onderstaande even:
Wetenschappers leveren steeds vaker het bewijs dat MSM (methylsylfonylmethaan), een vorm van organische zwavel, een cruciale rol speelt voor de groei van je haar en nagels. Zwavel is de bouwsteen van keratine, een naam die je waarschijnlijk bekend in de oren klinkt, want het wordt gebruikt in een breed gamma van haarproducten. Keratine is een eiwit dat zeer belangrijk is voor de conditie van huid, haar en nagels. Na kalk en fosfor is zwavel het mineraal dat het meest in het lichaam aanwezig is. Het is een belangrijke bouwstof voor het zenuwweefsel, voor de spieren en voor de haren, huid en nagels. Het is een basisbestanddeel van collageen, een stof die de huid en het kraakbeen soepel en elastisch houdt. Met de leeftijd neemt de hoeveelheid zwavel in je lichaam af, en dit heeft onder meer tot gevolg dat je gewrichtsklachten, rimpels, dunner wordend haar en broze nagels kunt krijgen. Je kunt proberen zoveel mogelijk zwavel uit voeding te halen (het zit voornamelijk in eiwithoudende voedingsproducten zoals vlees, vis, peulvruchten, spinazie, uien, knoflook, bieslook en prei), maar de voorwaarde is wel dat je dit voedsel dan vers, onbewerkt en rauw moet eten, want door verhitting of andere bereidingen gaat het grootste deel van de zwavel verloren. Daarom is de opname van zwavel via voeding zeer beperkt.
Interessant. Ik zou zelf persoonlijk niet ophouden met de shampoo's dat is zeker. Maar met saw palmetto, omega's wel als ik mijn gewenste haarconditie heb bereikt (misschien wel na een jaar of 2). MSM en biotine is een twijfel geval. Ze zijn beiden heel erg goedkoop dus de kosten zijn geen probleem. Ik wil graag dat ik in de toekomst niet zoveel supplementen en anderen medicatie moet gebruiken om de dag door te komen :p is wel een heel gedoe. Gelukkig voelt het nu aan als een deel van mijn dagelijkse routine.
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2013, 12:33   #39
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nord Bekijk bericht
Interessant. Ik zou zelf persoonlijk niet ophouden met de shampoo's dat is zeker. Maar met saw palmetto, omega's wel als ik mijn gewenste haarconditie heb bereikt (misschien wel na een jaar of 2). MSM en biotine is een twijfel geval. Ze zijn beiden heel erg goedkoop dus de kosten zijn geen probleem. Ik wil graag dat ik in de toekomst niet zoveel supplementen en anderen medicatie moet gebruiken om de dag door te komen :p is wel een heel gedoe. Gelukkig voelt het nu aan als een deel van mijn dagelijkse routine.
Saw palmetto hangt er vanaf wat voor soort kaalheid je lijdt.

Zelf zou ik een combi supplement als Hair Skin and Nails van Solgar nemen. Heb je niet alleen MSM, maar ook kiezelzuur/silicea.

Ik heb het idee dat je denkt dat supplementen niet goed voor je zijn?
In een normale proportie is het toevoeging aan je gezondheid.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2013, 14:54   #40
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
Laatst een docu over supplementen gezien, dat het grootste deel van de bevolking die het gebruikt heeft het eigenlijk helemaal niet nodig.


Het zijn juist aanvullingen op stoffen die jij te kort komt in dagelijks leven.
Door bijv. een verkeerd voedings patroon of omdat je lichaam de stof niet goed aanmaakt.


Ik zou zelf ook liever uiteindelijk helemaal niks gebruiken als het er op aan komt, naar een tijdje word het natuurlijk wel routine maar als je zoals nord en meer mensen op dit forum best een flink aantal supplementen gebruikt . Is het ook wel een herinnering elke dag van he ik moet dit allemaal in nemen wil ik door leven gaan als ieder ander, en dan moet je toch even kijken naar het psychologische aspect.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2013, 15:23   #41
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
@casa ik zou niet te lang blijven twijfelen of je het accepteert of aan de medicijnen gaat. Waarom geen combi?

Start met een buzzcut, dan heb je in ieder geval niet meer die dagelijkse stress waarbij je continue je haarstatus zit te checken. Die periode heb ik ook gehad en kost zoveel nutteloze energie. Die dames wennen er ook wel aan. Tis net alsof iemand die altijd een bril op heeft gehad opeens lenzen heeft. Vervolgens kun je je rustig oriënteren op welke middelen je wilt gebruiken.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 11:27   #42
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@ dave ik zit inderdaad te denken om een combi te doen, nja in ieder geval me haar milimeteren.

Alleen opzich maak ik me stukken minder zorgen om me haren als maandje geleden, het is natuurlijk wel nog steeds als ik me haar doe en ik kan gewoon op hoofd huid kijken dat ik bij me zelf zo iets heb van moet echt naar de kapper want het ziet er met lange haren echt niet meer uit.

maar verder rest is de obsessie van hoe met andere is gesteld en met zelf elke keer als ik in de spiegel kan kijken wel redelijk weg ja. Geeft echt stukken meer rust en kan me weer meer focussen op de dingen die ook belangrijk zijn.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2013, 23:25   #43
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
@casa dat is goed te horen. Grappig hoe dat werkt. Toen ik voor het eerst dacht: "OH NEE!!!!!!!!!!!!!!" vond ik ongeveer dat mijn leven ophield. Nu vind ik het ongeveer net zo belangrijk als toen ik er nog nooit over na had gedacht.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2013, 19:19   #44
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
nou dave ik heb de eerste stap onder nomen, inplaats van buzzcut heb ik me haar opgeschoren en boven ook stukken korter. het lijkt echt zoveel voller nu
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2013, 14:27   #45
spronk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2013
Berichten: 1
in plaats daarvan gebruik Novuhair: Nature's antwoord op haaruitval.
spronk is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.