Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 februari 2014, 22:13   #31
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Ha JanK,

Twee jongetjes van 6 spelen in zee. Ze worden beide overspoeld door een enorme golf. De ene rent huilend naar zijn moeder, de ander roept: "nog een keer!!!". In het geval van haarverlies kun je best wat 'golfbrekers' installeren, maar uiteindelijk ben jij de enige die er controle over heeft. Niet wat je overkomt, maar hoe jij daarmee omgaat bepaalt het probleem.

Ik wil je probleem echt niet bagatelliseren. ik zit hier ook niet voor niets. Maar alle mannen worden uiteindelijk kaal, vroeg of laat. Dat is natuur en ook helemaal niet erg (voor de mensen buiten dit forum). Ik zou een andere volgorde proberen. Accepteer het eerst en kijk dan naar oplossingen. Dat maakt je leven een stuk gelukkiger dan andersom: eerst een middel zoeken en dan jezelf accepteren.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 23:23   #32
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Mooi gesproken Dave. Het zou idd ideaal zijn als we het allemaal konden accepteren. Dat zou een hoop stress, verdriet en geld schelen! Alleen ben ik bang dat 'we' tot de groep behoren die niet of minder kan leven met haarverlies. Eigenlijk raar dat deze groep zich in meer of mindere mate zo kan stressen om die dooie sprieten uit onze kop. Het leven omvat veel meer als ons haar, maar voor velen beheerst het echt het hele dagelijkse doen en laten. Heb me er vaak over verwonderd eigenlijk. Het verstand beseft het dan ook wel, alleen het gevoel wilt niet echt meewerken daarin. Dus als je het kunt accepteren dat je met (steeds) minder haar door het leven moet is het geweldig! Lukt dat
Uiteindelijk toch niet, dan zou ik er gewoon werk van maken en alle opties overwegen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 23 februari 2014, 23:24   #33
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Dank voor de replies. Tsja accepteren dat je kaal wordt, gaat misschien voor de een wat makkelijk dan voor de ander. De psyche van de mens zit ingewikkeld in elkaar niet waar

Maar om nou met de opmerking te komen "wat een gelukkig leven moet je hebben gehad". Slaat natuurlijk kant noch wal, daar weet je helemaal niets van. Kan je vertellen zo een gelukkig leven was dat niet. Mocht je daar meer over willen weten kan je me een pm sturen.

Mocht je willen weten hoeveel haar ik nog heb, stuur ook maar pm Zet de foto's liever niet online.

Ik wist dat ik ooit kaal zou worden, probleem was dat het de laatste paar maanden in een erg snel tempo ging. Jeuk op mijn hoofd, haaruitval, best veel. Ik heb altijd een redelijke korte haardracht (vanwege de inhammen, vroeger veel opmerkingen hierover gehad), maar nu kwam de hoofhuid rapper door. (blond haar). Dus raakte ik redelijk in paniek, op zoek naar een manier om het proces te vertragen. Vandaar ik op dit forum zit, en moet zeggen veel goede adviezen gelezen/gekregen en uitstekende info gevonden / gelezen.
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 14:54   #34
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik zou het ook echt moeilijk kunnen accepteren. bepaalt voor groot deel je uiterlijk en ik ben zeer ijdel. Dan is zoiets echt erg. Het tast je zelfbeeld en zelfvertrouwen etc. aan. Ondanks er veel meer is in het leven is haar toch een klein ding wat toch erg belangrijk is......vind ik!
themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.