Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 februari 2014, 17:11   #16
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik was net in het dorp en heb eens even goed om me heen gekeken. Normaal let ik er niet op en valt het dus ook niet op, maar ik heb nu bewust goed naar de mannen en hun haardracht gekeken

En ... er zijn ontzettend veel mannen - zeg maar bijna alle mannen die ik zag - hebben inhammen. De een wat minder dan de ander, maar allemaal mét inhammen. Het is dus 'gewoon' een mannelijk iets.

Het viel me op dat deze mannen verder niet 'kalend' zijn aan de achterkant ofzo. Gewoon een gezonde haardos met mannelijke inhammen !
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 15:26   #17
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Als je de Norwood schaal hebt, dan is een NW1 een vrouwleijke/kidnerhaarlijn en een Norwood 2 een niet kalende volwassen man.

Opmerkingen krijg je vooral van mensen die zelf kalend zijn denk ik. Zo werd mijn nineties look (veel gel, gordijntjes... I know... fout) ooit door ene kalend iemand afgedaan als inham verbergen.

Ik denk dat je gewoon een volwassen haarlijn hebt!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 21 februari 2014, 19:30   #18
pliekie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2012
Berichten: 113
Geslacht:
Ja het is ook lastig te beoordelen als we niet weten hoe het er voorheen uitzag. Je moet je foto naast een oude(re) leggen en kijken of je haargrens naar achteren is getrokken of niet.
__________________
test
pliekie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 17:18   #19
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
niks mis mee

Er is niks mis mee volgens mij?

Je bent alleen niet met deze haarlijn geboren, je hebt wel inhammen. Maar niks aan de hand
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2014, 18:53   #20
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt, het hoort. We maken nu van iets "normaals" iets raars. Inhammen zijn niet slecht, het hoort bij de man net als dat een piemel ook bij de man hoort en borsten bij de vrouw.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 16:53   #21
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hi

Inhammen zijn volgens mij heel normaal. Maar denk niet dat Teun met deze haarlijn is geboren. Het is zeker wel gaan terug trekken in de loop der jaren.

Hij geeft aan 24 te zijn, best jong voor deze inhammen, toch? Niet negatief bedoelt, want het staat hem erg goed.
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 18:52   #22
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je moet maar eens opletten hoeveel JONGE mannen er met inhammen rond lopen. Echt héél veel. Is normaal op die leeftijd wanneer je hormonen nog van alles doen.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 20:02   #23
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ja inderdaad; we moeten wel opletten dat we niet gaan vasthouden aan het 'ideale stereotype beeld' dat ons wordt voorgeschetst.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2014, 22:11   #24
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Klopt, mannen hebben dat nu eenmaal...
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2014, 20:07   #25
haarlack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2012
Berichten: 85
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
Klopt, het hoort. We maken nu van iets "normaals" iets raars. Inhammen zijn niet slecht, het hoort bij de man net als dat een piemel ook bij de man hoort en borsten bij de vrouw.
Het is niet omdat iets "normaal" is, dat we niet mogen streven naar iets "beters" é (in dit geval "esthetischer - mooier voor het oog").
Het is bv. ook normaal om oud en verrimpeld te worden en uiteindelijk te sterven rond de leeftijd van 80, maar dat wil niet zeggen dat we dit zomaar moeten accepteren omdat het "hoort" wanneer we in de toekomst over meer en meer middelen zouden beschikken om langer te leven en er langer "mooi" uit te zien.
haarlack is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2014, 21:02   #26
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Volgens mij wordt Teuntje01 wel degelijk kaal. Je hebt een haarlijn die je niet had toen je heel jong was. Ik zie wat inhammen en best een hofje haarlijn. Aan de andere kant geld dat voor 100% van mannen, we worden allemaal kaal (ten minste als je het geluk hebt om ouder te worden), de een wat vroeger, de ander wat later.

Als je over de eerste shock heen bent, zie je dat het allemaal best wel meevalt. Tis geen drama.

Opmerkelijk trouwens dat dit forum totaal is verandert. In het begin begon iedereen te gooien met allerlei medicijnen. Tegenwoordig lijkt iedereen rustig te blijven ademhalen en er niet zo hysterisch over doet.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2014, 11:52   #27
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het lijkt idd wat rustiger op het forum.

@haarlack: nee, je hoeft het niet te accepteren. Maar een terugtrekkende haarlijn is volkomen normaal en overkomt elke man. Je kunt jezelf niet vergelijken met je kinderjaren je wordt ouder en je hormonen maken je mannelijk. Ik accepteer het zelf ook niet zomaar. Ik ben heel ijdel. Heb ook fina gebruikt en houd mn situatie ook nauwlettend in de gaten. Soms zo erg dat ik mijn uitgevallen haren ga tellen. Maar ik denk dat je een terugtrekkende haarlijn niet kan voorkomen. Als je kijkt hoe sommige mensen aan het vechten zijn met verschillende regimes/medicaties etc. Waar ook bijwerkingen en stress bij komen kijken. Dan denk ik persoonlijk van blijf realistisch en streef niet naar iets wat niet te bereiken is maar streef naar een realistische situatie. Mensen met dun haar krijge gewoonweg geen mooie, volle en weelderige haardos meer.

Maar ik snap zondermeer wat jij bedoelt hoor.
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2014, 23:34   #28
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Wat een reacties allemaal , tuurlijk is dit niet de haarlijn waarmee die geboren is... je hebt een terugtrekkende haarlijn maar het ziet er gewoon nog super goed uit! Je hebt daarnaast ook nog super dik haar!!

Mocht je opeens wel het idee hebben dat je veel haarverlies hebt, kun je nog altijd grijpen naar een stabilisatie middel! maar voor nu lekker een biertje pakken en genieten!
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.