Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 februari 2015, 14:50   #1
DeBroer
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 1
Geslacht:
19 jaar/haaruitval/naar binnen trekkende inhammen

Hallo allemaal,

Na een tijdje twijfelen en er eigenlijk ook niet meer aan te denken heb ik besloten om mijn haardos er ook maar op te gooien. Ik heb altijd een extreem dikke bos donker, krullend haar gehad met lichte inhammen (aangezien dit in de familie zit) Vorig jaar (18 destijds) merkte ik dat m'n inhammen iets dieper m'n hoofd in waren getrokken. Daar maakte ik me geen zorgen om aangezien de haarlijn meestal iets volwassener wordt na de puberteit. Nu merk ik sinds ongeveer een half jaar ook stevige haaruitval. Niet alleen tijdens en na het douchen maar ook wanneer ik goed met m'n handen door m'n haar ga (neem telkens een paar haren mee). Gevolg hiervan is dat m'n haar echt in vrij korte tijd een stuk dunner is geworden. Buiten dat merk ik ook dat m'n inhammen een beetje "naar binnen" beginnen te trekken. (zie foto's.)
Ik merk dat m'n haar over m'n hele hoofd dunner wordt dus niet alleen bovenop maar ook de zijkanten en de achterkant tot ver in m'n nek.

Aan m'n vaders kant van de familie komt kaalheid nagenoeg niet voor. M'n pa is 51 en heeft, hoewel niet heel dik, over z'n hele hoofd nog haar zitten net als mijn opa van 88.
Aan m'n moeders kant komt het meer voor. De vader van m'n moeder werd redelijk vroeg kaal (25-30) maar m'n oom heeft bijvoorbeeld al zijn haar nog.

Voor de rest eet ik gezond (veel vitamines en ijzers) en beweeg ik veel.
Wel ga ik geregeld naar feestjes en gebruik af en toe drugs.
Ook heb ik niet te maken gehad met stress of een ziekte de afgelopen maanden

Een tijdje geleden ben ik ook naar de huisarts geweest en die vertelde me dat het wel meeviel en de haarlijn van een jonge man heel onvoorspelbaar kan veranderen.

Toch denk ik dat ik de Sjaak ben wat betreft AGA maar vraag me af wat ik nu het beste kan doen op korte termijn.

PS. Ik heb een hoog voorhoofd dus dan lijkt het meestal erger dan misschien is.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (104,5 KB, 166x gelezen)
DeBroer is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2015, 16:59   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Was ook zo bij mij op mijn 19e, meestal rondt die leeftijd begint het. Ik ben geen deskundige maar ik vrees dat het aga is voor jou.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2015, 22:27   #3
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Je kunt er een hele grote issue van maken zoals ik in het begin of niet. Dat laatste is het beste. Niemand op de wereld (behalve jij) vind het een probleem, geloof me.
dave523 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.