Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2014, 18:23   #1
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Ik word dus kaal...en nu?

hallo allemaal,

Ben net nieuw hier op het forum, dus hallo! Ik ben 38 jaar, en kaal aan het worden, iets wat mij niet bevalt. Net zo als vele van ons denk ik.

Allereerst, mijn vader is kaal (beide opa's niet kaal geweest) er werd altijd tegen me gezegd, nou bereid je maar voor jij zal ook wel kaal worden. Leuk vooruitzicht!

Ik heb blond haar, altijd wel wat inhammen gehad. Maar nu begint het wel erg hard te gaan laatste tijd. Een paar maanden geleden kreeg ik gigantische jeuk op mijn hoofd. Achterhoofd / Kruinen / inhammen, ik ben hiervoor naar mijn huisarts geweest. Hij heeft me Ketoconazol Actavis Shampoo voorgeschreven, en vertelde me dat ik maar moest accepteren dat ik kaal zou worden. Nu heb ik deze shampoo gebruikt, maar ik blijf de jeuk houden.

Ik merk wel dat ik nog steeds haar verlies (heb normaal al een kort kapsel) Maar nu op het achterhoofd, kan ik de haren met het blote oog tellen (wel gemilimeterd) maar goed de hoofdhuid is zeer duidelijk zichtbaar. Er vormt zich als het ware een krans, onderkant haar en bovenop kalend.

Mij is altijd verteld dat er geen wondermiddeltjes bestaan tegen kaalheid, je zult het maar accepteren en moeten doorgaan. Maar goed, het is voor mij best moeilijk te accepteren.

Hebben jullie misschien tips (behalve haartransplantatie, daar is het geld gewoonweg niet voor) qua middelen waar jullie goede ervaringen mee hebben, haar dat wat dikker werd, haar wat weer gezond begon te groeien? Ik ben de hele dag door het forum aan het bladeren, maar er staat zoveel informatie dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie.

Zijn er eventueel haarklinieken welke jullie aanraden? Voor een eventuele behandeling (geen transplantatie dus) Ik woon in omgeving amsterdam, misschien daar wat in de buurt?

Ik hoop echt dat een van jullie me kan helpen, ik ben namelijk een beetje ten einde raad op dit moment.

Groetjes,
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 19:22   #2
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hi JanKaas,

welkom op het forum.
Een ketaconazol shampoo is een goed begin. Zelf gebruik ik al heel lang Revita en ook Revita.COR; helpt bij mij tegen jeuk. Staan genoeg topics over op dit forum.

Shampoo is een goed begin; maar zal niet hele grote veranderingen teweeg brengen.

Wat bedoel je met haarklinieken voor een behandeling?
Injecties etc..? Zoals je zelf al zegt zijn er helaas geen wondermiddelen..

Lees mijn introductie eens (zie handtekening) voor een algemene intro.
Na een goede algemen verzorging (shampoo, conditioner, etc.) zijn de twee meest bewezen middelen Minoxidil(of Nanoxidil) en Finasteride.
Twee serieuze producten waar je voor en nadelen moet afwegen..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 20:38   #3
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Bedankt voor je snelle reply, ik ga het lezen!
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 9 februari 2014, 20:46   #4
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi JanKaas, welkom op het forum.
Niets doen is achteruitgang; dat is zeker geen leuk vooruitzicht.

Voor heren met haaruitval zijn er een aantal mogelijkheden qua medicatie.
Minoxidel - 2% verkrijgbaar (5% en hoger op recept)
Fina - op recept
Dermaroller
etc.

Lees veel op het forum en zoek op bovengenoemde trefwoorden. Er zijn veel topics die hierover gaan en een aantal mannen hier die deze medicatie gebruikt. En de voor- en nadelen beschreven.

Lees ook het haarwoordenboekje eens (zie mijn handtekening).

Laatst gewijzigd door Astrid26; 9 februari 2014 om 20:57 Reden: Tikfoutje
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 14:03   #5
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Astrid dank je voor je reactie.

Heb nu shampoo + conditioner (revita) bestel + Spectral.DNC-N (Nanoxidil). Dit in ieder gebruiken.

Nog een afspraak bij mijn huisarts maken voor het gebruik van Finasteride.

Nu ik wat meer op het forum heb zitten lezen, begin ik toch te twijfelen om een haar transplantatie te doen.

grt
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 15:48   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Lijkt me een prima begin.

Lees je wel (heel!) goed in voordat je naar transplantatie gaat..
Wil je wel weer verwijzen naar mijn verhaal haha.

Je bent wel op een nette leeftijd voor een HT, dus het zou hoogswaarschijnlijk wel een mooi resultaat geven (als toelichting: ik vind een HT op jonge leeftijd een groter risico ivm verder gaande haaruitval)
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 16:51   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Zou alsnog eerst beginnen met werken aan stabilisatie/haren aansterken/dikker laten worden/eventueel wat hergroei door medicijngebruik. Ruim een jaar welteverstaan vóór een eventuele transplantatie. Anders heeft het nog weinig zin.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 18:30   #8
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Aansterken/dikker laten worden dmv shampoos/conditioner, en finasteride voor hergroei?
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 18:50   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Finasteride + Minoxidil voor alles. Shampoo en conditioner heb ik persoonlijk te weinig ervaring mee, maar denk dat ze slechts een kleine rol kunnen spelen in het verhaal van haarbehoud/dikker worden/eventuele hergroei. Wat trouwens niet wegneemt dat een prettige milde shampoo ook zeer wenselijk is én alle beetjes helpen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Reet; 10 februari 2014 om 18:53
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2014, 22:40   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik sluit me aan bij Reet; probeer eerst dat eens en kijk of het aanslaat. Heb wel geduld, want het kan effe duren voordat je resultaat ziet. Succes!
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2014, 14:55   #11
Man82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2014
Berichten: 6
Geslacht:
Beste JanKaas,

Bespaar je alle middeltjes en medicatie en ga je haar millimeteren. Probleem opgelost. Een rigoureuze optie ja, maar bevrijdend!

Ik heb gekozen voor deze optie en het heeft mij zeker 3 jaar jonger gemaakt qua uitstraling. Ook merk ik dat ik nooit meer in de ramen van etalages kijk en regen en wind? kom maar op! Voelt echt als bevrijding.

Ook vrouwen vinden mijn kale gemillimeterde bolletje geweldig en aaien er vaak overheen. Sterker nog: ik krijg meer vrouwelijke aandacht dan toen ik nog haar en zichtbaar kalend was. Niets is onaantrekkelijker dan een kalende man die met lucifers het laatste stukjes haar bijeen probeert te houden en iets van een model erin probeert te brengen.

Ik zeg eraf! Maar dat is geheel aan jou. Een vriend van mij zit aan de finas, hij heeft weliswaar zijn haar behouden maar verder zit er geen energie en levenskracht meer in die kerel.

En minox is een long term deal, eenmaal eraan beginnen, kun je er niet meer vanaf. Genoeg verhalen van mannen die ermee stopten en nog meer haar verloren dan wanneer ze niet aan de minox waren gegaan.
Man82 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2014, 16:09   #12
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Hey Man82,

Ik heb al een gemillimeterde kop , ik heb het hoofd er gewoon niet voor. En om vrouwelijke aandacht zit ik nou niet verlegen, heb al 10 jaar een schat van een vriendin.
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2014, 23:17   #13
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Gisteren een "gesprek" gehad met de huisarts, meer een monoloog van haar maar goed.

Ik vertelde over mijn probleem, en wat ik zo al op het internet had gevonden. Wees haar op finasteride / minoxidil. Ze had er nog nooit van gehoord, zocht het medicijn fina op in de database. En las me voor dat het voor prostaat etc was. En dat ze mij dat niet ging voorschrijven. Ik zei dat ik graag een doorverwijzing had naar de dermatoloog, gezien zijn nog een extra studie hier voor hebben gevolgd, en waarschijnlijk ook meerdere patienten hebben gehad met haaruitval.

Goed, mevrouw was waarschijnlijk beledigd. Haar reactie; Hahaha, nou nee hoor, hier ga ik je niet voor doorverwijzen naar de dermatoloog. Accepteer maar dat je kalende bent, en bovendien is het een cosmetisch probleem wat waarschijnlijk niet vergoed wordt door je verzekering. Dus mevrouw lachte me heerlijk recht in het gezicht uit.

Om het maar even kort te maken; Ik heb haar "vriendelijk" verzocht mij een doorverwijzing te geven. Binnenkort maar afspraak maken met de dermatoloog.

Ps. Begonnen met Revita shampoo / Conditioner + Spectral.DNC-N Nanoxidi
JanKaas is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2014, 11:04   #14
kokkie1978
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Ongelooflijk dat je huisarts nog nooit heeft gehoord van fina/minoxidil. Die moet maar weer terug in de schoolbanken.

Er zijn wel meer huisartsen die dit probleem niet serieus nemen. Cosmetisch probleem en niet belangrijk in hun ogen.
Echter kan het wel behoorlijk invloed hebben op je psychische gesteldheid.

Goed werk dat je dus actie onderneemt!

Laatst gewijzigd door kokkie1978; 14 februari 2014 om 11:08
kokkie1978 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2014, 11:40   #15
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie1978 Bekijk bericht
Die moet maar weer terug in de schoolbanken. ......... Er zijn wel meer huisartsen die dit probleem niet serieus nemen.
Onderschat de dermatologen ook niet! Ik durf te beweren dat jij en ik meer weten over Fina en haaruitval dan de gemiddelde dermatoloog. En als makelaar zou je daar toch eigenlijk minder van af moeten weten
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.