Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 februari 2014, 18:23   #1
JanKaas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 17
Geslacht:
Ik word dus kaal...en nu?

hallo allemaal,

Ben net nieuw hier op het forum, dus hallo! Ik ben 38 jaar, en kaal aan het worden, iets wat mij niet bevalt. Net zo als vele van ons denk ik.

Allereerst, mijn vader is kaal (beide opa's niet kaal geweest) er werd altijd tegen me gezegd, nou bereid je maar voor jij zal ook wel kaal worden. Leuk vooruitzicht!

Ik heb blond haar, altijd wel wat inhammen gehad. Maar nu begint het wel erg hard te gaan laatste tijd. Een paar maanden geleden kreeg ik gigantische jeuk op mijn hoofd. Achterhoofd / Kruinen / inhammen, ik ben hiervoor naar mijn huisarts geweest. Hij heeft me Ketoconazol Actavis Shampoo voorgeschreven, en vertelde me dat ik maar moest accepteren dat ik kaal zou worden. Nu heb ik deze shampoo gebruikt, maar ik blijf de jeuk houden.

Ik merk wel dat ik nog steeds haar verlies (heb normaal al een kort kapsel) Maar nu op het achterhoofd, kan ik de haren met het blote oog tellen (wel gemilimeterd) maar goed de hoofdhuid is zeer duidelijk zichtbaar. Er vormt zich als het ware een krans, onderkant haar en bovenop kalend.

Mij is altijd verteld dat er geen wondermiddeltjes bestaan tegen kaalheid, je zult het maar accepteren en moeten doorgaan. Maar goed, het is voor mij best moeilijk te accepteren.

Hebben jullie misschien tips (behalve haartransplantatie, daar is het geld gewoonweg niet voor) qua middelen waar jullie goede ervaringen mee hebben, haar dat wat dikker werd, haar wat weer gezond begon te groeien? Ik ben de hele dag door het forum aan het bladeren, maar er staat zoveel informatie dat ik een beetje door de bomen het bos niet meer zie.