Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 april 2002, 23:05   #1
ann20
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2002
Berichten: 8
Talking trots!

Hallo iedereen!

het is een tijdje geleden, maar goed nieuws!!
op woensdag 10 april realiseerde ik me dat ik al 3 dagen geen een haartje uitgetrokken had! Vanaf die dag probeer ik om helemaal geen haartjes uittrekken. Met heeel echt heel veel trots kan ik zeggen dat het me tot op de dag van vandaag redelijk gelukt is, of ja wat zeg ik het is me gelukt.
In een soortement van agenda houd ik het elke dag bij. Als ik een dag heb doorstaan zonder ook maar ee haartje getrokken te hebben, zet ik een V-tje neer. helaas staan er ook op wat dagen dat ik 1 haartje getrokken heb..
maar ja ik verwacht dan ook niet dat iets wat ik al zo`n 7 jaar doe in 1 keer over is.
Toch is er iets verandert ik zit nog erg veel aan mijn haar (hoofd) maar ik weet me nu te beheersen, op de een of andere manier (die ik niet kan verklaren) heb ik de discipline gevonden on wel aan de haartjes te zitten maar ze uiteindelijk niet eruit te trekken.
Ik weet dat er kisshcien een terugval aan zit te komen maar dat hoop ik zelf niet. ik moet alleen wel zeggen dat dit echt heel goed voelt.
het dragen van een petje helpt nu ook extra!

Nou iedereen dit wilde ik even zeggen..

heel veel liefs en bedankt voor de steun
kussen ann
ann20 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2002, 08:06   #2
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
trots

Hallo Ann,

Tiens, dit is raar, ik had deze nacht een berichtje geplaatst voor jou en blijkbaar is dat er niet doorgekomen...
Hoe dan ook, ik wou gewoon zeggen dat je best wel apetrots mag zijn op jezelf! Blijven volhouden hé... maar denk eraan, als het een keertje niet goed lukt, dat dat geen persoonlijk falen is. Een terugval af en toe is heel normaal en hebben we allemaal wel 's een keertje. Het belangrijkste is dat je gewoon weer de draad kan oppakken en jezelf op het goede pad kan leiden...
Je zegt dat het nu 'echt goed voelt'... probeer dat gevoel met je mee te dragen. Als de trekdrang groot wordt, haal dan 'dat gevoel' terug naar boven, praat tegen jezelf en herinner jezelf eraan hoe 'goed het voelt' achteraf, als je NEEN hebt kunnen zeggen aan je trekdrang!

Succes en sterkte!
Bolleke
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2002, 10:42   #3
karin_68
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 januari 2002
Locatie: Antwerp- Belgium
Berichten: 98
proficiat !

Anne,

Proficiat ...
Een truukje dat men gebruikt op andere plaatsen, is trekvrije dagenbijhouden, MAAR ook trekarme dagen (dus, dagen waarop je weinig trekt). Want die trekarme dagen zijn ook al een hele kunst !!!

In elk geval, ... het doet je heel goed dat je ziet dat het ook lukt een aantal dagen niet te trekken. Dit geeft dan ook moed voor de toekomst, ... je ziet voor jezelf dat het kan.
doe het met kleine beetjes, ... en geniet van de vooruitgang !!!

vr. gr.
__________________
karin-belgië
karin_68 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2002, 12:59   #4
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Hoi ann,

Harstikke goed meid!!!
Probeer het vast te houden, dit goede gedrag (niet je haar).
Hiermee begint het, kleine succesjes, het zijn de kleine dingen die het hem doen.
Dus probeer zo door te gaan, en val je terug, wat heel goed kan, straf jezelf dan niet, en pak het gelijk weer op en ga door.
veel sterkte en succes, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.