Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 39 stemmen, 4,85 gemiddeld. Weergave
Oud 27 juli 2014, 11:47   #1516
natal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2014
Berichten: 4
Geslacht:
Ik heb vanaf begin april geen SE meer, ik denk zelf dat het met verandering van voedingspatroon heb (gluten-lactose vrij), maar ik vind ook dat het wel persoonlijk is, geen mens is hetzelfde,hoewel we dezelfde diagnose hebben.
natal is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 17:29   #1517
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Natal en in April zei je dit:
"Sinds ik dermessentials gebruik, geen last meer van SE, de huid is mooi en glad geworden. Op mij werkt het 100% dus. ."

Ik volg je niet meer. Toen was dat de oplossing ipv je dieet.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 18:22   #1518
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Noob weet je wie doorgeslagen zijn?
Wij westerse mensen.

Gezond?
De ander kijkt je vreemd aan, want ja dat is saai en niet lekker.....

Kleurstoffen en andere rotzooi vermijd ik liever.
Ach zegt de ander,af en toe een gemodificeerd stukje vlees bij de MAC ach 1x in de week maakt niet uit joh.

Roken...dood ga je toch zo kan ik nog wel ff doorgaan.

En hoezo doorgeslagen?
Omdat ik geen zooi in me eten wilt?
Tegenwoordig is vrijwel al het voedsel in vooral de supermarkt zo bewerkt en volgestopt met allerlei onzin en staat vol met kleurstoffen enzovoort.
Zelf in de biologisch vlees zit soms nog expres suiker en onzin toegevoegd over doorgeslagen gesproken.....tja gaat allemaal om geld.

Simpele vraag aan Noob:
Wat gooi jij in een bezine auto?
Bezine of diesel?
Ach 1x diesel joh kapot gaat die toch een keer

Noob biologische voeding/natuurlijke kruiden/medicatie heeft mij veel gebracht....je kent mijn levenssituatie ook zo he, maar he blijf jij maar lekker snoepen we spreken elkaar wel over 10jaar ofzo

De bekende verhalen van mijn opa is heel oud en gezond geworden met 2pakjes sigaretten roken per dag...zucht en nog eens zucht....

Jij vindt het allemaal meevallen.
Als je hier [mijn omgeving] een beetje verhalen hoort van andere mensen en navraagt kom je er al snel genoeg achter dat men tegenwoordig veel aandoeningen heeft, zoals:
ADHD, vooral veel bij kinderen tegenwoordig.
Psychische problemen
Burn out
Ziekte van lyme
Kanker enzovoort, vooral die laatste rijst de pan uit kwa aantallen , maar zal vast niks met onze levensstijl te maken hebben..........botte pech.
Nog zo'n puur sang darwinist.

Het feit dat er zoveel mensen tegenwoordig ziek zijn check het maar na chronisch aantal zieken in NL dat we het zelfs normaal zijn gaan vinden en je je bijna moet verontschuldigen dat je puur en natuur wilt eten.
We ons ook niet meer afvragen wat überhaupt de oorzaak is van al die gekke ziektes en aandoeningen zoals seb.eczeem want normaal is dat niet hoor.
Maar he de wetenschap GENETICA............punt.
Mijn overtuiging is tegenovergesteld ,EPIGENETICA.

http://www.rivm.nl/Documenten_en_pub...eken_neemt_toe
In de afgelopen 8 jaar is het aantal mensen met één of meer chronische ziekten met 17% gestegen. In 2011 hadden in totaal 5,3 miljoen Nederlanders een chronische ziekte. Vooral onder ouderen komen chronische ziekten vaak voor. De stijging van de laatste jaren is echter zichtbaar binnen alle leeftijdsgroepen.

''Wat wel voor verandering zou zorgen is als je iets niet meer eet waar je allergisch voor bent of wat je SE triggerd.''
En hoe denk je dat allergien ontstaan?
Laat me raden wat jij denkt: genetica en pure botte pech?

O.a door mijn levensstijl ben ik van mijn jarenlange/sinds puberteit [chronische] hooikoorts af of geen last meer van, evenals aften/ontstekingen die ik elke 2weken met regelmaat had in de mond om maar een paar voorbeelden te noemen.

But he continue eating shit. [Because you only like the pleasure of this shit food]
At the end you will be shit [sick]
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 27 juli 2014 om 20:38
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 20:57   #1519
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Dat is ook een zeer ongenuanceerde visie.

Biologisch eten is een keuze die je mag maken. Ik zeg niet dat dit de betere of slechtere keuze is. Maar weet jij of alles wat jij eet welk degelijk biologisch is?

Het artikel in jouw post geeft in ieder geval eetgewoonten niet aan als oorzaak voor meer chronische ziekten. Natuurlijk hebben leefgewoonten hier mee te maken, maar de rol van genetica is gewoon niet te ontkennen.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2014, 22:26   #1520
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Thumbs down

Jasse ik ontken genetica niet.
Leren lezen blijft ook een vak
Bedoelde ermee dat epigenetica meer doet en veel dominanter is dan de genetica zelf die je meekrijgt ja.
Mijn lichaamssignalen en ervaringen zeggen mij genoeg jasse daar heb je geen wittejasman of wetenschap voor nodig en zeker weten doe je nooit in het leven, dus blijf lekker roken of bewerkte rommel eten.
Wat je wel zeker weet: Je bent wat je eet

He weet je houdoe.
Mensen moeten lekker doen wat ze uiteraard willen doen geen probleem hoor

Het artikel gaat over de aantallen [miljoenen] chronische zieken in 2011 en wat nu waarschijnlijk nog een stuk meer is, allemaal genetica natuurlijk sure keep on dreaming!
De rest van die tekst van het RIVM onzin is niet belangrijk net als het RIVM zelf zo onvertrouwbaar als de pest is verder als instantie.

Zoals sommige hier door gluten en andere dingen te laten staan of gewoonweg bewerkte rommel vrijwel geen last meer hebben van seb.eczeem herken ik dezelfde vooruitgang door vooral de inname van [bewerkte] suikers en [bewerkte] vruchtensapjes te vermijden en veel rommelbrood at ik toendertijd, sowieso vrijwel geen brood meer hier.
Ontgiften heeft sowieso voor veel vooruitgangen gezorgd is een pre als je het mij vraagt, rommel eruit anders blijf je aanklooien.
Door o.a die levensstijl toendertijd [en veel lichamelijke/mentale stres] had ik enorm veel last van schilfers vergeleken met nu, maar he geen verband hoor zit allemaal tussen mijn oortjes.

Jasse types als jou moeten lekker diep met hun hoofd in het zand blijven
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 27 juli 2014 om 22:42
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 12:50   #1521
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Jordy zoals ik al zei is het beter bewuster te eten. Maar het is niet dé oplossing voor al je problemen. Ik heb het idee dat als jij je ergens op focust je daar helemaal in gelooft en voor gaat.

Om je even wakker te schudden JA we leven idd in een westerse wereld. Dus ook jij bent onderhevig aan vervuiling. Denk je er wel eens over na dat er zoveel gerommeld wordt dat ook jou eten niet biologisch is. De supplementen toevoegingen hebben van chemicaliën en gluten.
Jou drinkwater chemicaliën van landbouw, medicijnen, antibiotica etc bevat. Je zoveel fijnstof en chemicaliën inademt die ver boven de europese norm ligt. Kortom welcome to the west.

Als je echt in je verhaal gelooft ga dan ook weg uit het westen en in een onbewoond bergachtig gebied wonen. Want je doet nu aan half werk.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 13:10   #1522
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Ik filter mijn water trouwens

Uiteraard kan je niet alles tegenhouden, maar hoezo kom je met deze opmerkingen Noob, want daar gaat het helemaal niet om? Slaat nog kant nog wal als je het mij vraagt.

Ik vertrouw locale biologische boeren die zelf kweken en vlees verkopen vrijwel ja ook dat zal geen 100% garantie geven, maar wel 99%.
Je moet ergens op vertrouwen Noob , anders kan je beter stoppen met leven of niet?
Kijk dat jij ervoor kiest om troep in je lichaam toe te laten met nog meer kans op ziekte tja he moet je zelf weten zoals ik al zei.
Sommige mensen zitten zo vastgeroest in hun patroon en dat voelt lekker veilig en hoezo zou je dat überhaupt willen veranderen hea?
Kost moeite en energie blijkbaar en teveel geld uitgeven aan voeding wat meer kwaliteit heeft en dus o.a biologisch is dan kan je beter zulke dingen naar beneden halen , zodat je een goed excuus hebt om niet puur en natuur te eten, want dat is tenslotte onzin ik snap hem hoor :/

Zoals ik al zei ik ga uit van mijn vooruitgangen en ervaringen, dus ik snap je punt niet? Dat is dus MIJN WAARHEID opgedaan ook door kennis op internet en boeken over voeding en gezondheid.

Heb het geld niet om hier weg te gaan, maar als jij mij flink sponsort zal ik er eens goed over nadenken !!
Mijn supplementen zijn voedingssupplementen, dus ja puur natuur ik let daar zeer op want vaak wordt het woord natuurlijk vaak misbruikt waardoor er uiteindelijk toch toevoegingen in zitten.
Zoals de naam het al zeg voedingssupplementen'[geen pilvorm] wat eigenlijk voeding is maar dan in vrij hoge geconcentreerde waarden niet de bekende chemische,bewerkte pilletjes en capsules.

Daarnaast is ziekte vooral een vergiftigingscrisis in het lichaam en zul je dus ook flink moeten ontgiften/ontslakken.

Noob en jasse zijn jullie bilmaatjes ofzo? siamese tweeling? Of onder 1 account

Maar he nogmaals ziekte en aandoeningen zoals seb.eczeem is allemaal botte pech wat je overkomt en niks aan kan doen he sure...................
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 28 juli 2014 om 13:35
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 13:22   #1523
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Leren schrijven is ook een vak jord-y. Net als op een normale manier reageren op iemand.

Ik heb het gevoel dat jij in je eigen wereld leeft en het is jij tegen de rest van de wereld. Jij bent juist, de rest is fout. Jij leest uit een artikel enkel wat je wil horen en dat rest is larie.

Jij hebt duidelijk meer ervaring met chronische ziekten en psychische aandoeningen. Ik merk het aan je reactie.

Laatst gewijzigd door jasse; 28 juli 2014 om 14:56
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 14:31   #1524
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Onder 1 account ja. Misschien spelen psychische problemen bij jou het meest parten. Je ziet overal complotten etc. Normaal en netjes blijven is ook een vak. Zegt wat over je intelligentie. Nu snap ik ook je zienswijze.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 15:35   #1525
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Jij bent diegene die [vanaf begin als eerst op mij reageert] er blijkbaar psychisch zo mee zit om mijn reacties/overtuiging aan te vallen.

Actie is reactie gozer Have a nice life.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 15:38   #1526
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Dat is net het probleem. Jij doet alsof iemand jou aanvalt. Ik heb gewoon een bedenking gepost en krijg dan een hoop beledigingen en veronderstellingen over mijn levensstijl over mij heen. Een levenstijl waar jij nota bene geen idee over hebt.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juli 2014, 18:29   #1527
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Het was net lekker rustig nu het "zo goed ging" met Jord-y en hier niet meer kwam irriteren...
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2015, 14:57   #1528
Nick2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2015
Berichten: 1
Geslacht:
Zou een uv lamp kunnen helpen op bv een vaste werkplek? Het werd al eerder genoemd door een gebruiker hier, maar ik lees er verder weinig over. Ik heb het dus over de zelfde soort lamp als voor reptielen en vogels..
Nick2 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 november 2015, 18:12   #1529
Bas05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2015
Berichten: 4
Geslacht:
Hallo allemaal, ik heb al zo'n 30 jaar last van s.e. Om gek van te worden, door bijna mijn hele gezicht en hoofdhuid.
Ik lees al lang de ervaringen op dit forum, over middeltjes e.d. die ervoor zouden kunnen helpen.
Ik heb echt van alles geprobeerd, tot de honing toe, niets hielp.
Van de dermatoloog kreeg ik vroeger hormonenzalf, maar dat werkte op een gegeven moment niet meer. Ook is dat niet best voor je huid natuurlijk.
Een week of 10 geleden werd het me gewoon even teveel en ben ik weer naar een dermatoloog gegaan. Ik kreeg Elidel voor m'n gezicht (zonder hormonen!!). Ik moest het 1 a 2 maal per dag insmeren. Sindsdien is m'n gezicht weer zo goed als normaal. Ik kreeg zelfs een kleurtje op vakantie...nog nooit meegemaakt. Ik juich echter niet te vroeg, maar volgens mij werkt dit echt, althans voor mij.
Ook kreeg ik voor m'n hoofdhuid Topicorte, wel met hormonen, maar na enkele dagen was ik ook van die korsten af en nu gebruik ik dat zo'n 2x per maand. Er vanaf komen gaat niet, maar ik ben tevreden als dit zo blijft. Misschien hebben jullie er iets aan, ik hoop het want het is een aandoening die niemand verdient.
Bas05 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2015, 00:08   #1530
amour fou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juli 2009
Berichten: 17
Je immuun systeem versterken is IMO de enige manier om de SE aan te pakken. Neem dagelijks een hoge (!) dosis vitamine c in poedervorm (sodium ascorbate versie). Doet wonderen! Al die zalfjes onderdrukken alleen maar en dat maakt het probleem uiteindelijk alleen maar groter.
amour fou is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
seborroisch eczeem


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haaruitval door seborroisch eczeem sigur AGA - Algemeen 90 19 april 2022 19:21
[dutasteride] Algemeen Rob Medicijnen/haargroeimiddelen 1316 9 december 2020 17:37
Astma, Eczeem of nog wat anders? Lies86 AA - Algemeen 18 7 november 2006 09:59
Seborroïsch eczeem en haaruitval kortkoppie Haarproblemen bij vrouwen 4 1 oktober 2005 00:20
Haaruitval door eczeem? brandon AGA - Algemeen 1 11 april 2004 21:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.