Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 november 2010, 14:34   #1
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Lightbulb Auto-cloning hair

Dag iedereen
Ik vond dit zeer recente videofragment op youtube:
Scientist Find a Cure for Baldness: Auto-Cloning Hair
http://www.youtube.com/watch?v=_-HyF49K7qU
Ik begrijp niet zo goed waarom met dit systeem een oneindige hoeveelheid donorhaar zou ontstaan. Kan iemand dit even nader toelichten, want ik begrijp er geen snars van.
Bij het videofragment staan de volgende hyperlinks:
http://www.thebaldtruth.com/news/spencer-kobren-interviews-jerry-cooley-acell-matristrem/
http://www.iahrs.org/news/dr-jerry-cooley-acell-matristem-slide-presentation-part-3-4/
http://www.iahrs.org/news/spencer-kobren-interviews-gary-hitzig-acell/
Het zijn allemaal luisterfragmenten, en mijn Engels is niet zo denderend goed dat ik dat naadloos begrijp. En in het videofragment wordt dan weer zo weinig uitleg gegeven of gedemonstreerd. Vandaar mijn vraag: weet iemand hier het fijne van?
Alvast bedankt.
Ben79
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 16:13   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
1 ding is zeker; oneindig hoeveelheid donorhaar bestaat nog steeds niet!
Hoef je ook niet op te wachten, dat krijgen ze voorlopig toch niet voor elkaar.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 16:50   #3
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ik was al net zo blij zo'n videootje te mogen tegenkomen, maar oneindig donorhaar zal waarschijnlijk te mooit zijn om waar te zijn. Maar denk je dan wel dat het donorhaar hierdoor 'vermeerdert'?
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 17:00   #4
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ook niet, dat zou ook "oneindig" betekenen.
Bestaat voorlopig nog lang niet.

Dat verhaaltje van Gho is dus ook pure onzin.

Maar is je eigen donorhaar dan niet genoeg voor een acceptebele resultaat?
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 17:23   #5
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Ja, ik ben op gesprek geweest bij PHC. Ik zal binnenkort een ht ondergaan. Ze kunnen bij mij (in totaal) maar iets van een 5000 grafts uithalen. Daar raak je niet bijzonder ver mee. Ik zal dus voor een heel toekomstgerichte aanpak moeten kiezen, om ervoor te zorgen dat in de toekomst nog de nodige touch- ups uitgevoerd kunnen worden. Mijn haarlijn laat ik dus niet verlagen. Die blijft waar ze is: NW 2 à 3. Dus een 'aanvulling' vanuit andere hoek zou natuurlijk welkom zijn, he.
En natuurlijk, de dag dat ze haar volledig kunnen clonen, hoef je je donorgebied niet meer te belasten ... . Maar dat is dus toekomstmuziek.
Wie weet haal je in de 22ste eeuw gewoon een do-it-yourself-haircloning-kit in de supermarkt ... . Het zou in elk geval veel mensen de nodige miserie besparen ... .

Laatst gewijzigd door Ben79; 13 november 2010 om 17:30
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 17:27   #6
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
5000 grafts is niet niets.
Het lijkt me sterk dat je daar niet tevreden mee bent.
Ligt er natuurlijk aan hoe het verdeelt wordt.

Maar normaal gesproken wordt daar een kale heel gelukkig van....
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 17:34   #7
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
5000 lijkt me net niet overdreven veel, als ik van anderen lees dat ze 6000, 7000 of 8000 grafts uit hun donorgebied kunnen halen ... .
Lijkt 5000 jou dan echt zo positief? Wat is dan zo de gemiddelde donorsituatie? Sommigen vullen blijkbaar ook aan met baardhaar e.d. Misschien is dat een goede aanvulling? Maar ja voorlopig maar eerst eens kijken wat de ht uitricht, he. Het gaat zich gewoon om de schrik dat je niet weet hoe de haaruitval gaat evolueren en of het donorgebied dan voldoende zal zijn ... .

Laatst gewijzigd door Ben79; 13 november 2010 om 17:37
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 21:03   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben79 Bekijk bericht
5000 lijkt me net niet overdreven veel, als ik van anderen lees dat ze 6000, 7000 of 8000 grafts uit hun donorgebied kunnen halen ... .
Lijkt 5000 jou dan echt zo positief? Wat is dan zo de gemiddelde donorsituatie? Sommigen vullen blijkbaar ook aan met baardhaar e.d. Misschien is dat een goede aanvulling? Maar ja voorlopig maar eerst eens kijken wat de ht uitricht, he. Het gaat zich gewoon om de schrik dat je niet weet hoe de haaruitval gaat evolueren en of het donorgebied dan voldoende zal zijn ... .
Het hangt heel sterk van je uitgangsituatie af (of van de situatie die je op je 70e verwacht). Voor een NW2 zijn 5000 grafts er veel te veel. Je kunt er dan zo'n wolfman-kapsel mee creëeren waarbij je wenkbrauwen bijna vast zitten aan je hoofdhaar. Bij een NW3 kun je met 5000 grafts een fenomenaal resultaat halen. Een NW4 kun je voor het oog weer goed op orde brengen. Pas bij een NW5 gaat het wel dunnetjes worden. En natuurlijk gaat 5000 tekort schieten als je flink last hebt van kruinkaalheid. Bij de kruin gaat het namelijk meteen om flinke oppervlakken.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2010, 21:05   #9
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Ikzelf vind 5000 grafts niet weinig. Daar kun je zeker een leuk resultaat mee verwachten.
Ikzelf heb er nu zo´n 3500 op mn hoofd staan, en ben tevreden.

Maar wanneer ben je tevreden?
Misschien is die vraag wel belangrijker dan hoeveel grafts je hebt.....
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 00:59   #10
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Op mijn kruin is al een duidelijk eilandje zichtbaar, ik heb een erg hoge haarlijn en inhammen. Voor de rest zit er nog haar, maar het is tamelijk dun. Betekent dit dat ik een NW 6 zal hebben in de toekomst?
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 04:15   #11
bally01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2007
Berichten: 7
hoi

Volgens mij plukken ze een haar uit je donorgebied en plaatsen ze dat op je ontvangstgebied en daar komen dan gewoon 2 of 3 haren uit. Ze hebben t erover op hairsite.

ciao
bally01 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 09:14   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bally01 Bekijk bericht
Volgens mij plukken ze een haar uit je donorgebied en plaatsen ze dat op je ontvangstgebied en daar komen dan gewoon 2 of 3 haren uit. Ze hebben t erover op hairsite.
Zo begreep ik het filmpje niet. Ze trekken een haar uit, waarbij dan materiaal van de haarwortel mee moet komen. Vervolgens leggen ze de haar met het wortelmateriaal in dat speciale medium (volgens mij staat daar ergens op HaarWeb nog een discussie over, maar ik kon hem zo gauw niet terugvinden) en daarna plaatsen ze die haar in het ontvangstgebied.

Dat er uit die haar met wat wortelresten weer een haar kan gaan groeien vind ik al een hele knappe prestatie, maar dat er 2 of 3 uit gaan groeien vind ik niet geloofwaardig.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 16:30   #13
Ben79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 september 2010
Locatie: België, Limburg
Berichten: 194
Dus als ik het goed begrijp, lijkt het eigenlijk op de techniek van Gho? Gebruikt hij ook niet één of andere vloeistof om de haartjes in te drenken en is zijn techiek ook niet gebaseerd op de 'wortelresten', dus op de stamcellen? Of is er een verschil tussen zijn 'haarstamcellen' en deze 'wortelresten'?

Laatst gewijzigd door Ben79; 14 november 2010 om 16:34
Ben79 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 16:42   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik heb ook de indruk dat het 'speciale medium' lijkt op de geheime vloeistof van dr. Gho.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 november 2010, 17:47   #15
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Gho

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik heb ook de indruk dat het 'speciale medium' lijkt op de geheime vloeistof van dr. Gho.
Hallo Hanna,

Arts / onderzoeker drs. Coen Gho is van oorsprong eigenlijk "tissue engineer" en heeft destijds inderdaad een soort "groeivloeistof" [bepaald medium] ontwikkeld waarin de grafts na oogsten en vóór inplanteren altijd een aantal uren blijven staan.

Het schijnt dat als je de grafts er dagen in laat staan, ze vanzelf verder groeien. Terwijl andere hair-instituten de grafts [na oogsten] tijdelijk in een vloeistof zetten, waarbij de haartjes - als ze die zo zouden laten staan - de volgende dag morsdood zouden zijn.

Ergens zit daar [door toepassen bepaalde groeivloeistof] ook een toegevoegde waarde van de methode Gho.

Voorts is het zo dat mijn grafts na alle 3 behandelingen die ik bij hem heb gehad, aan de voorzijde [implantatiegebied] steeds meteen vanaf dag 1 doorgroeiden en niet - wat bij andere klinieken wel schijnt te gebeuren - weer tijdelijk uitvallen. Daar heb ik het in mijn posts in het verleden wel eens over gehad.

Ook dat kan met die groeivloeistof te maken hebben lijkt me.

Gr Roloff
ps. het staat ergens midden in dit interview [uit 2005]http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7375
__________________
2007 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 910 grafts
2008 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 760 grafts
2009 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 610 grafts
2010 Haarstamceltransplantatie [Coen Gho / HASCI] 640 grafts

Druivenpit Extract OPC [Masquelier's]
Duanwood Reishi Drops [Tonics]
Saw Palmetto HE [PerfectBody]
Astragalus Root [Solgar]
Multivitamine [Pool]
GLA [Lamberts]
Maca [Joyvit]
Vitamine C

Ik focus al een 10-tal jaren op hart & bloedvaten [via OPC/GLA] en een gezond en goed functionerend immuunsysteem [via polysacchariden: Reishi, Astragalus], dus niet alleen maar op mijn haren.

Ik ben 55 jaar en een gezond en gelukkig leven bestaat immers uit méér dan alleen je haren !!

Laatst gewijzigd door roloff; 14 november 2010 om 18:56
roloff is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
acell, auto-cloning, cloning

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foligain hektor Medicijnen/haargroeimiddelen 35 22 april 2018 22:32
Geschiedenis van de strip bverotti Chirurgische behandelingen 13 11 april 2010 22:41
Hairmultiplication homersimpson Overige behandelingen 36 24 september 2006 23:30
hoe, wat & waarom.. pindakaas AGA - Algemeen 0 19 oktober 2003 15:44
GOED NIEUWS!!!! 6-bap is verkrijgbaar!!!!!!! melvinpoorter Medicijnen/haargroeimiddelen 20 14 oktober 2003 19:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.