Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2015, 18:33   #1
haartjesweg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2012
Berichten: 23
Ervaringen met synthetische pruik kopen in buitenland?

Lieve mensen,

Ik ben al dagen bezig met het hele web doorspeuren naar een synthetische pruik. Ter vervanging voor mijn echte-haar-haar-werk. Inmiddels heb ik een reserve (synthetisch ) haarwerkje gekocht, moet nog binnekomen. Maar..wat een keuze zag ik op het internet wat betreft syn. pruiken.

Op scherm zag de één en nog mooier uit dan de ander.

Met name in het buitenland op verschillende websites zag ik enorme keuzes. Maar..hoe is jullie ervaring met een aankoop in het buitenland? Ik zag bijvoorbeeld een mooie pruik van het merk Rene of Paris, zegt mij niets, voor omgerekend nog geen 100 euro. Is dat wat? Of beter: kan dat wat zijn? Dit was een website in Engeland, trouwens.


Wat zijn jullie ervaringen? Tips? Ik neem aan dat - wanneer ik iets uit de USA laat komen- dat er dan nog invoerrechten bijkomen. Dat soort vragen.

Zit je een tijd achter de computer en heb je er geen verstand van; je ziet door de bomen het bos niet meer...

Dank, dank, dank!
haartjesweg is offline   Met citaat reageren
Oud 8 januari 2015, 21:12   #2
ilse123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2014
Berichten: 97
Geslacht:
Hoop voor jou dat het haarwerk er morgen is.
Spannend.
Het merk waar jij naar vraagt ken ik niet, weet wel dat Ellen Wille en Gisela Meyer hele goede merken zijn.
ilse123 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2015, 20:11   #3
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Welke site was dat, Haartjesweg?
Ik heb ook eens een pruikje besteld via een site die Engels leek, maar Chinees bleek te zijn.
Spotgoedkoop, maar wat ze opstuurden heb ik zo de kliko in gekieperd. Ik had betaald met m'n creditcard, en heb het geld terug laten vorderen (en gekregen) maar je bent er weer ff druk mee en het geeft een hoop ergernis.

Een ander nadeel van internet zaakjes is dat pruikjes niet altijd zijn wat ze lijken. Ik heb modelletjes opgehad die op de foto echt heel leuk waren, maar in het echt nauwelijks op de foto leken of mij totaal niet stonden. Daarentegen ben ik ook wel eens leuk geslaagd met een pruikje die ik op de foto maar niks vond, maar die in het echt heel leuk was.
Ik koop daarom het liefst in een betrouwbare zaak, dan maar ietsje meer neertellen.

O ja, en mijn ervaring met Amerikaanse pruikjes is dat die mij veel te groot waren (Rene of Paris bijvoorbeeld), en vaak hadden ze zo'n toef op het achterhoofd wat ik lelijk (lees: onnatuurlijk) vond.

Laatst gewijzigd door Nic; 10 januari 2015 om 20:15
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2015, 20:53   #4
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Het nadeel vind ik ook van Rene of Paris en o.a. Noriko dat ze vaak permatease hebben. Dat zijn van die vezels bovenop die het haarwerk volume moeten geven. Maar ik hou persoonlijk meer van een natuurlijk ogende scheiding.

@Nic, ja ik snap wat je bedoelt met die toef op het achterhoofd. Was mij ook opgevallen op video's. Zal wel Amerikaanse smaak zijn. Ik kijk wel graag naar die filmpjes van Patti's Pearls. Haar haarwerkjes staan haar erg leuk en natuurlijk.

Ik had een haarwerk van Jon Renau. Synthetisch, maar de vezel was te dik vergeleken met mijn eigen haar. De coupe was mooi. Het was de Victoria die ik had.

Hoe bevalt je nwe synthetische haarwerk @Haartjesweg? Je moet hem natuurlijk altijd wel naar je eigen smaak en stijl stylen en hem je 'eigen' maken.

Ben heel benieuwd. Kun je in ieder geval even vooruit totdat je nieuwe haarwerk is gearriveerd.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 januari 2015, 21:30   #5
ilse123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 juni 2014
Berichten: 97
Geslacht:
Deze heb ik donderdag rond 12.00 u. op de post gedaan, die moet ze al hebben. Ook ik ben heel benieuwd.
ilse123 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2015, 00:12   #6
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Hier een link naar zo'n leuk pruikje van Noriko, maar met zo'n toef op het achterhoofd

http://www.wigsalon.com/img/sv/ryan_noriko_sv.jpg
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2015, 09:45   #7
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Dat is een heel leuk pruikje. Jammer dat ik er zo'n "Amerikaans" koppie van krijg. Niet lelijk bedoeld hoor, maar dat moet bij je passen. Ik had een Noriko Skye en een Noriko Hailey gekocht in de tijd dat ik nog zo belazerd werd door die lui in Amsterdam waar ik mijn mislukte lacewigs vandaan had. Dat was het eerste half jaar dat ik haarwerken droeg. Peeiose maart/september 2013.

Ik zag die Noriko's en dacht ik schaf zoiets aan. Zijn inderdaad heel mooi en van goede!! kwaliteit. Dat viel meteen op. Maar de stijl stond niet zo. Viel ook groot uit. Bleven dus in de doos. In september 2013 zag ik op Marktplaats een mooie lacewig van "Nogvanmij" alleen ze vroeg 550 euro of zoiets. Toen droeg ik nog lacewigs. Ben met haar in onderhandeling gegaan. Voor 150 euro en als zij die twee Noriko's mocht hebben, kreeg ik de nieuwe ongedragen glueless lacewig van haar. Ik heb hem met veel plezier vier maanden gedragen en daarna ging ik over op de Featherlite.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2015, 09:47   #8
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Zo'n toef bovenop is een beetje een "give away" vind ik. Tenzij je het goed weet te stylen. Op Youtube zijn filmpjes te zien waar mensen het goed staat maar ook waar mensen er niet zo goed mee uitzien.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 17:54   #9
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Volgens mij hebben jullie het over wat Patti altijd liefkozend de 'London pouffe' noemt, hier heb je twee extreme voorbeelden:

http://www.morrisonhair.com/wp-conte...0-893x1024.jpg

http://www.classicdriver.com/sites/d...?itok=MhtGkN_u

Het heeft wel iets stijlvols, sixties retro-hip, maar natuurlijk is anders. Bij mij valt het effect erg mee, waarschijnlijk omdat ik een vrij groot hoofd heb

Ik heb een Jon Renau uit Amerika laten komen maar dat had ik achteraf beter kunnen laten. Duurder dan bij Hairlace (door de BTW en invoerkosten) en het duurde veel langer ook nog. Maar over Jon Renau op zich ben ik dus zeer te spreken, ik houd van korte modellen en die van hen vallen leuk vind ik. De haren zijn voor zover ik kan zien niet dikker dan die van mijn Ellen Wille en ze hebben erg mooie kleuren en -combinaties.

Natuurlijk zien pruiken er op de foto altijd anders/beter uit dan in het echt, ze zullen er daar in de studio wel flink hun best op doen. Maar een model dat mij op de foto aansprak is me in het echt nog nooit heel erg tegengevallen.

Ook grappig: ik heb via eBay voor de gein een cosplay-pruik besteld. Daar staan er miljarden van op, meestal van Chinese verkopers, in alle kleuren van de regenboog en de meest wilde modellen. Ik heb gekozen voor 'handsome Korean boy wig' omdat ik die een leuk kuifje vond hebben. Natuurlijk is het geen heel serieuze pruik, maar hoe hij is gemaakt valt me toch zo mee voor 12 euro! Verstellen gaat met haakjes, dat is een tikje ouderwets. Maar verder een nette cap met wefts en dan french lace bovenop. Met wat styling zie ik me er best eens mee uit gaan.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 19:28   #10
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Ha! Jij durft, Carla!
Ik heb even op eBay gekeken, en vond ze er wel geinig uitzien. Zou er zelf alleen niet mee durven lopen..

Welke heb je van Jon Renau besteld? Ik vind Jazz en Natalie erg leuk, maar ze zijn me veel te groot. (Heb een klein koppie) Bij de modellen van Ellen Wille en Gisela Mayer moet ik al wat trenzen wegknippen, maar dat is bij Jon Renau geen doen..

Mijn laatste aankoop was de Zara mono van Ellen Wille, heeft wel iets van de Jazz, valt erg leuk en staat me goed als ik de reacties van mijn collega's mag geloven.
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 20:51   #11
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Haha ik zit ook al op Ebay te kijken. Ik heb er drie voorbij zien komen. Ik zit nu op Youtube te kijken bij Patti. Ik bekijk de Sophia wig. Als ik nog eens voor een Jon Renau ga, dan kies ik in ieder geval weer smart lace en deze keer iets in human hair. Maar weet niet hoe de kwalitwit is van de human hair van Jon Renau. Ik zag eens een review van de Carrie en dqt was gemaakt van 50% Chinees en 50% Indiaas haar en erg droog. De review was niet best. Dociledomicile heeft er een review over. Ze heeft veel van Jon Renau, heeft alleen veel van haar filmpjes verwijderd. Extensionofdenim had ook altojd wel leuke reviews maar heeft ook een hoop verwijderd.

Heerlijk die filmpjes. Haha
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2015, 20:56   #12
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Wat een typetje zeg, die Patty..
Heerlijk hè, al die filmpjes, kan me er uren mee vermaken!
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 10:23   #13
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nic Bekijk bericht
Ha! Jij durft, Carla!
Ik heb even op eBay gekeken, en vond ze er wel geinig uitzien. Zou er zelf alleen niet mee durven lopen..

Welke heb je van Jon Renau besteld? Ik vind Jazz en Natalie erg leuk, maar ze zijn me veel te groot. (Heb een klein koppie) Bij de modellen van Ellen Wille en Gisela Mayer moet ik al wat trenzen wegknippen, maar dat is bij Jon Renau geen doen..

Mijn laatste aankoop was de Zara mono van Ellen Wille, heeft wel iets van de Jazz, valt erg leuk en staat me goed als ik de reacties van mijn collega's mag geloven.
Nou ja, ik ben er nog niet mee buiten geweest hoor Ga ook nog eens kijken hoe je ze kunt stylen, mijn dochter zegt dat ze haarspray van de Action gebruikt (ze doet wel eens aan cosplay). Tja, daar zouden wij toch niet zijn opgekomen en dat durf je ook niet met je dure pruik. Daarom vind ik zulke experimenten zo leuk. Kwaliteitsverschilletje: bij mijn 'echte' pruiken verlies ik vrijwel nooit een haar, bij zo'n Chinees soms wel (al is het niets vergeleken bij wat er op het laatst uit mijn eigen hoofd viel ).

Maar Nic, die twee modellen die jij noemt (leukies vind ik het!), die zijn er ook allebei in de maat 'petite', heb je die al eens gepast? Het is jammer dat je hier in Nederland van Jon Renau moeilijk een zichtzending schijnt te kunnen krijgen, dat is makkelijker met de Duitse merken.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 10:30   #14
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Ja, ik smul ook van die filmpjes. Ik heb Patti trouwens wel eens gemaild met een vraag en ze is erg vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat bestellen in Amerika zo onaantrekkelijk is door de extra kosten, want ze hebben soms geweldige aanbiedingen daar.

Kennen jullie ook die vrouw uit Oklahoma, Cindynok, die kletst een eind weg met haar Jon Renaus, Norikos en wat niet al. Bij haar zie je al die Amerikaanse modellen en dan niet op hun voordeligst! Ik vind het leuk hoe ze zo zonder gêne haar verhalen met ons deelt. Soms hoor je haar honden op de achtergrond blaffen.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2015, 22:06   #15
MinnieMouse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 december 2013
Locatie: Noorden des lands
Berichten: 110
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Ja, ik smul ook van die filmpjes. Ik heb Patti trouwens wel eens gemaild met een vraag en ze is erg vriendelijk en behulpzaam. Jammer dat bestellen in Amerika zo onaantrekkelijk is door de extra kosten, want ze hebben soms geweldige aanbiedingen daar.

Kennen jullie ook die vrouw uit Oklahoma, Cindynok, die kletst een eind weg met haar Jon Renaus, Norikos en wat niet al. Bij haar zie je al die Amerikaanse modellen en dan niet op hun voordeligst! Ik vind het leuk hoe ze zo zonder gêne haar verhalen met ons deelt. Soms hoor je haar honden op de achtergrond blaffen.
Wat een heerlijke filmpjes Carla, zowel die van Patti als die van Cindynok! Ben er al uren zoet mee!
MinnieMouse is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.