Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 september 2020, 12:42   #1
moksel
HaarWeb lid
 
moksel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2009
Berichten: 255
Spectral CBD

Dit topic is om Spectral CBD olie onder de aandacht te brengen.

Omdat Spectral normaal propyleenglycol of butyleenglycol gebruikt als "carrier" voor hun ingredienten kan ik eigenlijk niets van spectral verdragen. Eerder heb ik al eens een succesje geboekt met Nanoxidil maar ook daar kreeg ik uiteindelijk een ontstoken hoofdhuid van, lees, branderig gevoel gevolgd door haaruitval.

Voor Spectral CBD gebruiken ze geen van deze beide middelen als "carrier" dus ik dacht laat ik die eens proberen. Na een week van 1 maal daags gebruik valt me dat m'n hoofdhuid al tijden niet zo rustig heeft gevoeld. Doorgaans is dat voor mij een goed teken betreft uitval/hergroei. Daarnaast gebruik ik m'n standaard minox uiteraard want alleen zal dit middel niet zoveel doen gok ik.


CBD is een cannabidiol (afgeleid van cannabis), voor die klasse van stoffen hebben we receptoren in ons hele lichaam. Het werkt kalmerend voor het brein en heb wel eens gelezen dat het ontstekingsremmend werkt in het lichaam. Mede daarom denk ik dat het het proberen waard is als je te maken hebt met een onrustige hoofdhuid. Wellicht zijn het trouwens de andere ingredienten die voor de prettige hoofdhuid zorgen. Spectral meldt hierover het volgende. Best een aardig rijtje



Haargroei stimulerende ingrediënten
  • Nanoxidil
  • Adenosine
  • Cafeïne
  • Kopertripeptide-1
  • Lypofosfatidinezuur
  • Retinol
Ontstekingsremmende ingrediënten
  • Breed spectrum CBD
  • Azelaïnezuur
  • Piroctone olamine

Laatst gewijzigd door moksel; 28 september 2020 om 12:46
moksel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2023, 10:08   #2
zagraneto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2023
Berichten: 2
Geslacht:
Is het medicijn gezond?
zagraneto is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2023, 12:27   #3
zagraneto
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2023
Berichten: 2
Geslacht:
Goed idee om hier een topic over te openen. Ik hoor steeds meer over de voordelen van CBD voor het lichaam. Nu zijn met name de CBD drops in de afgelopen jaren sterk in populariteit toegenomen, maar ik vind de smaak maar niks. Ik ga naar aanleiding van jouw tip zeker CBD capsules kopen. Ik vind het denk ik makkelijker om capsules te hebben die je in kunt slikken, in plaats van een olie die je op de hoofdhuid aanbrengt.
zagraneto is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.