Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 januari 2016, 02:53   #1
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
uiteindelijke kaalheid

Ik heb de vrees dat iedereen (althans iedereen die daar lang genoeg voor leeft), die met mannelijke haaruitval te maken heeft, uiteindelijk dusdanig kaal wordt dat je vroegere haartransplantaties onnatuurlijk gaan lijken.

Fina, duta en minoxidil kunnen het kalingsproces dan wel vertragen maar uiteindelijk word je toch kaal.

Stel dat je met een Norwood 7 een HT zou laten doen, dan zijn de mogelijkheden heel beperkt. Als je bij een Norwood 3 een HT laat doen dan vullen ze je kale plekken lekker dik op met het beschikbare donorhaar, maar uiteindelijk wordt het dan toch die Norwood 7.

Hebben jullie het idee of aanwijzingen dat dit niet klopt?
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 08:08   #2
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
ik snap die angst wel, maar iedereen wordt anders kaal. Het is ook zeker niet gezegd dat je norwood 7 gaat worden.

Juist om deze reden is iets ondernemen tegen haaruitval vaak belangrijk.
Aan de andere kant kan je zeggen het haar wat je krijgt met een haartransplantatie raak je niet meer kwijt. Wel is het dan belangrijk hoe en waar dit dan is ingezet.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 13:17   #3
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Je hebt inderdaad legio van situaties. Mensen die altijd dun haar hebben en dit behouden. Mensen met dik haar die pas op hun 40e kaal worden. Mensen al kaal op hun 22e. Etc.

Het is absoluut niet zo dat je per definitie enkel de haarkrans houdt en de rest een glimmend kopje. Loop maar eens een verzorgingshuis in. Daar zitte oudjes met al jaren dezelfde haar status. In alle vormen en mate. Wel 80% + die met aga te maken heeft maar allemaal in een andere mate.

Daarbij komt dat de meeste hier jong zijn. Dan doet het iets met je. Als je straks 40+ bent ga je er echt anders mee om. Althans, de meeste. Dan wordt iedereen in je omgeving ouder en vergelijk je jezelf niet meer met mensen van 18-30.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 14:12   #4
Serious
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 76
Ik sluit me aan bij Themen.
Nu ben ik dertig en sta ik vrijwel nog aan het begin van mijn carrierepad.
Als je ouder wordt hecht je minder aan je haardracht.
Zoals Dr. Eberson het verwoorde: "iedere tien jaar ben je een ander persoon".
Als ik echt naar een NW7 zou gaan, dan kan ik altijd alles nog afscheren.
__________________
September 2015 - 2020 Grafts - Dr. Eberson
Vanaf december 2015 - Minox 5% (Foligain foam)
Serious is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 15:57   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Juist.

Zo is het.

Elke 10 jaar zit je ook in andere levensfase. Puber, 20tige jaren, 30 carriere, 30/40 kinderen, huis etc.

Haar is daarnaast ZEKER niet het belangrijkste.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 17:29   #6
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Er is een groot verschil tussen hormonale levensfases en persoonlijkheid.
Dat ligt bij iedereen natuurlijk geheel anders. Gerust dat er voldoende 50+ mannen zijn die niet verschillen met de gedachten over het kapselbehoud dan twintigers tot pubers. En deze kunnen net zo gesetteld zijn en volwassen als enig ander. Zaken als leeftijd doen er dan niet aan toe.
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2016, 22:24   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Uiteraard. Die zijn er ook.

Die mannen zijn ijdel. En ik ben er 1 van weet ik haast zeker. Ondanks dat kijk je er dan wel anders tegenaan. Ik bedoel; op je 50e wil je gewoon niet meer dingen die je op je 18e deed of had. Je omgeving is ook mee verouderd. Je vrienden etc. Je bent dan niet de enigste in je omgeving met dunnerhaar of kaal.

Als je 25 bent (noem maar een leeftijd) heb je het gevoel dat iedereen dik haar heeft en top in het leven staat en jij dun haar hebt....

Neemt niet weg dat je op je 50e ook prima een HT kunt doen. Maar als je dat op die leeftijd overweegt heb je het wss al eerder gedaan.

Daarbij speelt er op de achtergrond bij iedereen een acceptatie proces. Ook al merk je dit niet bewust. Op een gegeven moment weet je niet beter dan dat je in je huidige haar-situatie zit, je gaat langzaam maar zeker relativeren. Dat is ook een rede waarom mensen soms al (terecht) heel blij zijn met een dure HT die de situatie verbetert maar nog steeds niet brengt wat het was op je 18e.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2016, 14:09   #8
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
Oké is was misschien wat negatief. Maar als je nu haartransplantaties laat doen en je eindigt uiteindelijk toch op die Norwood 7 (afgezien van het getransplanteerd haar dan), is het resultaat dan nog goed? Je weet natuurlijk nooit van te voren zeker met welke Norwood je eindigt.
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2016, 16:38   #9
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Heb jij een glazenbol?

Ik niet....

Dus nee, welke northwood je eindigd, weet je niet.

Nogmaals, op jonge leeftijd is het veel moeilijker accepteren. Als een FUE HT jou gelukkig maakt voor de komende 10-15 jaar zodat je in iedergeval in de jongere jaren je over zulke dingen niet druk hoeft te maken. Op een oudere leeftijd kijk je er écht anders tegen aan. Misschien krijg je wel geen northwood 7. En als je het krijgt dan is de kans groot als je 50 bent je het geen reet kan boeien..

Je moet dus kijken naar het nu en 10-15 jaar. En niet veel verder. Zien we dan wel. Toch?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2016, 17:11   #10
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton 2 Bekijk bericht
Oké is was misschien wat negatief. Maar als je nu haartransplantaties laat doen en je eindigt uiteindelijk toch op die Norwood 7 (afgezien van het getransplanteerd haar dan), is het resultaat dan nog goed? Je weet natuurlijk nooit van te voren zeker met welke Norwood je eindigt.
Laat de grafts verdelen over de gehele scalp. Vooraan grotere dichtheid en naar achter toe een mindere dichtheid. Valt je haar dan verder uit dan zal het gewoon dunner ogen maar zal je nog overal haar hebben. Je kan dan nog eens een ht laten uitvoeren om te verdichten. Als je natuurlijk enkel de kruin en de inhammen doet of een ander plaatselijk gedeelte dan zal het er niet uitzien bij verder haarverlies. Mijn ht is over de gehele scalp verdeeld, ook waar er nog voldoende haar stond en later kies ik dan voor een verdichting of milimetreren. Als het nodig moest zijn want dat kan je niet voorspellen. Volgens mij is dit de beste manier met het oog op de toekomst.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 30 januari 2016, 19:54   #11
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M. Hayden Bekijk bericht
Laat de grafts verdelen over de gehele scalp. Vooraan grotere dichtheid en naar achter toe een mindere dichtheid. Valt je haar dan verder uit dan zal het gewoon dunner ogen maar zal je nog overal haar hebben. Je kan dan nog eens een ht laten uitvoeren om te verdichten. Als je natuurlijk enkel de kruin en de inhammen doet of een ander plaatselijk gedeelte dan zal het er niet uitzien bij verder haarverlies. Mijn ht is over de gehele scalp verdeeld, ook waar er nog voldoende haar stond en later kies ik dan voor een verdichting of milimetreren. Als het nodig moest zijn want dat kan je niet voorspellen. Volgens mij is dit de beste manier met het oog op de toekomst.
is ook een optie inderdaad, een goede zelfs.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2016, 00:15   #12
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
m. hayden, als ik jouw foto's bekijk dan zou ik inschatten dat je hebt laten implanteren voor een norwood 5, maar dat is nog lang geen norwood 7. Daar zit toch nog een heel groot verschil tussen?

Complimenten trouwens voor je uitgebreide verslag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg norwood-scale-5a.jpg‎ (44,9 KB, 5x gelezen)
Bestandstype: jpg norwood-scale-7.jpg‎ (42,2 KB, 5x gelezen)
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2016, 07:50   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Nw7....die zie je echt minder vaak om je heen dan de andere.

Voorbeeld. Bij ons op t werk is er redelijke vergrijzing. 100 man iets meer. Nw7? Hooguit 2-3 man. Rest allemaal anders. Frontaal wel en kruin niet. Kruin wel en frontaal niet etc. Ook jonge gasten van 20-30. Alle leeftijden en vormen en maten. Het valt me steeds meer op hoeveel mannen en in het bijzonder jonge mannen het hebben.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2016, 15:04   #14
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ton 2 Bekijk bericht
m. hayden, als ik jouw foto's bekijk dan zou ik inschatten dat je hebt laten implanteren voor een norwood 5, maar dat is nog lang geen norwood 7. Daar zit toch nog een heel groot verschil tussen?

Complimenten trouwens voor je uitgebreide verslag.
Klopt!
Maar als je aanleg hebt om Norwood 7 te worden dan zie je dat toch al vrij vlug want dan gaat de haaruitval sneller. Ik zou er dan nooit aan beginnen want met Norwood 7 kan je volgens mij geen mooi resultaat halen met een fue alleen. Ik zou dan eerder opteren om een heel dichte haarlijn in te laten planten en erachter een haarstukje.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2016, 00:38   #15
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
Maar als je middelen als fina, duta en/of minoxidil gebruikt wordt het mogelijk vertraagd. Dan kun je niet aan de snelheid zien dat het een norwood 7 wordt.
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.