Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 januari 2009, 12:34   #1
paulusss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2008
Berichten: 11
Overstappen Propecia naar Fina

Beste Forumleden,

Na ongeveer 1 jaar propecia 1mg geslikt te hebben (en gelukkig met goede resultaat), ben ik sinds 1 maand overgestapt op Actavis Finasteride 5mg, welke ik in 4-en deel. Voordat ik deze overstap maakte, had ik mijn twijfels of het een verstandige keuze was omdat

-er op internet wordt betwijfeld of de finasteride wel evenredig verdeeld was over de pil.
-je variatie in dosering zou hebben door het snijden (1,25, 1,30, 1,10 etc).
-de opname van finasteride niet optimaal is omdat de omhulsel wordt doorgesneden.

Ik heb het idee dat mijn haaruitval weer toeneemt, en mijn haarbos dunner wordt. Ik weet dat fina=fina, en er geen verschil zit in de werkzame stof, maar misschien dat 1 van bovenstaande redenen toch een kern van waarheid bevat die de werking belemmerd.. Ook heb ik minder last van bijwerkingen in de zin van een 'apart/drukkend' gevoel tijdens bijvoorbeeld het plassen.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die dezelfde stap hebben gemaakt als ik.

Groeten, Paulusss

Laatst gewijzigd door paulusss; 20 januari 2009 om 12:39
paulusss is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 13:17   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Ik heb hetzelfde gedaan maar helemaal niets gemerkt...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2009, 14:12   #3
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusss Bekijk bericht
Beste Forumleden,

Na ongeveer 1 jaar propecia 1mg geslikt te hebben (en gelukkig met goede resultaat), ben ik sinds 1 maand overgestapt op Actavis Finasteride 5mg, welke ik in 4-en deel. Voordat ik deze overstap maakte, had ik mijn twijfels of het een verstandige keuze was omdat

-er op internet wordt betwijfeld of de finasteride wel evenredig verdeeld was over de pil.
Als je gaat zoeken op internet vind je overal twijfel over. Zelfs als een appel wel gezond is.


Citaat:
-je variatie in dosering zou hebben door het snijden (1,25, 1,30, 1,10 etc).
Zelfs 1,10 is nog 0,10 fina meer dan de gebruikelijke dosis...

Citaat:
-de opname van finasteride niet optimaal is omdat de omhulsel wordt doorgesneden.
Heeft er niks mee te maken, zwangere vrouwen bijvoorbeeld mogen niet in aanraking komen met fina. De fabrikant wilt natuurlijk niet aansprakelijk gesteld worden, dus staat er dan je het zgn niet mag versnijden.

Citaat:
Ik heb het idee dat mijn haaruitval weer toeneemt, en mijn haarbos dunner wordt. Ik weet dat fina=fina, en er geen verschil zit in de werkzame stof, maar misschien dat 1 van bovenstaande redenen toch een kern van waarheid bevat die de werking belemmerd..
Lijkt me sterk. Als je jaren of maanden fina heb geslikt, en al zou je er mee stoppen dan loopt het nog niet zo'n vaart, laat staan dat je gewoon bent overgestapt op een variant.

Citaat:
Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die dezelfde stap hebben gemaakt als ik.

Groeten, Paulusss
Ik heb ook nooit problemen ondervonden.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2009, 17:16   #4
Steven76
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulusss Bekijk bericht
Beste Forumleden,

Na ongeveer 1 jaar propecia 1mg geslikt te hebben (en gelukkig met goede resultaat), ben ik sinds 1 maand overgestapt op Actavis Finasteride 5mg, welke ik in 4-en deel. Voordat ik deze overstap maakte, had ik mijn twijfels of het een verstandige keuze was omdat

-er op internet wordt betwijfeld of de finasteride wel evenredig verdeeld was over de pil.
-je variatie in dosering zou hebben door het snijden (1,25, 1,30, 1,10 etc).
-de opname van finasteride niet optimaal is omdat de omhulsel wordt doorgesneden.

Ik heb het idee dat mijn haaruitval weer toeneemt, en mijn haarbos dunner wordt. Ik weet dat fina=fina, en er geen verschil zit in de werkzame stof, maar misschien dat 1 van bovenstaande redenen toch een kern van waarheid bevat die de werking belemmerd.. Ook heb ik minder last van bijwerkingen in de zin van een 'apart/drukkend' gevoel tijdens bijvoorbeeld het plassen.

Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen die dezelfde stap hebben gemaakt als ik.

Groeten, Paulusss

Ik kreeg er huiduitslag van helaas ! Het kost me nu veel geld .
Steven76 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2009, 18:09   #5
paulusss
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2008
Berichten: 11
Ok, bedankt voor de reacties! ik wacht het nog even af
paulusss is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2009, 03:00   #6
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
paulusss,


heb je ze nu uiteindelijk bij dokteronline besteld?
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Islam, christendom en andere religies simbah Van alles en nog wat... 1689 18 december 2006 16:38
Propecia en talg MauZ Medicijnen/haargroeimiddelen 6 5 juni 2004 13:51
En nog een vraag: werkt goedkope Fina? Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 11 24 september 2003 21:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.