Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 september 2008, 00:33   #1
pretty princess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2008
Berichten: 9
Wat heb ik?

23 jarige vrouw
HOi ik ben een vrouw van 23 jaar bijna 24 ik heb last van haaruitval haarkleur zeer donker bruin tot zwart.

vorig jaar zomer heb ik mijn haar blond laten verven sindsdien had ik haaruitval toen heb ik het gegroeide blonde eraf laten knippen met de gedachte dat mijn haaruitval zou verminderen of stoppen.
dus niet! het werd steeds maar erger nu heb ik nog heel weinig haar aan de zijkanten van mijn hoofd.
Ik ben naar de huisarts geweest en die heeft mij verwezen naar een dermataloog waar ik morgen heen ga op de verwijzbrief staat alopecia.
Ik ben gelijk gaan googlen en ik zag schokkende fotos teksten videos ik moest huilen. zou ik ook zo kaal worden waarom dan? Ik ben een moslimse vrouw en mijn haar is de een stukje schoonheid van een vrouw wat ik verberg onder mijn hoofddoek zodat ik alleen aan de gene ga laten zien met wie ik ga trouwen en volgend jaar ga ik trouwen dan mocht ik het eindelijk laten zien aan de man van mijn dromen. en nu gebeurt dit ik kan het gewoon niet geloven .
Mijn vriendinnen waren altijd heel erg jarloes op mijn lange golvende zwarte haren.
en als ik mijn haar was vallen volgende dag veel meer haren eruit ik durf mijn haar haast niet te wassen ik gebruik bioxin tegen haaruitval wat niet helpt
Wat ik heb gehad is:
- 2 jaar geleden bloedarmoede heb er later niets mee gedaan
-dit keer heb ik weer bloed laten prikken maar de huisarts zei dat er niets aan de hand was
Ik heb hier een aantal vragen
1. Valt mijn haar uit omdat ik het heb geverfd?(maar het is er nu al vanaf)
2. Wat voor alopecia heb ik?
3. Kan ik de anti conceptiepil en minoxidil zonder recept kopen?
4. Ik heb altijd al haar rond me navel gehad terwijl ik een vrouw ben maar dit was ook voor dat ik haaruitval kreeg heeft dit invloed?

alvast bedankt
pretty princess is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 01:37   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je schrijft dat 't al een jaar geleden is dat je je haar hebt gebleekt (donkere haren kun je niet lichter maken door te verven, dat kan alleen door te bleken) Daardoor kan het haar een jaar geleden teveel zijn aangetast, waardoor het afgebroken is bij de wortel, maar 't is al zo lang geleden, dat die haren opnieuw zouden moeten zijn gaan groeien.

Bioxin is toch een antibioticum? Hoe kom je erbij om dat te gebruiken tegen haaruitval? Had je dat zelf besteld via internet?
Via internet kun je bijna alles kopen zonder recept, maar dat is bijzonder onverstandig, want je moet eerst weten of je die medicijnen wel gebruiken mag.

Overbeharing op het lichaam en het gezicht (snor), kan wijzen op hirsutisme, wat inhoudt dat je teveel androgenen in je bloed hebt.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 02:20   #3
Konijntje99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 september 2008
Berichten: 81
Je mag echt niet zomaar de pil gaan kopen hoor, je moet eerst overleggen met je huisarts welke het beste geschikt is voor jou.
Ik bleek mijn haar ook en heb gevraagd aan de huisarts of dat de oorzaak van haaruitval kon zijn en hij zei dat het heel onweerschijnlijk is, je haar kan wel afbreken/splitsen daardoor.
Ga eens naar een dermatoloog? Ben ik ook van plan.
Sterkte!
Konijntje99 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2008, 13:04   #4
pretty princess
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 september 2008
Berichten: 9
bioxin heb ik in de apotheek gekocht en is een shampoo voor haaruitval
vanochtend ben ik naar de dermatoloog geweest hij heeft bloed afgenomen hij zei dat het niet aan mannelijke hormonen ligt omdat ik niet nog meer ben gaan beharen
hieronder zijn nog een aantal foto´s die ik gemaakt heb met de webcam
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: bmp haar.bmp‎ (93,8 KB, 71x gelezen)
Bestandstype: jpg haar1.JPG‎ (6,9 KB, 85x gelezen)
Bestandstype: jpg haar2.JPG‎ (5,6 KB, 77x gelezen)
pretty princess is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.