Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Over de website/het forum > Suggesties en feedback > Archief: afgehandelde Suggesties

 
 
Discussietools Weergave
Oud 7 januari 2007, 04:15   #1
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Polls

Ik zou graag enquêtes/polls zien over de belangrijkste medicijnen/haargroeimiddelen. In plaats van ellenlange threads te moeten doorlezen en nog niet veel wijzer te worden.

Hoeveel mannen ondervinden stabiliteit en/of hergroei na 1 jaar .....(medicijn)
Hoeveel premenopauzale vrouwen ondervinden stop haaruitval + hergroei na ...
Hoeveel postmenopauzale vrouwen ondervinden stop haaruitval+hergroei na....
en nog meer relevante vragen

De vragen moeten natuurlijk zeer goed doordacht geformuleerd worden, maar ik denk dat ieder haarweblid zijn/haar ervaring graag wil delen.
Hanna is offline  
Oud 7 januari 2007, 14:18   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hoi Hanna,

Het is nu alleen mogelijk om één poll aan te maken bij het openen van een nieuwe thread. Deze poll komt dan bovenaan de thread te staan en alle leden kunnen er op stemmen.

Het is helaas niet mogelijk om in één thread meerdere polls aan te maken, wat handig zou zijn als je bijv. een soort van enquête wilt houden. Ik weet dat ze op het FOK!-forum hier iets op bedacht hebben: op deze site kun je zelf zoveel polls aanmaken als je zelf wilt. Je krijgt dan een code mee die je kunt plakken in je postings. Het voordeel van deze polls is ook dat iedereen er op kan stemmen, dus je hoeft niet per se zelf een account te hebben op het forum. Dit levert waarschijnlijk meer respons op.

Helaas werken deze codes niet zo goed op deze forumsoftware. Het is wellicht een idee om dit in een toekomstige versie van HaarWeb te veranderen, maar of dat mogelijk is weet ik niet. Misschien dat Webmaster daar nog op kan reageren?

Overigens moet je beseffen dat polls niet zo handig zijn als je te specifiek gaat vragen. Het is moeilijk om vragen te bedenken die voor iedereen opgaan. Daarbij is HaarWeb een relatief klein forum. Zo zijn er niet veel HW-lezers die en vrouw en postmenopauzaal zijn, en die slechts één middel proberen (als iemand meerdere middelen gebruikt is het onmogelijk te zeggen waar het eventuele succes vandaan komt). Dus het is lastig om een poll te maken met uitkomsten waar je echt wat aan hebt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 7 januari 2007 om 14:25
Tiuri is offline  
Oud 7 januari 2007, 14:42   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Bedankt voor je antwoord. Ja, ik weet dat 't niet eenvoudig is, maar ik zit ook op een Engels en een Duits forum en daar word ik ook al niet veel wijzer van.
Aangezien echter de vergrijzing toeneemt, zal het aantal bejaarde lotgenoten ook stijgen, lijkt mij.
Hanna is offline  
Oud 7 januari 2007, 23:15   #4
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Bedankt voor je antwoord. Ja, ik weet dat 't niet eenvoudig is, maar ik zit ook op een Engels en een Duits forum en daar word ik ook al niet veel wijzer van.
Aangezien echter de vergrijzing toeneemt, zal het aantal bejaarde lotgenoten ook stijgen, lijkt mij.
hier kun je lappen tekst vertalen:
http://babelfish.altavista.com/

je krijgt natuurlijk erg kromme zinnen maar je kunt wel snel de grote lijn eruit pikken waar het om draait.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 8 januari 2007, 01:22   #5
simbah
HaarWeb lid
 
simbah's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.231
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Bedankt voor je antwoord. Ja, ik weet dat 't niet eenvoudig is, maar ik zit ook op een Engels en een Duits forum en daar word ik ook al niet veel wijzer van.
Aangezien echter de vergrijzing toeneemt, zal het aantal bejaarde lotgenoten ook stijgen, lijkt mij.
hanna, misschien willen sommige je hier wel helpen. sommige hier zijn duits en kunnen je beter helpen met vertaling dan babelfish of freewebtranslation.com
__________________
-1/4 proscar sinds 02/05
-1/8 proscar sinds 18/09/07
-Calcium, magnesium en zink sinds 11/06
-Glucosamine/chondroitine sinds 09/06
-vitaminepil sinds 11/05
-Ginseng sinds 07/04
-Visolie sinds 03/07
-Sinds 07/07 gestopt met roken

tevreden
simbah is offline  
Oud 8 januari 2007, 02:06   #6
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simbah
hanna, misschien willen sommige je hier wel helpen. sommige hier zijn duits en kunnen je beter helpen met vertaling dan babelfish of freewebtranslation.com
niet echt realistisch.

ik lees en versta duits 95% maar 1 pagina vertalen kost alleen al veel werk vanwege het typen.

zou nobel zijn van mensen maar ik denk niet dat mensen voor hun lol complete topics en teksten gaan vertalen.

bovendien kunnen de meeste ouderen wel iets duits omdat ze het vroeger verplicht 5 jaar hebben moeten volgen
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering



ray is offline  
Oud 8 januari 2007, 03:29   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Mannen, hartstikke lief van jullie om te willen helpen met vertalen.

Maar dat bedoelde ik helemaal niet. Ik heb geen moeite met Engels, noch Duits (beide 6 jaar gehad), noch Frans (8 jaar gehad); ook al lezen die studies niet lekker met al dat Latijn ertussen.

't Gaat er mij alleen maar om, dat er op die andere fora óók nauwelijks info te vinden of te ontvangen is voor mijn categorie. Op het Duitse forum heb ik wel onder de leden een dermatoloog ontdekt, dus daar heb ik prompt een p.m. naar toe gestuurd over finasteride. Antwoord: Finasteride wordt niet aan vrouwen voorgeschreven!

Bedankt voor jullie goede bedoelingen, dat geeft een mens weer moed!

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 januari 2007 om 03:34
Hanna is offline  
Oud 8 januari 2007, 03:44   #8
ray
Duitse dames sind Toll!
 
ray's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2004
Locatie: Tukkerland
Berichten: 3.026
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna
Mannen, hartstikke lief van jullie om te willen helpen met vertalen.

Maar dat bedoelde ik helemaal niet. Ik heb geen moeite met Engels, noch Duits (beide 6 jaar gehad), noch Frans (8 jaar gehad); ook al lezen die studies niet lekker met al dat Latijn ertussen.

't Gaat er mij alleen maar om, dat er op die andere fora óók nauwelijks info te vinden of te ontvangen is voor mijn categorie. Op het Duitse forum heb ik wel onder de leden een dermatoloog ontdekt, dus daar heb ik prompt een p.m. naar toe gestuurd over finasteride. Antwoord: Finasteride wordt niet aan vrouwen voorgeschreven!

Bedankt voor jullie goede bedoelingen, dat geeft een mens weer moed!
ik durf het niet geheel met 100% zekerheid te zeggen maar ik dacht dat er hier vrouwen waren die wel finasteride als medicatie gebruikten.

als ze hier al waren dan waren het er weinig, het is namelijk zeer ongebruikelijk om zoiets voor te schrijven aan vrouwen.

ik denk dat je ff moet zoeken in de rubriek: haaruitval bij vrouwen.

edit: ik denk trouwens niet dat je veel wonderverhalen zult horen over fina.
de meesten zullen de haaruitval vertragen en slechts enkelen hebben complete hergroei.
er was hier een man die met finasteride echt superhergroei had en dat was/is beautifull_once, en die user is al een paar maanden niet meer hier geweest helaas.
__________________
intern:
-propecia (1 mg finasteride) 21-9-2005-> 21-01-2006 proscar (1,25 mg Fina)
-vitaminen en mineralen augustus 2005

extern:
-rooscure
-Alpecin Caffein shampoo C1 (gestopt)
-Tricomin copper peptides (shampoo+cond) (gestopt)
-tricomin copper peptides therapys spray (elke avond inhammen)
verder:
gezondere levenstijl:
-meer groente/fruit/vis
-sporten
-gestopt met roken op 14/07/2006 --> al weer een jaar aan de peuk
Status:
Stabiel+langzaam verbetering




Laatst gewijzigd door ray; 8 januari 2007 om 03:52
ray is offline  
Oud 8 januari 2007, 03:53   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ja, op dit forum zitten vrouwen die fina slikken, maar die zitten niet in de postmenopauze, zoals ik. En dat verandert de zaak aanzienlijk. Er is voor mijn categorie slechts één mini-studie met Finasteride 2,5mg-5mg bij slechts 5 vrouwen gedaan met goed resultaat. Dat vind ik echter wel veel te weinig proefpersonen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...=pubmed_docsum

Simbah, ondanks dat ik wel Engels beheers, ben ik nogal huiverig voor buitenlandse artsen die zogenaamd Engels spreken, want dat versta ik dan hoogstwaarschijnlijk nauwelijks en dat is niet prettig als er aan je lijf gesleuteld wordt.

Laatst gewijzigd door Hanna; 8 januari 2007 om 13:20
Hanna is offline  
Oud 26 april 2007, 12:42   #10
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Polls : representatief beeld?

Beste Hanna,

Bedankt voor je suggestie!

Hoewel ik je behoefte aan informatie/ervaringen begrijp, denk ik dat het gebruik van Polls om in deze behoefte te voorzien niet een handig middel is.

Zoals onze Moderator Tiuri al terecht aangeeft:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri Bekijk bericht
Overigens moet je beseffen dat polls niet zo handig zijn als je te specifiek gaat vragen. Het is moeilijk om vragen te bedenken die voor iedereen opgaan. Daarbij is HaarWeb een relatief klein forum. Zo zijn er niet veel HW-lezers die en vrouw en postmenopauzaal zijn, en die slechts één middel proberen (als iemand meerdere middelen gebruikt is het onmogelijk te zeggen waar het eventuele succes vandaan komt). Dus het is lastig om een poll te maken met uitkomsten waar je echt wat aan hebt.
Ik denk er exact hetzelfde over : polls op HaarWeb zullen geen representatief beeld opleveren waar je als individuele lotgenoot echt veel mee kan doen. Je bent natuurlijk altijd vrij om je eigen Polls aan te maken om te zien wat het je oplevert!

Mocht je hier aanvullende ideeën over hebben, dan hoor ik ze graag!
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------

Laatst gewijzigd door Webmaster; 26 april 2007 om 12:45
Webmaster is offline  
Oud 22 mei 2007, 13:09   #11
Webmaster
Your friendly webmaster

 
Webmaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 mei 2001
Locatie: HaarWeb City
Berichten: 1.794
Geslacht:
Geen verdere reactie meer ontvangen op deze discussie, dus bij deze verplaatst ik hem naar het Archief.
__________________
Webmaster
HaarWeb oprichter en webmaster
www.haarweb.nl

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België

Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Code of Ethics

-----------------------------------------------------------------------
You can be helping many people, but if you are not helping yourself,
you have missed the one person you were born to heal.'

~Alan Cohen
-----------------------------------------------------------------------
Webmaster is offline  
 

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Uitverkiezing knapste kale(nde) (bekende) Nederlander. Henk AGA - Algemeen 119 19 november 2007 21:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.