Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 december 2013, 09:41   #1
Aishaxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2013
Berichten: 3
Talking Mesotherapie ervaring!

Hoi,

Ik lees al een lange tijd mee op haarweb als niet-lid. Had mezelf beloofd dat als ik iets zou vinden wat mij helpt, dat ik dat zou posten! Ik (vrouw, 26) kamp al 6 jaar met haaruitval, helaas erfelijk. Ik heb van alles geprobeerd, zonder succes. Jarenlang diane 35 geslikt, zonder resultaat(sinds kort yasmine) Minoxidil brandde mijn hoofdhuid weg (en jeuk in het gezicht!). Vitaminepillen (bcomplex, MSM, aminozuren, lijnzaadolie) deden wel wat voor mijn nagels, maar niks voor mijn haar. Oliemaskers mochten niks baten.. Ik verloor elke dag strengen haar, het was gewoon vreselijk om mijn haren te wassen..

Nu heb ik iets gevonden wat werkt voor mij en mogelijk ook voor een ander: mesotherapie! Het is geen fijne behandeling en het is niet goedkoop, maar na drie behandelingen kan ik zeggen dat mijn haaruitval sterk is verminderd en mijn haar glanst! Haaruitval kan nooit helemaal stoppen natuurlijk, maar door de behandelingen is het gereduceerd tot normale haaruitval (50 per dag). Ik ben zo blij, ik hoef me niet meer zorgen te maken of ik geen spoor van haren achterlaat.

Ik weet dat het niet voor ieder type haaruitval werkt, het is ook zeker geen wondermiddel! Morgen heb ik mijn laatste behandeling en dan ga ik over op een tweemaandelijkse onderhoudbehandeling. Scheelt behoorlijk wat geld! Als ik dit eerder had geweten had ik mijn haaruitval sterk verminderd toen ik nog een volle bos had.
Aishaxx is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 14:31   #2
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Goed om te lezen, voor mij werkt het ook goed (man, zelfde leeftijd).
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 15:02   #3
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
Goed dat het voor je werkt!

Ben benieuwd naar de prijs per behandeling en hoe vaak je op herhaling moet.
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 15:43   #4
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Bij welke klinieken laten jullie deze behandeling doen?
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 19:59   #5
Aishaxx
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2013
Berichten: 3
Ik doe het in Amsterdam, omdat ik daar zelf woon. Per ehandeling betaal ik €110, niet goedkoop ik moest drie weken achter elkaar 1x per week een behandeling en daarna 1 x per twee maanden onderhouden.

@handeninhethaar: gebruik jij naast de behandelingen aanvullende middelen?
Aishaxx is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 23:00   #6
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aishaxx Bekijk bericht
Ik doe het in Amsterdam, omdat ik daar zelf woon. Per ehandeling betaal ik €110, niet goedkoop ik moest drie weken achter elkaar 1x per week een behandeling en daarna 1 x per twee maanden onderhouden.

@handeninhethaar: gebruik jij naast de behandelingen aanvullende middelen?
Ik ook in A'dam. Je krijgt btw korting als je in een x voor 6x betaald.

Alleen een multivitamine en hair skin & nails van Solgar nadat ik dit artikel had gelezen:
http://www.bliss-magazine.be/nl/pagi...innen-uit.html
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 23:13   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Wat houdt zo'n behandeling nou exact in? Mijn dermatoloog vertelde dat er enkele mede patienten in Rotterdam de therapie hadden gevolgd met goede resultaten. Heb me er verder niet echt in verdiept toen een jaar of 2 geleden. Ben wel benieuwd?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 23:24   #8
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Wat houdt zo'n behandeling nou exact in? Mijn dermatoloog vertelde dat er enkele mede patienten in Rotterdam de therapie hadden gevolgd met goede resultaten. Heb me er verder niet echt in verdiept toen een jaar of 2 geleden. Ben wel benieuwd?
Er worden mineralen en vitaminen met een 'mesogun' in je hoofdhuid geschoten. Aan de ene kant komen die vitaminen en mineralen direct op de goede plek bij de haarwortel aan de andere kant moet de huid herstellen van die kleine wondjes (heb ook wel is wat bloed), waardoor je cellen daar actiever worden. Dat laatste heb je natuurlijk ook met een dermaroller.

Tenminste zo heb ik 't begrepen
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 23:40   #9
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Okay, maar over hoeveel 'schoten' hebben we het dan? Enkele? Tientallen? Honderd(en)?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2013, 23:52   #10
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Je krijgt eerst verdoving, daarna 5 (?) min constant 'schoten' maar hoeveel, geen idee.

Mijn resultaat na een kleine 8maanden is dat mijn haren gezonder aanvoelen, geen handen vol met haren tijdens douchen, frontaal groeit wat aan maar op de kruin lijkt het minder (ook al heb ik het idee dat langzaam weer wat groei is).

Geen wondermiddel maar ik ben tevreden.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 00:06   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Nou alles heeft zijn tijd nodig natuurlijk. Maar als er meer (positieve) ervaringen gemeld worden ga ik er ook serieus naar kijken. 8 maanden, hoevaak heb je in die 8 maanden dan een behandeling ondergaan? en hoevaak ga je nog? Weet je ook of er een soort van studie naar gedaan is?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 december 2013, 16:29   #12
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nou alles heeft zijn tijd nodig natuurlijk. Maar als er meer (positieve) ervaringen gemeld worden ga ik er ook serieus naar kijken. 8 maanden, hoevaak heb je in die 8 maanden dan een behandeling ondergaan? en hoevaak ga je nog? Weet je ook of er een soort van studie naar gedaan is?
Een keer of 8. Volgens mij zijn er geen wetenschappelijke studies naar gedaan.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 11:39   #13
Haartransplant
HaarWeb lid
 
Haartransplant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2011
Locatie: Utrecht
Berichten: 109
Geslacht:
Van onze arts Hamid Aydin heb ik vernomen dat het bij 80% van de mensen werkt en dus niet bij iedereen. Ik heb hem toen niet naar het onderzoek gevraagd.

Volgende maand spreek ik hem weer en dan zal ik hem vragen naar het onderzoek. Als er een online link naar het onderzoek, dan zal ik dat hier plaatsen. Als hij spreekt uit eigen ervaring, dan zal ik dat ook melden.

Op websites van Nederlandse klinieken zie ik soortgelijke succespercentages, maar geen link naar wetenschappelijke onderbouwing. Als die er is, lees is het ook graag in dit draadje...
Haartransplant is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2013, 19:27   #14
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Ik heb met dit soort verhalen altijd een beetje twijfel of er geen sprake is van een spamaccount. Zeker door leeservaringen in het verleden op dit forum. Maar goed, ik neem aan dat er geen sprake is van slimme spam. Maar als ik de literatuur er op na sla, zou ik er zelf niet zo snel aan beginnen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3002412/

Er is wel sprake van verbetering als er Duta geïnjecteerd wordt in één onderzoek

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22486925
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Oud 6 december 2013, 00:49   #15
handeninhethaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2013
Berichten: 46
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polydox Bekijk bericht
Ik heb met dit soort verhalen altijd een beetje twijfel of er geen sprake is van een spamaccount. Zeker door leeservaringen in het verleden op dit forum. Maar goed, ik neem aan dat er geen sprake is van slimme spam. Maar als ik de literatuur er op na sla, zou ik er zelf niet zo snel aan beginnen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3002412/

Er is wel sprake van verbetering als er Duta geïnjecteerd wordt in één onderzoek

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22486925
Ik snap jouw twijfels, dus ik ga niet eens proberen die weg te nemen.

Dat eerste artikel wat je noemt staat niet zoveel in. Alleen dat het er nog geen onderzoeken over de veiligheid en de effectiviteit zijn (wisten we), dat er geen doseringen bekend zijn (belangrijk punt maar maakt dit artikel niet duidelijk) en in die laatste statement staan zoveel mitsen en maren dat er ook geen conclusies uit getrokken worden.

Maar toch bedankt voor de info, en zie ik graag voorbij komen.

Over dat 2de artikel: duta injecteren is in NL verboden.
handeninhethaar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
ervaring, mesotherapie, positief

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.