Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2002, 22:39   #1
JackTheRipper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 april 2002
Berichten: 6
Shampoo/lotion tegen haaruitval vanvoor op het hoofd?

Hoi iedereen,

ik ben 24 jaar en ben het haar boven mijn slapen al een paar jaren kwijt, dat zijn dus nu van die inhammen geworden. Vannachter op het hoofd heb ik nog al mijn haar, maar vanvoor is het ook dunner geworden.
Ik zou graag mijn haarlijn behouden en het haar vanvoor op het hoofd terug wat dikker en voller krijgen. Momenteel gebruik ik een shampoo van Dercos met aminexil. Twee maal per jaar gebruik ik ook de lotion van Dercos met aminexil 4 keer per week gedurende twee maanden.
Aminexil zou de collageenverharding tegengaan.
Ik heb echter op het internet gelezen dat de voornaamste reden voor haaruitval dihydro-testosterone is. Weet iemand of aminexil ook werkt tegen DHT?
Ik zou wel een lotion of shampoo willen gebruiken die DHT wat tegengaat in de haarwortels, maar zeker geen pillen nemen.
Weet iemand of er zo een lotion of shampoo is?
Ik heb ook gelezen hier op het forum dat iemand zei dat minoxide, ik weet niet wat dat precies doet, alleen werkt voor haaruitval aan de kruin en ik heb dit bevestigd gezien op deze site: http://www.minoxidil4less.com/html/minoxidil-men.html

Alvast bedankt voor jullie reacties!

kevin
JackTheRipper is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2002, 19:10   #2
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Dag JackTheRipper

Citaat:
Ik zou wel een lotion of shampoo willen gebruiken die DHT wat tegengaat in de haarwortels

Ik kan je maar EEN echt effectieve shampoo aanbevelen.ROOSCURE.Hier zit ketoconazole in.Deze gaat DHT bij de haarwortels tegen.Niet in grote mate dat het je haaruitval DIRECT stopt maar wel in een mate zodat het de andere medicijnen tegen haaruitval ondersteunt.Elk die wat probeert te doen tegen zijn haaruitval moet deze shampoo als een onderdeel van zijn regime gebruiken.

Kun je gewoon kopen bij de kruidvat of bij de DA.8 of 9 Euro.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2002, 18:32   #3
Knurft
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 november 2001
Berichten: 41
Aminexil

Volgens mij werkt Aminexil helemaal nergens voor. Heb 2 kuren gedaan.

Succes!
Knurft is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2002, 23:35   #4
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2002
Berichten: 53
Hey Rocco,

ROOSCURE is dit hetzelfe als nizoräl?

Groetjes
Viper
Viper is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2002, 02:18   #5
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Viper

Yes, ROOSCURE is de algemene Nederlandse verkoopbenaming voor NIZORAL 1 %.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2002, 14:39   #6
JackTheRipper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 april 2002
Berichten: 6
Hoi,

ik heb nog wat rondgesurfd op het internet en zoals Rocco zei heeft Nizoral shampoo die Ketoconazole bevat een "lichte" anti DHT werking in de haarwortels.
Op de site van Minoxidil heb ik nog een goede shampoo gevonden: Regrowth's 2% Ketoconazole/3% Salicylic Acid Treatment Shampoo, misschien dat die nog beter is dan die met alleen Ketoconazole in.
Verder zou ik ook nog een DHT lotion inhibitor willen gebruiken.
Er is echter een groot gamma van deze produkten beschikbaar.
Vannachter op het hoofd heb ik nog al mijn haar, ik heb al inhammen en wil het resterende haar vanvoor op het hoofd behouden en terug voller en dikker krijgen. Minoxidil is alleen maar effectief voor haaruitval vannachter op het hoofd, dus dat zou al niks uithalen bij mij denk ik.
Misschien kunnen jullie me helpen bij het bepalen van de beste lotion?
Ik ben op de volgende produkten gestuit:

-MinSaw-A: A special topical combination of 3% minoxidil, 3% saw palmetto and 0.025% retinolic acid

-Azelaic acid 5%: Proven to inhibit up to 100% of DHT where applied

-5% SPIRONOLACTONE LOTION

-Enzy-block natural dht blocker: te vinden op deze site:http://www.mmtresearch.com/products.htm

-Revivogen Natural dht blockers: http://www.mmtresearch.com/products.htm


Hopelijk kan ik met een DHT shampoo en lotion het haar vanvoor op mijn hoofd terug dikker en voller krijgen en behouden natuurlijk. Ik ga wel eerst uitpluizen of deze lotions geen schadelijke neveneffecten hebben, ik word nog liever kaal dan mijn (reeds slechte) gezondheid nog meer schade te berokkenen en zal zeker nooit een pil nemen die de hormoonhuishouding in de war stuurt.

Groetjes
JackTheRipper is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2002, 17:27   #7
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
JackTheRipper

Ik ken alle 3 de topicals die je hierboven noemt. Maar ik weet niet hoe effectief ze zijn. Ze schijnen theoretisch te kunnen waarvoor ze gemaakt zijn. Maar ik weet niet op ze ook daadwerkelijk helpen. Ik heb zelden mensen gehoord die van :

Azelaic acid of SPIRONOLACTONE echte hergroei hadden of verdikking van haar.

special topical combination of 3% minoxidil, 3% saw palmetto and 0.025% retinolic acid

Je zou ze kunnen proberen. Maar ondanks deze middelen raad ik je toch Ketoconazole aan. Vrijwel iedereen die het gebruikt is er erg optimistisch over. Ik gebruik het ook.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2002, 15:32   #8
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2002
Berichten: 53
Hey Rocco,

Ik koop altijd bij m'n apotheker Nizoral maar er staat niks op van 1% of 2%. Het is een flesje van 100ml maar er staat wel bij 20mg Ketoconazole. Zou dat hetzelfde zijn?

Groetjes
Kris
Viper is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2002, 00:07   #9
Rocco
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 november 2001
Berichten: 459
Kris

Het gaat om de actieve stof KETOCONAZOLE,

De variant die je ALLEEN bij de apotheek kunt krijgen heet in NEDERLAND " KETOKONAZOLE 20 mg/g " Dit komt overeen met de benaming van NIZORAL 20 mg/g ( = 2% KETO) in andere landen.


De lichtere variant die je in de winkel kunt kopen heet in NEDERLAND "ROOSCURE" hier zit 10 mg/g KETOCONAZOLE in.In andere landen heet dit NIZORAL 10 mg/g ( =1 % KETO ).

Jij hebt dus KETOCONAZOLE 2%. Dit is op zich heel goed, maar omdat dit soms bij enkele individuen een TE krachtige werking heeft waardoor hun hoofdhuid pijn kan doen, kun je daarom ook de wat lichtere variant van 10 mg/g gebruiken.


Groetjes
Rocco is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2002, 00:39   #10
Viper
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 februari 2002
Berichten: 53
Bedankt voor de informatie Rocco. Bij mij werkt het allesinds héél goed. Sinds ik Nizoral gebruik heb ik veel minder last van jeuk op m'n hoofd.

Groetjes
Viper
Viper is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.