Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 4 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 6 september 2007, 17:34   #16
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
grijze haren

Volgens de dermataloog is het beter om het niet te doen.
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2007, 17:45   #17
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je kunt inderdaad beter even de uitslag van het haarwortelonderzoek afwachten, maar als 't gewoon alopecia androgenetica is, kun je je haar kleuren met een milde kleurshampoo zoals b.v. Gühl Ultramild.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 13:29   #18
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
grijze haren

Ik wacht inderdaad de uitslagen van de onderzoeken af,maar als het haar steeds vervroegd uitvalt dan ben je toch eerder aan je grijze haren toe lijkt mij. Is er ook iemand die ervaring heeft met spul ik weet de naam even niet dat je haren de natuurlijke haarkleur terug geeft .
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 13:52   #19
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Je bedoelt waarschijnlijk Schwarzkopf Re-Nature, maar dat kan ik je echt niet aanbevelen. Ik had een keer een verpakking gekocht voor mijn man die er een klein stukje haar mee probeerde, maar het werd groen! Ook schijn je 't heel vaak te moeten herhalen.
Hier is een thread waarin erover geschreven is:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=Schwarzkopf
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 september 2007, 15:24   #20
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Beste thamar,

Grijze haren groeien uit je hoofd maar wat ook heel vaak gebeurd is dat je bestaande haar grijs wordt. Dat kan zijn vanwege een vitamine B tekort. Een complexje van dit spul wil nog wel eens helpen. Ik kreeg ineens vele grijze haren en hou dit onder controle met B complex en dat werkt goed dus waarschijnlijk had ik er een tekort aan. verder is het ook genetisch bepaald wanneer je grijs wordt. Kijk naar je ouders en/of grootouders en je weet al meer.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2007, 16:57   #21
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk Schwarzkopf Re-Nature, maar dat kan ik je echt niet aanbevelen. Ik had een keer een verpakking gekocht voor mijn man die er een klein stukje haar mee probeerde, maar het werd groen! Ook schijn je 't heel vaak te moeten herhalen.
Hier is een thread waarin erover geschreven is:
http://www.haarweb.nl/forum/showthre...ht=Schwarzkopf
Ja dat bedoel ik inderdaad maar niet proberen dus,juist omdat mijn ouders en mijn oudere zussen nog niet grijs zijn dacht ik dat het door de haaruitval komt.vitamine B slik ik al regelmatig.
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 15 oktober 2007, 10:02   #22
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Eerdere onderzoeken met PABA toonden aan dat bij een minderheid van bejaarde (maar niet jongere) mensen de haarkleur zou kunnen herstellen bij inname van 200 tot 600 mg PABA per dag gedurende verscheidene maanden, in sommige gevallen in combinatie met andere B-vitaminen. Echter, tenminste één andere studie heeft aangetoond dat PABA grijs haar niet zou kunnen herstellen. Daarom blijft het ondersteunende bewijsmateriaal dat het gebruik van PABA, om grijs haar in zijn originele kleur terug te laten komen, te rechtvaardigen, zeer zwak.
Kleine hoeveelheden PABA zijn aanwezig in sommige B-Complex vitamines en multivitamine preparaten. De hoeveelheden PABA die in bovenbeschreven studies werden gebruikt varieerden tussen 300 mg en 12 gram per dag. Iedereen die meer dan 400 mg PABA per dag zou willen innemen, moet eerst een arts raadplegen.


Bron: http://hsi.mxt.nl/nl/para-aminobenzoic-zuur-paba-.html
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 19 oktober 2007, 08:45   #23
thamar
HaarWeb lid
 
thamar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 77
Hoi Iren

Welk haarmasker gebruik jij dan? mischien hebben andere er ook wat aan.
Ik zelf wil het ook wel proberen.
thamar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2007, 22:59   #24
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Kan er iemand toegang krijgen tot dit artikel:

Citaat:
An unusual case of increased hair pigmentation in previously grey-white hair


Rose Mak, MBBS, Dermatology Department, Royal London Hospital, London, United Kingdom; Anshoo Sahota, MBBS, Dermatology Department, Royal London Hospital, London, United Kingdom. Available online 20 January 2007.


Journal of the American Academy of Dermatology
Volume 56, Issue 2, Supplement 2, February 2007, Page AB112
Poster Abstracts, American Academy of Dermatology 65th Annual Meeting
Lijkt me interessant!
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2009, 03:03   #25
blop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashanti Bekijk bericht
Wat fijn dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem als ik... ik kreeg al heel jong grijze haren (met 14 jaar). Toen ik hier las over PABA, was ik razendenthousiast! Ik heb net op internet wat rondgesurft en een paar sites gevonden waar je het kunt bestellen., en dat zijn http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/1505/Haar-Balans/
en
http://www.vitals.nl/producten.asp?IDProduct=116
Ik ga nog even kijken welke ik ga proberen, maar ik zal jullie op de hoogte houden!
groetjes ashanti
en heeft het gewerkt??
blop is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 09:28   #26
Lonneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 42
Er wordt hier geadviseerd om een kleurshampoo te gebruiken. Maar die dekt geen grijze haren.
Lonneke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2009, 14:30   #27
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lonneke Bekijk bericht
Er wordt hier geadviseerd om een kleurshampoo te gebruiken. Maar die dekt geen grijze haren.
Bij mij wel hoor!
Als je eerst je haren goed vetvrij wast met shampoo(in tegenspraak met de gebruiksaanwijzing), flink uitspoelt en daarna Guhl Ultramilde kleurshampoo(zonder ammonia) of l'Oréal Recital Préference (met ammonia)aanbrengt en een half uur laat intrekken, hebben alle grijze haren een kleurtje gekregen, dat pas na circa 8 shampoobeurten weer uit het haar verdwenen is. Dus niet die kleurshampoo's nemen die direct met 1 shampoobeurt alweer verdwijnen.
Zelf vind ik het juist een mooier effect geven als de kleurshampoo maar 20 minuten de kans heeft gekregen om in te trekken, want dan krijg je tintverschillen met het niet-grijze haar en wordt het niet zo'n onnatuurlijk egaal geheel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 22:30   #28
Cory
Green, bold & no worries
 
Cory's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2006
Berichten: 328
Ik gebruik al erg lang Re-Nature. Met de kleur ben ik tevreden. Veel mensen denken dat het van mezelf is, en komen dan voorzichtig informeren. Hoe kan het nou dat je nog geen grijze haren hebt? Ik geef wel altijd het antwoord dat ik het wel degelijk kleur, waarna ik een zekere opluchting bespeur..

Voordeel is dat je nooit een plotseling kleurverschil ziet bij de wortels, en je kan het ook even snel bijwerken alleen bij de scheiding. Wat dat betreft is het beter dan (traditionele) verf.
__________________

Sinds 1-9-2006: Minoxidil 5% (dr Lee), Spironolactone 2%.
Topicals sinds begin 2007 grotendeels vervangen door zelfgemaakt Spiro/Minox topical 3x daags.
Haarstatus: ik heb een heleboel haar nu; geen enkel probleem meer.
Sinds 12-12-2010 toenemende hoofdhuidirritatie door PG. Gewone vochtinbrengende creme of extra wassen helpt goed.
Sinds begin 2012: hernieuwde haaruitval aan de haargrens vermoedelijk wegens stoppen met Spiro (dr Lee levert niet meer).
18 april 2012 Finasteride, oraal, later topisch en op 15 feb 2013 gestopt wegens verdenking van bijwerkingen (bindweefselpijn).
10 maart 2013 haar valt uit.
Inmiddels weer begonnen met fina topisch; haaruitval gestopt.
Mei 2014: alles is weer hersteld en ik ben tevreden.


A chi consiglia non duole il capo

Cory is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 02:20   #29
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cory Bekijk bericht
Voordeel is dat je nooit een plotseling kleurverschil ziet bij de wortels, ...
Dat vind ik ook zo prettig bij de kleurshampoo, want het vervaagt langzaam en dus niet zo lelijk vanaf de haarwortel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Artikel: Wieke Peters (12 jr) over haar Alopecia Areata Totalis Webmaster AA - Algemeen 9 16 september 2005 23:15
Dan maar zonder haar Janne AA - Algemeen 4 1 maart 2005 17:28
Artikel Monique3 in Brabants Dagblad: 'Haren uittrekken als ziekte'. Webmaster Boeken en artikelen 12 18 september 2002 00:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.