Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 maart 2007, 14:08   #31
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sol Bekijk bericht
Ik plaatste eerst al een thread maar die ben ik kwijt (ging waarschijnlijk fout ?)
MAAR mijn vraag dus, ik wil graag een haarbiopsie laten doen om gewoon zeker te weten wat er nou aan de hand is, alles is te gaar en het is het allemaal net-niet en die huisartsen en dermatologen begrijpen er zelf volgens mij al helemaal geen poep van. Dus vandaar mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand van het forum zo een persoon aanraden.

Ik las een stukje over een haaranalyse maar dat daar niet precies uit kwam wat er nou aan de hand was alleen dat er aangetoond werd in welke fase je haar zit dus dan maar een hap uit mn hoofdhuid!

Oh en dan nog meteen een vraag, als ze een stuk hoofdhuid weggutsen (ik maak het extra charmant) is dat groot? ik heb mn haar gemillimeterd namelijk en niet dat ik een vierkant op mn hoofd krijg ofzo?
Je bedoelt dus een bioptie? Ik weet dat sigur (vrouwenforum) dat een tijdje geleden heeft gehad via haar eigen dermatoloog, omdat de oorzaak van haar haaruitval niet duidelijk was. Je zou haar eens kunnen vragen hoe/waar.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2007, 18:34   #32
Sol
HaarWeb lid
 
Sol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 februari 2006
Berichten: 38
oh! hij was hierheen verplaatst (de vorige) nee ok ik zal het even gaan vragen aan Sigur dan maar, dankje kitty.
Sol is offline   Met citaat reageren
Oud 18 januari 2009, 23:41   #33
TonyMontana
HaarWeb lid
 
TonyMontana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2009
Berichten: 1
Mss heb je telogene haaruitval, iets totaal anders dan AGA.

Ik had vrij acute haaruitval, diffuus, bleek bij het trichogram dat de dermatoloog uitvoerde dat ik nog maar 65%haren in de groeifas(anagene fase) had en de rest 35% in de telogene fase. Gecombineerd met de plotse en vrij diffuse(ok, wel ietsje meer boven op mn hoofd)uitval was de conclusie duidelijk: telogeen effluvium. Niets aan te doen, gewn wachten, om het herstel te bespoedigen heb k biotine spuiten gekregen. Nu is alles weer mooi dicht en heb k terug mn volle bos haar. Ik heb ook last van beginnende AGA zei de dermatoloog, maar daar pak ik 5mg finasteride per dag voor vanaf nu.
TonyMontana is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2009, 02:35   #34
Ryan R
HaarWeb lid
 
Ryan R's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.275
5 mg per dag is wel èrg veel.

Bedoel je niet 5mg, delen door 4?
__________________
Huidig regime:

-Ketoconazol (2% shampoo)
-Volume shampoo
-Finasteride (1,25 mg per dag)
Status:
NW 3(-) met diffuus uitdunnings patroon in het erfelijk belaste gebied.
Ryan R is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2009, 22:16   #35
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Hallo,

Na lang zoeken heb ik het dan eindelijk gevonden. Ik wist dat ik er wel al eens ooit over gelezen had maar was de naam van het beestje vergeten. Trichogram dus!
Ik weet niet of jullie bekend zijn met mijn situatie maar zal hem maar weer eens uitleggen.
Ik ben een jongen van 19 met redelijk lang krullend haar wiens haar ontzettend belangrijk voor hem is. Nu heb ik eventjes de pech om een kale vader en een kale opa aan moederskant te hebben (de vader van mijn vader had wel nog gewoon zijn haar toen hij stierf maar ik ben er achter gekomen dat ik dat niet van hem kan erfen.) Ik ben al 3 jaar ontzettend bang dat voor mij ook elk moment het moment daar kan zijn dat ook mijn haar langzaam begint uit te vallen en daarom wil ik er als de kippen bij zijn om er iets aan te doen. Nu ben ik de laatste weken erg onzeker over mijn haar het lijkt voorop iets dunner te zijn geworden. Heb ook een paar weken redelijk veel haaruitval gehad maar dat heb ik altijd begint herfst en dat is nu volledig gestabilliseerd.
Nu weet ik dit niet zeker want ik ben alle objectiefheid over mijn eigen haarstatus door al het gepieker volledig kwijtgeraakt.
Ik ben onlangs ook naar een dermatoloog geweest en die zij dat er niets aan de hand was maar ik kan me voorstellen dat iemand dat niet zo heel snel bij mij zal zijn aangezien ik voor de rest echt dikke krullen heb.

Nu ben ik dat gepieker zo zat dat ik er over zit te denken deze test ook op mij te laten uitvoeren om te kijken of het bij mij al begonnen is of niet. Wordt dit een JA dan zal dat voor mij even flink klote zijn maar goed dan maar aan de middelen en hopen dat die aanslaan. Wordt dit een NEE dan ben ik ontzettend gelukkig en zweer ik plechtig de komende jaren me niet meer druk te maken over mijn haarstatus. Heeft iemand adviezen voor mij?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2009, 22:28   #36
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
Wink had ik in het verleden ook gedaan

inderdaad, ze trekken met plakband paar haartjes uit...
dan onder een microscoop , waarbij de klant mee kan volgen tonen ze of er dht schade is, en hoe ver ze al zit... bij mij was duidelijk dat ik al jaren dht schade had... hij toonde mij men haar bovenop , tegen men haar achterop , de verschil was duidelijk hoor
alhoewel er nog andere tests zijn om te zien of je een aga lijder bent, chemische test denk ik , gebruik google

http://www.hairdocs.info/seite_holla...s-kaalheid.htm
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair




Laatst gewijzigd door wesley1982; 29 november 2009 om 22:34
wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2009, 22:49   #37
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley1982 Bekijk bericht
inderdaad, ze trekken met plakband paar haartjes uit...
dan onder een microscoop , waarbij de klant mee kan volgen tonen ze of er dht schade is, en hoe ver ze al zit... bij mij was duidelijk dat ik al jaren dht schade had... hij toonde mij men haar bovenop , tegen men haar achterop , de verschil was duidelijk hoor
alhoewel er nog andere tests zijn om te zien of je een aga lijder bent, chemische test denk ik , gebruik google

http://www.hairdocs.info/seite_holla...s-kaalheid.htm
Hmm heb mijn hele leven al achter veeel dikker haar gehad als bovenop en voor en dat hebben best veel mensen volgens mij...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2009, 19:10   #38
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Misschien nog wat meer mensen die hier ervaring mee hebben?
INT is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heeft therapie voor mij nog zin? Dino TTM - Algemeen 3 15 mei 2005 12:38
lightsheer behandeling gehad asenna Hirsutisme - Behandelingen 0 15 december 2004 19:38
wie heeft dit? en raad... lazy Hirsutisme - Algemeen 1 3 november 2004 21:52
wie heeft ook met de nadelen ervaring??finasteride en of alopesan? cherifo Medicijnen/haargroeimiddelen 14 17 maart 2004 00:17
Heeft sex invloed op je haaruitval ??? Emilio AGA - Algemeen 1 24 april 2002 23:53


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:54.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.