Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2009, 10:04   #1
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
Kaalheid de keuzes

Beste leden van dit forum,

Een paar jaar terug was ik hier regelmatig. Ik heb zelfs een keer een haarwerk bestelt maar nooit gedragen omdat ik de stap niet kon zetten en het haarwerk niet zo mooi vond staan.

Nu enkele jaren verder, ik heb nog wel haar op me hoofd maar het is overal erg dun en het kapsel dat ik heb wil niet echt goed meer. De kleur is er een beetje uit en het haar is te dun geworden. Ik kan nog even dit kapsel houden maar daarna wordt het tijd voor drastische veranderingen.

Ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen. Op zich is tondeuze kaal wel een optie maar dit ziet er niet uit bij mij. Vooral omdat ik een erg groot hoofd heb en mijn oren enigzins uitsteken. Sommige mensen hebben nog ene kleur door haar als ze het millimeteren bij mij ziet het er echt kaal uit.

Een haarwerk heb ik ooit geprobeerd maar beviel dus niet echt. Ik zit er wel over te twijfelen maar moet dit ooit nog met mijn vriendin bespreken hoe ze hier over denkt.

Hoe maak je deze keuze?
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2009, 11:19   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99 Bekijk bericht
Beste leden van dit forum,

Een paar jaar terug was ik hier regelmatig. Ik heb zelfs een keer een haarwerk bestelt maar nooit gedragen omdat ik de stap niet kon zetten en het haarwerk niet zo mooi vond staan.

Nu enkele jaren verder, ik heb nog wel haar op me hoofd maar het is overal erg dun en het kapsel dat ik heb wil niet echt goed meer. De kleur is er een beetje uit en het haar is te dun geworden. Ik kan nog even dit kapsel houden maar daarna wordt het tijd voor drastische veranderingen.

Ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen. Op zich is tondeuze kaal wel een optie maar dit ziet er niet uit bij mij. Vooral omdat ik een erg groot hoofd heb en mijn oren enigzins uitsteken. Sommige mensen hebben nog ene kleur door haar als ze het millimeteren bij mij ziet het er echt kaal uit.

Een haarwerk heb ik ooit geprobeerd maar beviel dus niet echt. Ik zit er wel over te twijfelen maar moet dit ooit nog met mijn vriendin bespreken hoe ze hier over denkt.

Hoe maak je deze keuze?
Waarom niet nu gelijk met je vriendin bespreken?
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2009, 16:03   #3
roloff
HaarWeb lid
 
roloff's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2008
Locatie: Helmond / Alkmaar
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Waarom niet nu gelijk met je vriendin bespreken?

We hebben kennelijk het laatste taboe gevonden ....

Gr. Roloff
roloff is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2009, 08:28   #4
Spike99
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juli 2005
Berichten: 62
Een heel simpele reden! Mijn vriendin vindt ik belangrijker dan mijn haar. En ik weet dus niet zo goed hoe ze er over denkt. Ze weet wel dat ik last heb van mijn huidige haar en dat ik er problemen mee heb. Maar het is een grote stap om dit te bespreken. Kijk wat vrienden en familie er van vinden interesseert me niet zo veel. Maar wat me vriendin er van vindt vind ik wel heel belangrijk omdat zij er tegen aan moet kijken en het mooi moet vinden.
Spike99 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2009, 09:39   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99 Bekijk bericht
wat me vriendin er van vindt vind ik wel heel belangrijk omdat zij er tegen aan moet kijken en het mooi moet vinden.
Jammer dat je er zo tegenaan hikt.

In mijn ogen zou het juist fijn zijn als zulke dingen zonder schroom bespreekbaar zijn met je vriendin!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2009, 10:09   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spike99 Bekijk bericht
Een heel simpele reden! Mijn vriendin vindt ik belangrijker dan mijn haar. En ik weet dus niet zo goed hoe ze er over denkt. Ze weet wel dat ik last heb van mijn huidige haar en dat ik er problemen mee heb. Maar het is een grote stap om dit te bespreken. Kijk wat vrienden en familie er van vinden interesseert me niet zo veel. Maar wat me vriendin er van vindt vind ik wel heel belangrijk omdat zij er tegen aan moet kijken en het mooi moet vinden.
Met het laatste zeg je feitelijk ook dat het toch wel heel belangrijk is dat jullie het er samen over hebben.

Maar wat maakt het zo moeilijk? Ben je bang voor haar reactie?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2009, 17:35   #7
wax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2008
Berichten: 132
Probeer het subtiel, of maak er eerst een verhaaltje bij als intro op het gesprek.

Of zeg je als je iemand die gemillimeterd koppie heb.. hey zou dat ook mooi bij mij staan? of... begin je een gesprek over onzekerheden. Zei is vast ook wel ergens onzeker over.. en zeg jij dan: Jah ik ook.. mijn haar.

Er zijn zoveel manieren..
__________________
-Finasteride 1,25 mg [13 april 2009]->
( gekocht bij odessa ).
-Rooscure 1% [Gestopt.. kreeg meer haaruitval door]->
-Minoxidil... Mischien nano minox iets....
wax is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2009, 19:15   #8
M1989
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juni 2009
Berichten: 148
Gewoon dr afhalen die hap. Goed, en tja en over het bespreekbaar te maken, denk niet dat het veel uitmaakt want jij moet er mee rondlopen en zij niet. En daarnaast...sorry maar als zij het niet eens accepteert is zij jou niet eens waard.
M1989 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Intercytex. (Hairmultiplication) agnes Overige behandelingen 423 30 maart 2010 19:07
Genen ontdekt die kaalheid bij mannen voorspellen geelblauw AGA - Algemeen 18 27 november 2008 15:27
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Haaruitval en kaalheid portaalpagina Haarmannetje AGA - Algemeen 6 25 juli 2005 23:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.