Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 maart 2010, 09:50   #46
thomaspomas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2009
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Als ik een foto van de bovenkant maak heb ik NW2, dus neem aan dat als je haarpatroon overeen komt met de norwood scale je toch aga hebt? Haar aan de zijkanten (net boven de bakkebaarden) is ook dunner als de rest dus dat is volgens mij ook niet zo goed. Maar het is niet dunner geworden laatste 2,5 jaar.
er zijn zelfs kinderen die volgens die norwood scale aga zouden hebben.
Haarlijn is iets heel persoonlijk.
thomaspomas is offline   Met citaat reageren
Oud 27 maart 2010, 11:11   #47
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomaspomas Bekijk bericht
er zijn zelfs kinderen die volgens die norwood scale aga zouden hebben.
Haarlijn is iets heel persoonlijk.
Hmm oke, maar denk toch dat ik helaas er wel last van heb. Je ziet wel een verschil met toen ik bijvoorbeeld 13 was (rechtere haarlijn). Vanaf mijn 16e heb ik wat meer inkepingen gekregen, maar dat is naar mijn idee in een een jaar gegaan en daarbij gestabbiliseerd als ik de foto's nauwkeurig bekijk.

Onlangs vroeg ik het aan een vriend van mij en die zij dat hij het idee had dat het nog steeds hetzelfde was. Dat verlicht gelukkig aan 1 kant mijn zorgen, maar verhelpt niet dat ik er me af en toe nog wat druk over maak.

Laten we hopen dat het zo blijft, aangezien er geen extreme kaalheid voorkomt in mijn familie, maar echter alleen inhammen en een wat hogere haargrens hoop ik maar dat het niet veel erger zal worden. De haardichtheid is namelijk nog helemaal goed en ook op de kruin gebeurt niks raars.

Maarja ik ken eigenlijk geen mensen die al jarenlang dezelfde inhammen hebben gehad, zonder dat ze groter werden. Volgens mij is het wel een teken dat als je ze eenmaal hebt, ze ook groter zullen worden.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 21:24   #48
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
moet ik perse langs de huisarts voor Finasteride? Ik heb geen zin om weer langs te gaan, en daarnaast zal het bij de apotheek ook wel veel duurder zijn.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2010, 21:52   #49
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
moet ik perse langs de huisarts voor Finasteride? Ik heb geen zin om weer langs te gaan, en daarnaast zal het bij de apotheek ook wel veel duurder zijn.
Tja, dat is wel verstandig. We kunnen toch niet aanraden om illegaal je medicijnen op internet te kopen? Maar ja, je zult de eerste niet zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 01:59   #50
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Maarja ik ken eigenlijk geen mensen die al jarenlang dezelfde inhammen hebben gehad, zonder dat ze groter werden. Volgens mij is het wel een teken dat als je ze eenmaal hebt, ze ook groter zullen worden.
Dat ligt er aan wat jij inhammen noemt. De man op dit fotootje is bijna 50 jaar. Vind jij dat inhammen?

inham.jpg
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 08:41   #51
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat ligt er aan wat jij inhammen noemt. De man op dit fotootje is bijna 50 jaar. Vind jij dat inhammen?

Bijlage 4705
Nee, maar als ik er naast ga staan zal ik het net iets erger hebben dan hem. De dikheid van het haar bovenop is wel hetzelfde, maar aan de zijkanten is mijn haar een stuk dunner en daar begin ik me zorgen om te maken.

verder is heb je ook nog het leeftijdsverschil: Ik ben 20 en hij is 50. Dus lijkt me sterk dat ik over 30 jaar nog steeds dezelfde haarlijn heb, aangezien mijn haarlijn sterk is veranderd vanaf mijn 16e naar mijn 17e.

Het valt me wel op dat het van mijn 17e naar nu heel langzaam gaat, zie haast geen achteruitgang, maar denk toch dat ik aan de finas moet, omdat de haren op de slapen langzaam dunner worden, en ik aan de haargens boven ook wat slappe haren bespeur.

Ik heb het nu ongeveer net zoals Bruce Willis het vroeger had. ( zie foto). En hij is nu kaal, alleen bij hem staat een kaal hoofd wel en ik ben bang dat het bij mij dus echt niet staat. Ik ga er nu toch vanuit dat ik kaal word, aangezien mijn aga eerder begint als bij mijn vader. Bij mijn broer van 26 zie je nu pas wat kleine inhammen. Ik ben nu 20, ik denk dat ik wel kan accepteren dat ik kaal word, maar niet op 20e al, dan rek ik het liever nog even met een paar jaar door middel van Finas en Rogaine Foam. Wil eigenlijk zo gauw mogelijk een afspraak maken bij de Dokter om te vragen of ze finasteride wil voorschrijven. Ik maak me er nu toch steeds zorgen om, ik sta er mee op en ik ga er mee naar bed en daar wordt ik niet bepaald vrolijk van


Laatst gewijzigd door Hans90; 30 maart 2010 om 08:56
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 11:39   #52
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dat ligt er aan wat jij inhammen noemt. De man op dit fotootje is bijna 50 jaar. Vind jij dat inhammen?

Bijlage 4705
Maar Kwalbert draagt al jaren een haarwerk...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 11:57   #53
gebruikersnaam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juli 2008
Berichten: 292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Maar Kwalbert draagt al jaren een haarwerk...
Vind zn haar er alles behalve dik uit zien dus mocht het een haarwerk zijn, dan vind ik het heel natuurlijk ogen!
gebruikersnaam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 12:53   #54
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Maar Kwalbert draagt al jaren een haarwerk...
Echt waar? Hoe weet je dat?
Vind het er wel heel natuurlijk uitzien.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 13:12   #55
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Maar Kwalbert draagt al jaren een haarwerk...
Klets geen onzin! Volgens jou draagt iedere oudere man met een gezonde haardos een haarwerk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 13:49   #56
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Klets geen onzin! Volgens jou draagt iedere oudere man met een gezonde haardos een haarwerk.
Toch heb ik het ooit gelezen ergens (in de Story ofzo...).
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 14:27   #57
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.407
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Toch heb ik het ooit gelezen ergens (in de Story ofzo...).
Of was het in de Vriendin mss??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 14:31   #58
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Toch heb ik het ooit gelezen ergens (in de Story ofzo...).

Leuk altijd die discussies van jullie, ben ze al een aantal keer tegengekomen hier op het forum....
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 14:42   #59
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans90 Bekijk bericht
Vanaf mijn 16e heb ik wat meer inkepingen gekregen, maar dat is naar mijn idee in een een jaar gegaan en daarbij gestabbiliseerd als ik de foto's nauwkeurig bekijk.
Dit bovenstaande is het belangrijkste. Het is gestabiliseerd. Hou de boel een beetje in de gaten, maar maak je voorlopig niet druk.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2010, 15:47   #60
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dit bovenstaande is het belangrijkste. Het is gestabiliseerd. Hou de boel een beetje in de gaten, maar maak je voorlopig niet druk.
Ja het valt me gewoon op dat ik zo'n eilandje krijg, en dat valt nu op vanwege mijn korte haar.

Aan 1 kant van de inham zie ik duidelijk donshaartjes op de haargrens, maar kan dus niet met zekerheid zeggen of ik dat 2 jaar geleden ook had, omdat ik toen mijn haar langer had.

Het in de gaten houden doe ik nu al een halfjaar elke dag, en wil er graag wat aan doen. Nu kijk ik vaak in de spiegel en stel ik mezelf gerust dat het wel meevalt en een uur later kijk ik in de spiegel of zie ik een foto en denk ik er weer anders over (erg vermoeiend is dat).

Kijk 6 jaar geleden had ik geen "eilandje", maar meer een haarlijn die in een punt liep. Dus een strakkere haarlijn. Toen had ik denk ik een NW1/NW1,5 en nu heb ik denk ik een NW2/NW 2,5. In een eerder topic met een foto erbij had je volgens mij ook aangegeven dat het bij wel om aga zou gaan vanwege de inkepingen (zover ik me kan herinneren)

Dan kan het de laatste jaren wel minder hard gaan, maar het blijft een feit dat mijn haarlijn is veranderd en dat mijn haar op de slapen dunner is en dunner word naar mijn idee.

Dat zijn voor mij al genoeg redenen om het niet langer aan te zien en er wat aan te doen, voordat ik nog verder van huis ben begrijp je?

Laatst gewijzigd door Hans90; 30 maart 2010 om 15:50
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en een aantal brandende vragen instinct Medicijnen/haargroeimiddelen 16 23 maart 2010 15:21
vragen, vragen , vragen ... nyah TTM - Algemeen 1 23 september 2004 21:35
Helemaal nieuw, heel veel vragen. jeffrey099 Haarwerken 1 15 september 2004 22:53
Stel je vragen over HM aan Dokter Gho Henk21 Overige behandelingen 27 23 april 2004 20:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.