Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2010, 09:16   #1
aubnietkaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 48
idee dat ik kaal word :(

hey hallo

ben me sinds een paar maanden behoorlijk zorgen gaan maken over mijn haar, ik heb half lang haar maar vooraan lijkt het steeds wat dunner te worden. heb blond haar en was eigelijk nooit erg dik maar een jaartje terug was het vol genoeg om mijn hele voorhoofd te bedekken.
heb wel een goed jaar bijna elke dag 1 tot 2 keer mijn haar gewassen en dan het vrij grof afgredroogd met een handdoek. ben ik nou sinds een paar weken mee gestopt en lijkt nou wel ietsjes voller. maar in mijn familie is redelijk wat kaalheid, mijn vader, zijn broer, biede opa's alleen de broer van mijn moeder is ondertussen rond de 50 en heeft nog steeds een volle bos haar en mijn moeder zelf heeft ook een dikke bos.
misschien dat jullie me een beetje kunnen helpen, komt het nou door het overmatig wassen of is het erfelijke kaalheid of een combinatie van?
ben er nogal onzeker over.
zoals jullie kunnen zien in de foto's is het vrij dun, alleen mijn haarlijn heeft altijd wel wat naar achter gestaan aan de zijkanten. heb jammer genoeg alleen geen foto's van een jaartje terug waarmee jullie het eventueel zouden kunnen vergelijken

edit: de vader van mijn moeder was niet kaal, ik dacht van wel maar heb hem nooit echt gekend
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0067.jpg‎ (179,5 KB, 268x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0068.jpg‎ (169,1 KB, 246x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0069.jpg‎ (165,9 KB, 309x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_0072.jpg‎ (140,2 KB, 284x gelezen)

Laatst gewijzigd door aubnietkaal; 6 april 2010 om 16:03 Reden: foto's
aubnietkaal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 11:28   #2
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Vaak moet je naar de vader van je moeder kijken als referentie voor kaalheid.

Ik vind je foto's wat moeilijk te beoordelen maar het lijkt mij wel beginnende AGA (erfelijke kaalheid), mede omdat je zegt dat het het laatste halfjaar wat is uitgedund.

Als ik jou was zou ik naar de dokter gaan en je eventueel door te laten sturen naar de dermatoloog.

Middelen die goed bij je zouden kunnen aanslaan zijn finasteride en minoxidil. Goede kans dat je dan geen verdere haaruitval krijgt en dat je wellicht ook nog wat haren terugkrijgt.


Sterkte en succes!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 12:30   #3
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aubnietkaal Bekijk bericht
heb wel een goed jaar bijna elke dag 1 tot 2 keer mijn haar gewassen en dan het vrij grof afgredroogd met een handdoek.
Als je iedere dag je haren wast met shampoo, was je ook alle goede bacteriën weg die de hoofdhuid gezond houden; inderdaad niet meer doen dus; spoelen met lauw water zonder shampoo mag wel dagelijks.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 13:18   #4
aubnietkaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 48
maar het klopt toch ook dat als je elke dag je haar wast een daarna ruw afdroogd met een handdoek dat er veel haren uitvallen?
dus zou het misschien mogelijk zijn dat nou ik mijn haren minder was en beter verzorg langzaam weer wat haren terug groeien?
en weer een wat vollere bos krijg?

Laatst gewijzigd door aubnietkaal; 6 april 2010 om 13:25
aubnietkaal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 13:44   #5
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aubnietkaal Bekijk bericht
maar het klopt toch ook dat als je elke dag je haar wast een daarna ruw afdroogd met een handdoek dat er veel haren uitvallen?
dus zou het misschien mogelijk zijn dat nou ik mijn haren minder was en beter verzorg langzaam weer wat haren terug groeien?
en weer een wat vollere bos krijg?
Haar kan veel hebben. Ik zou het voorzichtiger aan doen, maar ik betwijfel of het hierdoor komt.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 13:50   #6
aubnietkaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 48
dan zal ik toch maar es naar de doktor gaan, want het laatste wat ik wil is kaal worden
maar ik ben nou gestopt met het elke dag wassen en het is wel weer wat voller geworden
natuurlijk niet zo als dat het eerst was maar wel wat.
maar bij begint het nou alleen vooraan wat uit te dunnen maar verder is het nog vrij vol
zelfs rond mijn kruin en mijn vader begon dus wel met kaal worden op de kruin

Laatst gewijzigd door aubnietkaal; 6 april 2010 om 14:15
aubnietkaal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 17:15   #7
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
Lijkt zo op het eerste gezicht beginnende AGA. Bij mij begon het ook vooraan en heeft het een tijd ook mijn kruin aangetast. Inmiddels is mijn kruin weer op het oude niveau en verloopt de kaalheid aan de voorkant rustig. Lees je goed in over de beschikbare middelen, ga naar de huisarts en beslis wat je ertegen wil doen.

Door je haar te wassen, word je niet kaal. Helaas is dat dus niet de reden dat je haar dunner aan het worden is.
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 17:49   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Door veelvuldig je haren te wassen met te warm water en agressieve shampoo, verstoor je het evenwicht op de hoofdhuid. Er zijn aanwijzingen dat daardoor aandoeningen als seb. eczeem makkelijker toeslaan.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 18:22   #9
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Mits je AGA hebt, dan is 't natuurlijk wel zo dat je stukken sneller kaal wordt als je ruw te keer gaat met de handdoek.

Dit is wel beginnende AGA hoor, maar ik geloof je wel dat je idd van nature al dun haar hebt.

Succes met wat je ook doet !
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 21:48   #10
aubnietkaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 48
ik heb idd van nature al vrij dun haar, en dan valt het helemaal op als je wat kwijtraakt. maar heb ook regelmatig gelezen op internet dat je wel zeker meer haren verliest als je te vaak je haar wast met heet water en het dan ruw afdroogt met een handdoek.
maar dat klopt dus niet?
aubnietkaal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 21:58   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als je weinig en dun haar hebt, zou ik er zeker voorzichtig mee zijn.

Maar misschien heb je ook vitaminen- of mineralentekorten in je bloed door ongezonde voeding; dat kun je via de huisarts laten onderzoeken.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:13   #12
aubnietkaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 48
over het algemeen eet ik vrij gezond, elke dag minstens een stuk fruit. en verder brood, zuivel, brinta, vleeswaren kaas en dat allemaal. af en toe natuurlijk es wat snacken maar dat moet niet uit maken toch of wel?
aubnietkaal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:18   #13
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heb je geen lage bloeddruk en ook geen hartaandoening?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:21   #14
aubnietkaal
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2010
Berichten: 48
niet dat ik weet ik heb nergens last van
aubnietkaal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2010, 22:23   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Start dan maar met minoxidil, nr. 540 van minoxidil.com en dan eerst de halve dosering, dus 2 x 0,5ml per dag om te testen hoe je daarop reageert en als alles goed gaat, schakel je over naar de volle dosering van 2 x 1ml per dag.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van roken? (Nee, maar het versnelt het proces wel als je gevoelig bent!) sigur AGA - Algemeen 499 4 oktober 2013 01:20
Word ik kaal? :S zatwhisky AGA - Algemeen 19 6 januari 2010 13:33
Help! Word ik kaal? A-Boy AGA - Algemeen 5 28 mei 2008 00:15
Word ik kaal? Ray313 AGA - Algemeen 3 26 april 2008 17:42
word ik kaal of niet? stef_vd AGA - Algemeen 7 28 september 2007 15:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.