Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 april 2010, 13:31   #46
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Ik denk dat er hier een chemische oplossing voor moet komen in de vorm van anti-depressiva of zoiets. Lijkt me dat je dat wel kan gebruiken, en schaam je er niet voor, 1 op de 5 (of 10) mensen in Nederland gebruikt het al, dus jah..
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 14:31   #47
myron
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2009
Berichten: 27
Heb je ooit al eens een haarwerk instituut bezocht? Ik weet het, het is ook heftig, het is je eigen haar niet enzo, maar je kan het toch eens proberen en zien of je daarmee kan leven?

Ik begrijp je gevoelens zeker en vast, haaruitval kan de druppel zijn die de emmer doet overlopen.
myron is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 15:09   #48
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik accepteer het ook niet en ik vertik 't om met een kale kop over straat te moeten.
Heb waarschijnlijk ook BDD, want ik word depri van ook nog steeds meer rimpeltjes.
Moet ik ook antidepressiva gaan slikken? Of zou 't helpen om met een gerimpelde kale psychiater te praten?
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 15:17   #49
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik accepteer het ook niet en ik vertik 't om met een kale kop over straat te moeten.
Heb waarschijnlijk ook BDD, want ik word depri van ook nog steeds meer rimpeltjes.
Moet ik ook antidepressiva gaan slikken? Of zou 't helpen om met een gerimpelde kale psychiater te praten?
Het is natuurlijk per persoon verschillend, een bepaalde oplossing kan voor de eén werken maar voor de ander niet. Nokia loopt met bepaalde gevoelens rond die denk ik niet weg te nemen zijn door een psychiater, of door wie dan ook. Dan lijkt een chemische oplossing het enige dat nog rest, als het al soelaas biedt natuurlijk.

Als jij je in de situatie van Nokia kan herkennen zal je mssn eenzelfde traject moeten bewandelen, als het minder erg is bij jou kan je mssn een andere weg nemen.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 15:43   #50
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
@Papatata : Nee sorry, niet persoonlijk.
@Bombarie : Het is heel simpel. Met haar ben ik een hele leuke jongen, zonder heel lelijk. (Ga hier niet op in aub want ik weet dat het zo is )
@Myron : Nee, ik heb me er nog niet teveel in verdiept. Krijg veel positieve Pm van bepaalde personen waar ik heel dankbaar voor ben.
@Hanna: Ik geloof in onze gevallen niet in antidepressiva.
@Tato: Wat bedoel je precies met chemisch?

Mijn reply richting Bombarie geeft het eigenlijk ''mooi'' -of somber- weer. Het valt niet te accepteren als je 16 jaar lang ''leuk'' bent geweest van de basisschool, je opeens verandert in een alien als de enige optie die je(lijkt)hebt het millimeteren is vanwege de status van je haar.
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 16:12   #51
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
@Hanna: Ik geloof in onze gevallen niet in antidepressiva.
@Tato: Wat bedoel je precies met chemisch?
Ik ken zelf verscheidene mensen die om bepaalde redenen het leven niet al te zonnig inzien maar door antidepressiva een normaal leven kunnen leiden. Het werkt ook gewoon echt, ze herstellen de natuurlijk balans tussen bepaalde stoffen in je hersenen. Je krijgt andere, vrolijker gedachten zonder dat je er iets aan kan doen. Je wordt letterlijk "chemisch blij" maar dat lijkt me beter dan op natuurlijke wijze depressief zijn.

Adviezen zoals met vrienden / de psychiater praten zijn goedbedoeld maar doen denk ik te weinig voor je, oproepen tot acceptatie zijn denk ik ook niet haalbaar om te realiseren. Ik zou echt de chemische weg bewandelen voordat je iets definitiefs doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Mijn reply richting Bombarie geeft het eigenlijk ''mooi'' -of somber- weer. Het valt niet te accepteren als je 16 jaar lang ''leuk'' bent geweest van de basisschool, je opeens verandert in een alien als de enige optie die je(lijkt)hebt het millimeteren is vanwege de status van je haar.
Er vanuit gaande dat je op meiden valt, in dat geval moet je je niet teveel zorgen maken om je uiterlijk want dat speelt niet zo'n grote rol. Dominantie is veel belangrijker bij het andere geslacht
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 16:14   #52
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Wat wil je er nu concreet aan gaan doen? je zegt dat je slim bent en al 26, dan vind ik niet dat je erg realistisch overkomt.

Weeg concreet af wat je nu wilt. Want je gaat er natuurlijk ook niet uitstappen om je haar! je hebt echt een verdraaid beeld van de werkelijkheid. Als iedereen zo denkt als jou dan zou je niet veel mannen meer op straat tegenkomen.
Alles wat je schrijft duid op een depressie, dus ga eens praten met iemand probeer bv een antidep. en zoek een oplossing als bv. een haarwerk.

Daarnaast zeg je dat als je kaal bent je niet meer aan een vrouw zal komen. Dat is natuurlijk ook niet zo, er zijn ook hele andere dingen die belangrijk zijn voor vrouwen zoals charisma, karakter, geld
Kijk bv Snijder, die schijnt zelfs de "mooiste" vrouw van ned te hebben.
Als er een reden is dat jij geen vrouw meer krijgt dan is het om die dingen die je omschrijft over je persoonlijkheid agressief enz.
Buig het om naar het positieve, heb lak aan dingen, en doe wat je altijd had willen doen. Wees niet zo bang.
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 16:19   #53
Noob
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2009
Berichten: 598
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Er vanuit gaande dat je op meiden valt, in dat geval moet je je niet teveel zorgen maken om je uiterlijk want dat speelt niet zo'n grote rol. Dominantie is veel belangrijker bij het andere geslacht
luister naar Tato, hij heeft gelijk. Je moet ze onderdrukken die vrouwen. jij bepaald zelf of je een vrouw krijgt. Gaat vast goedkomen

Laatst gewijzigd door Noob; 29 april 2010 om 17:03
Noob is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 18:28   #54
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Ik ken zelf verscheidene mensen die om bepaalde redenen het leven niet al te zonnig inzien maar door antidepressiva een normaal leven kunnen leiden. Het werkt ook gewoon echt, ze herstellen de natuurlijk balans tussen bepaalde stoffen in je hersenen. Je krijgt andere, vrolijker gedachten zonder dat je er iets aan kan doen. Je wordt letterlijk "chemisch blij" maar dat lijkt me beter dan op natuurlijke wijze depressief zijn.

Adviezen zoals met vrienden / de psychiater praten zijn goedbedoeld maar doen denk ik te weinig voor je, oproepen tot acceptatie zijn denk ik ook niet haalbaar om te realiseren. Ik zou echt de chemische weg bewandelen voordat je iets definitiefs doet.
De juiste anti-depressiva én een goede psycholoog hebben bij mij zeer goed geholpen!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 21:14   #55
Tibetaan
HaarWeb lid
 
Tibetaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2004
Berichten: 393
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
@Bombarie : Het is heel simpel. Met haar ben ik een hele leuke jongen, zonder heel lelijk. (Ga hier niet op in aub want ik weet dat het zo is )

Mijn reply richting Bombarie geeft het eigenlijk ''mooi'' -of somber- weer. Het valt niet te accepteren als je 16 jaar lang ''leuk'' bent geweest van de basisschool, je opeens verandert in een alien als de enige optie die je(lijkt)hebt het millimeteren is vanwege de status van je haar.
Je kiest zelf bewust voor het behoud van je eigen overtuigingen zoals die nu zijn. Als je niet wilt veranderen weet je wat je krijgt: de situatie zoals deze nu is. Op een bepaalde manier kies je daar dus zelf voor.

Accepteren gaat een stuk sneller als je er echt werk van maakt. Zo niet, dan gaat het ook vanzelf, maar wel een stuk langzamer. Zonde van je tijd, is mijn mening.

Heel veel succes ermee!
__________________
~Accept what you can't change, but change what you can't accept~

1) minox (gestopt)
2) propecia (gestopt)
3) rozemarijn (gestopt)
4) zorgen over mijn haar (gestopt)
5) tondeuse Wahl pro clip 2000 (gestart!!)
6) headblade!

... Viva La Resistance!
Tibetaan is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 21:30   #56
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Kerel... ik wil dreadlocks laten groeien en ik word kaal. Wat is jouw reden om je haar te houden behalve dat het makkelijker is om geaccepteerd te worden door leeftijdsgenoten??
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2010, 23:38   #57
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Onderzoekers hebben gister bekend gemaakt dat je door het eten van chocola depressief kunt worden.
Maar ik word eerder depressief als ik geen chocola krijg.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2010, 22:37   #58
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Ok. Ondanks dat ik depressief ben en me zwaaaaaaaaaaar klote voel heb ik toch de gok genomen en gemaild naar een haarwerkinstituut in Gorinchem (nu proberen de hoge verwachtingen onder controle te houden)....

Iemand andere tips mbt een instituut in de buurt van Amsterdam?

Het is voor vele misschien moeilijk te verkroppen als ik zeg dat mijn geluk echt afhangt van mijn haar, maar dat is bij mij (helaas) het verhaal. Millimeteren is geen optie.

Chemische is pas een optie als ik iets aan mijn haar laat doen, ik zal me toch niet gelukkiger voelen anders..

Laatst gewijzigd door nokianokia; 30 april 2010 om 22:43
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2010, 22:45   #59
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nokianokia Bekijk bericht
Ok. Ondanks dat ik depressief ben en me zwaaaaaaaaaaar klote voel heb ik toch de gok genomen en gemaild naar een haarwerkinstituut in Gorinchem (nu proberen de hoge verwachtingen onder controle te houden)....

Iemand andere tips mbt een instituut in de buurt van Amsterdam?

Het is voor vele misschien moeilijk te verkroppen als ik zeg dat mijn geluk echt afhangt van mijn haar, maar dat is bij mij (helaas) het verhaal. Millimeteren is geen optie.
Ik denk dat het goed is dat je uit je negatieve spiraaltje breekt en in aktie bent gekomen.

Luister alsjeblieft goed naar de adviezen die Hanna je nu heel waarschijnlijk gaat geven over haarwerken. Zij is in mijn ogen de absolute expert. Het zou zonde zijn als je te maken krijgt met allemaal negatieve zaken, je bent al kwetsbaar genoeg, en zij kan je daarvoor behoeden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2010, 22:48   #60
nokianokia
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2005
Berichten: 50
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik denk dat het goed is dat je uit je negatieve spiraaltje breekt en in aktie bent gekomen.

Luister alsjeblieft goed naar de adviezen die Hanna je nu heel waarschijnlijk gaat geven over haarwerken. Zij is in mijn ogen de absolute expert. Het zou zonde zijn als je te maken krijgt met allemaal negatieve zaken, je bent al kwetsbaar genoeg, en zij kan je daarvoor behoeden.

Hanna is al bezig via PM -->en ik hou jullie op de hoogte.
nokianokia is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cijfers over aantal mensen die ht hebben laten doen Johnny Chirurgische behandelingen 17 12 januari 2009 11:15
Hier wil ik alleen de leuke kanten horen van de mensen die wel tevreden zijn!!! Salvamia Haarwerken 6 24 juni 2002 12:55
'voor de lieve vrede' bolleke TTM - Algemeen 32 8 april 2002 19:27
hallo mensen eus TTM - Algemeen 2 25 februari 2002 19:47
lieve ttm-ers PETRA2 TTM - Algemeen 0 23 februari 2002 14:06


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.