Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 mei 2010, 16:48   #31
ThinkVision
HaarWeb lid
 
ThinkVision's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2007
Berichten: 94
Ik vraag me af of je het probleem echt gaat verhelpen door een smak geld te besteden aan een HT. Dan bedoel ik het probleem dat je dagelijkse problemen ondervindt van een NW1, want je haar ziet er gewoon heel goed uit. Je kan beter de bron van de onzekerheid aanpakken dan nu je haarlijn verbeteren, voor zover dat mogelijk is.

Ik ben erg benieuwd naar wat voor dagelijkse problemen jij ondervindt van hoe je haar er nu uitziet, tenzij je dat niet wil vertellen natuurlijk. Je probeert te voldoen aan een schoonheidsideaal dat niet realistisch is, naar mijn idee.
ThinkVision is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 16:52   #32
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Klant? Bij een operatie ben je nog altijd patient. En met jouw stituatie, aannemend dat je geen echte miniaturisatie hebt voorbij NW2 (waar jouw gelkoppie niet op wijst) zouden en ethish misschien nog wat probleempjes zijn, althans bij een goede arts. Het is geen hamburger die je koopt.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 17:02   #33
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
@ Thinkvision en Kniekous uiteraard ga ik eerst tegen die tijd eerst bij pro hair en Ac op gesprek.
Dan zal het wel uitwijzen wat er gaat gebeuren,sowieso blijf ik wel doorsparen dat ik sowieso het geld heb ervoor
En de kans dat frontaal/boven achtergaat is wel reeel misschien ook niet maar ik ga van het ergste uit iedergeval.
Nou thinkvision ik vind het frontaal iedergeval niet goed eruit zien vooral niet als me haar nat is in sommige situatie het verschil tussen voor wat +/-1/3 is en de 2/3 gebied die nog wel in goede staat is en dikker en voller stoor ik me aan het verschil.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week

Laatst gewijzigd door jord-y; 6 mei 2010 om 17:04
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 18:02   #34
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
En gel dat kaalheid veroorzaakt is ook een fabeltje hoor of je moet van dat extreme rotzooi gebruiken maar dan nog ik gebruik echter vrij weinig.
Ik zeg niet dat gel kaalheid veroorzaakt, maar het is gewoon een feit bij iedereen dat de haren aan elkaar gaan plakken door gel/wax en dat dan de hoofdhuid makkelijker zichtbaar wordt en kaal lijkt. Ook als het haar nat is door water.

Maak maar eens foto's zonder gel in je haren.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 18:26   #35
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Ik zeg niet dat gel kaalheid veroorzaakt, maar het is gewoon een feit bij iedereen dat de haren aan elkaar gaan plakken door gel/wax en dat dan de hoofdhuid makkelijker zichtbaar wordt en kaal lijkt. Ook als het haar nat is door water.

Maak maar eens foto's zonder gel in je haren.
Uiteraard is me haar zonder gel en droog vooraan voller klopt
Had het verkeerd gelezen.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 20:11   #36
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ga geen oordeel vellen over de redelijkheid van wensen van anderen. Mijn eerste oordeel was dat er hooguit minimaal moest worden ingegrepen. Maar als Jord-y vindt dat hij een probleem heeft waarvoor een HT een oplossing is, dan neem ik maar aan dat hij er heel goed over nagedacht heeft. Ik ken zijn situatie alleen van foto's en dan lijkt er weinig aan de hand. Maar in het echt kan het anders zijn. En ik weet uit eigen ervaring hoezeer je je kunt ergeren aan iets in je uiterlijk waar anderen niet eens een benul van hebben. Ingrijpen kan dan heel veel rust en zelfvertrouwen geven. Ik heb het in mijn geval over een kleine scheefstand in mijn ondergebit met als remedie anderhalf jaar lang boven en onder met een beugel lopen ... veel radicaler nog dan een HT in mijn beleving.

Een geïmplanteerde haarlijn kan er heel natuurlijk uit zien. Als ik bij mezelf kijk, dan geloof ik niet dat iemand ook maar zal vermoeden dat mijn haarlijn kunstmatig is. Alleen een kenner valt misschien op dat de resterende inhammen wel erg symetrisch zijn. Maar zelfs daar wil ik aan twijfelen.

Een goede haarlijn vraagt een dikke 1000 grafts. Als je dan ook nog inhammen wil verondiepen, dan moet je daar 60 grafts per cm2 te vullen inham bij optellen. Ik zie 2000 grafts in deze situatie als veel te veel. Ik vraag me zelfs af of die 1000 grafts voor de haarlijn wel allemaal nodig zullen zijn, want op zich is er nog best een aardige dichtheid op grote delen van de haarlijn.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 20:25   #37
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik ga geen oordeel vellen over de redelijkheid van wensen van anderen. Mijn eerste oordeel was dat er hooguit minimaal moest worden ingegrepen. Maar als Jord-y vindt dat hij een probleem heeft waarvoor een HT een oplossing is, dan neem ik maar aan dat hij er heel goed over nagedacht heeft. Ik ken zijn situatie alleen van foto's en dan lijkt er weinig aan de hand. Maar in het echt kan het anders zijn. En ik weet uit eigen ervaring hoezeer je je kunt ergeren aan iets in je uiterlijk waar anderen niet eens een benul van hebben. Ingrijpen kan dan heel veel rust en zelfvertrouwen geven. Ik heb het in mijn geval over een kleine scheefstand in mijn ondergebit met als remedie anderhalf jaar lang boven en onder met een beugel lopen ... veel radicaler nog dan een HT in mijn beleving.

Een geïmplanteerde haarlijn kan er heel natuurlijk uit zien. Als ik bij mezelf kijk, dan geloof ik niet dat iemand ook maar zal vermoeden dat mijn haarlijn kunstmatig is. Alleen een kenner valt misschien op dat de resterende inhammen wel erg symetrisch zijn. Maar zelfs daar wil ik aan twijfelen.

Een goede haarlijn vraagt een dikke 1000 grafts. Als je dan ook nog inhammen wil verondiepen, dan moet je daar 60 grafts per cm2 te vullen inham bij optellen. Ik zie 2000 grafts in deze situatie als veel te veel. Ik vraag me zelfs af of die 1000 grafts voor de haarlijn wel allemaal nodig zullen zijn, want op zich is er nog best een aardige dichtheid op grote delen van de haarlijn.
Ok fijn dat je dus wel mijn situatie begrijpt en ik geloof zeer dat een bezoek aan de tandarts heftiger kan zijn dan een haartransplantatie wel goed gekomen trouwens?
Ja de vraag is of ze uberhaupt wel tussen kunnen transplanteren als het zo blijft,maarja dat hoor ik vanzelf wel van de deskundigen daar dan
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 21:10   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ok fijn dat je dus wel mijn situatie begrijpt en ik geloof zeer dat een bezoek aan de tandarts heftiger kan zijn dan een haartransplantatie wel goed gekomen trouwens?
Ja de vraag is of ze uberhaupt wel tussen kunnen transplanteren als het zo blijft,maarja dat hoor ik vanzelf wel van de deskundigen daar dan
Hou het op pakweg 30 bezoeken aan de orthodontist en alles bij elkaar 8 uur met je mond open zitten en 550 dagen met een stekelige beugel vastgeplakt aan al je tanden en kiezen rondlopen. Een hoop getob om de elastiekjes goed vast te krijgen steeds, lastig poetsen en regelmatig opengeschaafde binnenzijden van wangen en lippen ... maar het resultaat is prachtig en ik had het jaren eerder moeten doen.

Ik mag het ook niet helemaal vergelijken, want naast puur cosmetisch loste het ook een terugkerend probleem met tandsteen in moeilijk bereikbare hoekjes op ...

Ik wil absoluut niet propageren dat ieder probleempje maar meteen met snijden, hakken en plakken moet worden opgelost. Maar als het jou de rust geeft, als je er het geld en het geduld voor hebt en als een expert ervoor durft in te staan dat je een mooi resultaat krijgt, wie ben ik dan om je ervan te weerhouden?
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 21:44   #39
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Hou het op pakweg 30 bezoeken aan de orthodontist en alles bij elkaar 8 uur met je mond open zitten en 550 dagen met een stekelige beugel vastgeplakt aan al je tanden en kiezen rondlopen. Een hoop getob om de elastiekjes goed vast te krijgen steeds, lastig poetsen en regelmatig opengeschaafde binnenzijden van wangen en lippen ... maar het resultaat is prachtig en ik had het jaren eerder moeten doen.

Ik mag het ook niet helemaal vergelijken, want naast puur cosmetisch loste het ook een terugkerend probleem met tandsteen in moeilijk bereikbare hoekjes op ...

Ik wil absoluut niet propageren dat ieder probleempje maar meteen met snijden, hakken en plakken moet worden opgelost. Maar als het jou de rust geeft, als je er het geld en het geduld voor hebt en als een expert ervoor durft in te staan dat je een mooi resultaat krijgt, wie ben ik dan om je ervan te weerhouden?
Ok klinkt wel heftig dan,maarja mooi toch dat je toch het resultaat hebt wat je waarschijnlijk wou een grote opluchting lijkt mij
Ja heb me er al enige tijd in verdiept van hoe en wat dus weet wel ongeveer wat realistisch is wat wel en wat niet kan en wat mijn doel is,maar voorlopig duurt het nog een paar jaartjes hoor gezien het geld.
En gelukkig maar Anthonieh dat je me niet tegenhoudt but thx voor de wijze woorden.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2010, 22:15   #40
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Geen probleem Jordy .
Ja klopt in Juni ga ik voor een HT bij PH .
Maar bij mij is het echt wel hard nodig ik heb inhammen van ruim 5 6 cm denk ik.
+ een hoogvoorhoofd dus ehm mja.
Ik hoop dat het wat word.
Jordy waarom plan je niet gewoon een consult.
Als je het geld hebt..je zit ermee... je leeft nu he ! en niet over een paar jaar .
Zo denk ik.
Ja wat als, als er nog meer gaat uitvallen misschien leef ik niet meer over een paar jaar
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 11:16   #41
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RAAFIE Bekijk bericht
Geen probleem Jordy .
Ja klopt in Juni ga ik voor een HT bij PH .
Maar bij mij is het echt wel hard nodig ik heb inhammen van ruim 5 6 cm denk ik.
+ een hoogvoorhoofd dus ehm mja.
Ik hoop dat het wat word.
Jordy waarom plan je niet gewoon een consult.
Als je het geld hebt..je zit ermee... je leeft nu he ! en niet over een paar jaar .
Zo denk ik.
Ja wat als, als er nog meer gaat uitvallen misschien leef ik niet meer over een paar jaar
Hey ja ik wil juist op consult gaan zodra ik het geld heb snap je?
Ok maar je donor was opzich nog okay toch? hoeveel grafts denk je nodig te hebben?
Nou we hopen dat maar niet dan dat je niet meer leeft over een paar jaar
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 11:42   #42
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Hey ja ik wil juist op consult gaan zodra ik het geld heb snap je?
Bedoel je dat je nog moet sparen voor een behandeling? In dat geval moet je wel behoorlijk zeker zijn dat de kaling niet te snel verder gaat.

Stel dat je na die eerste ingreep weer jaren moet sparen voor een vervolgingreep en dat je al snel zichtbare kaalheid achter de behandelde gebieden krijgt? Dan kun je niet ingrijpen en loop je een poos met een heel onnatuurlijke coupe ....
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 12:20   #43
RAAFIE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 290
Geslacht:
Heb je zn haarstatus gezien...
De kans dat je Jordy gaat kalen is erg klein.
Maar je kan altijd op consult gaan je hoeft niet meteen een afspraak te maken.

Mijn donor is groot.
PH gaat 1880 grafts plaatsen.
__________________
Sinds maart 2010 : finasteride 1mg.
gestopt 2012 : met finasteride teveel bijwerkingen
FUE HT juni 2010 : 1880 grafts Prohairclinic.

FUE CT HT september 2017 : 2300 grafts Hairworld Istanbul
RAAFIE is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2010, 13:59   #44
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Bedoel je dat je nog moet sparen voor een behandeling? In dat geval moet je wel behoorlijk zeker zijn dat de kaling niet te snel verder gaat.

Stel dat je na die eerste ingreep weer jaren moet sparen voor een vervolgingreep en dat je al snel zichtbare kaalheid achter de behandelde gebieden krijgt? Dan kun je niet ingrijpen en loop je een poos met een heel onnatuurlijke coupe ....
Ben al een tijdje aan het sparen maar me inkomen laat het niet toe om dat ff in 1 jaartje bij elkaar te rapen is niet anders en over de goede haren maak ik me geen zorgen hoor gezien vooraan(aangetaste haren) nog geen achteruitgang is bespeurt
Ok 1800grafts ben benieuwd naar je verloop en resultaat dan!
En misschien kan ik idd wel wat informatie inwinnen en hoe groot ze mijn donor inschatten en de dikte van die haren,dus misschiend dit jaar eens op consult gaan.
__________________
Nu:
-Rauw plantaardig eten en intermittent fasting
-Focus op ontgiften en ontzuren van het lichaam
-Sauna elke week
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn haarsituatie, wat denken jullie? Rayton AGA - Algemeen 10 9 maart 2009 18:29
Tijdscapsule, Logboek, deel je haarsituatie ycelik Medicijnen/haargroeimiddelen 11 18 augustus 2007 20:43
Mijn moment... sarahxxx Van alles en nog wat... 5 1 augustus 2005 14:30
Every moment is my hero... vleervlinder TTM - Algemeen 6 2 maart 2005 15:42
waarom 'breekt' kaalheid op moment x door? jongen25 AGA - Algemeen 8 14 september 2004 15:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.