Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juni 2010, 22:35   #1
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
FUE bij diffuus haarverlies

Hallo beste lotgenoten, avond na avond dit forum te hebben gelezen eindelijk besloten iets te posten. Ik zal een korte inleiding geven omtrent mijn situatie (man, 24 jaar, woonachtig in nijmegen).

Sinds een jaar of 4 ben ik veel bezig met mijn haar, wat mijn sociaal leven en zelfvertrouwen er niet beter op maakt. Mijn goede volle haarbos is inmiddels behoorlijk uitgedund. Nooit geen kussen of wasbak vol gehad met uitgevallen haren, blijkbaar is het allemaal heel geleidelijk gegaan.

Inmiddels ben ik tot de constatering gekomen dat ik te maken heb met diffuus haaruitval. Toen mijn haren nog circa 8 cm waren, was mijn dpa goed te verbergen. Na mijn haren te hebben gekortwiekt (moe zijn van het droog fohnen en stylen) wordt mijn situatie voor een buitenstaander toch ook zichtbaarder. Ik heb het 1mm gehad maar dat werd mij te kaal, langer maar toch gemillimeterd is DPA duidelijk zichtbaar.

Mijn kapster was het al eerder opgevallen, maar nu heb ik af en toe ook een opmerking van mijn vriendin en vrienden gehoord. Ik weet niet of het haarverlies te wijten is aan mijn niet echt gezonde levenstijl als student zijnde of mijn lichte mate van seb eczeem (redelijk onder controle).

Ik gebruik inmiddels sinds oktober 2009 perfect saw palmetto. Uiteraard heb ik ook gelezen over minoxidil (teveel gedoe) en finasteride (huiverig voor de bijwerkingen). Omdat ik niet veel haarverlies opmerk heb ik een voorkeur mijn haarbos weer voller te maken dmv een haartransplantie ipv medicijnen. Nu heb ik echter nog zoveel vragen en met alle antwoorden op dit forum zie ik soms door de bomen het bos niet meer. Allereerst vraag ik mij af of een haartransplantatie wel een goed resultaat kan geven bij DPA, alleen inhammen of kruin opvullen lijkt mij immers minder lastig voor de arts.

Ik zit enorm te twijfelen tussen Hasci en Prohair. Ik zou graag een transplantatie willen ondergaan zonder medeweten van mijn vrienden. De hersteltijd (geen zwellingen, binnen 1wk geen korsten en roodheid meer?) en directe doorgroei van de grafts (75%, toch?) pleit wat dit betreft in het voordeel van Hasci als ik het goed heb. Qua uiteindelijk resultaat (700 Prohair = 1000 Hasci?) en financieel is Prohair veel aantrekkelijker. Daarbij roept de methode van Hasci veel twijfel op en lijkt mij Prohair een expert op het gebied van FUE.

Heel erg lastig dus, aan de ene kant trek zou ik bij wijze van na 1 of 2 wk alleen weer volledig willen functioneren zonder dat mensen argwaan hebben. Daarbij komend een grotendeelse doorgroei van de implantaten is dit voor de kortere termijn een ideale oplossing, echter voor de langere termijn en financieel...

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reacties en vooral ook van de mensen die een FUE hebben ondergaan bij DPA en zich enigzins kunnen verbeelden in mijn haarsituatie. Waarschijnlijk zit ik er behoorlijk naast qua veronderstellingen, wat dat beftreft ben ik een leek op het gebied van haartransplantaties.

ALVAST een ieder bedankt!

dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 13:24   #2
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.270
Geslacht:
Hallo dundun,

Ik heb zelf ook diffuus haarverlies gehad. Een ht is denk ik ook minder geschikt als je daar last van hebt. In elk geval moet je er dan niet te veel van verwachten.
Als het echt doorzet zit je binnen een paar jaar met een NW6. Dat is een flink kaal stuk om nog een redelijk resultaat te krijgen.

Het lijkt me dat je de keuzes wat betreft medicatie weloverwogen hebt.
Heel verstandig, want soms heb ik het idee dat (in een vlaag van wanhoop) kalenden wel alles willen slikken als ze de haaruitval maar kunnen stoppen.

Wat klinieken betreft. Prohair lijkt me een goede keuze, ze hebben een goede naam wat betreft FUE's.

Over één optie heb ik je nog niet gehoord: blijven millimeteren en accepteren.

Succes.

Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 14:13   #3
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Hoi Dundun,

Waarom wil je perse na 1 week alweer kunnen werken, zonder dat mensen argwaan krijgen?
Dat is in mijn ogen per persoon verschillend. De 1 kan na een week alweer aan de gang, maar ik zelf had er 10 dagen last van, van zwellingen en irritaties. Dit heeft in mijn ogen verder niets met de kliniek te maken, maar meer hoe je huid op de behandeling en verdovingen reageert. Dat is iets wat niemand je vantevoren kan vertellen.

Wat Henk ook schrijft. Ik zou het eerst proberen te accepteren dat je kaal wordt. Desnoods neem je minox erbij, want alleen met saw palmetto kom je er niet. En minox is echt niet zo'n gedoe en fina slikken kan je altijd weer mee stoppen als je teveel bijwerkingen ondervindt.

IK zou een HT als laatste redmiddel nemen, maar dat is mijn mening.

Suc6 iig

Hektor
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 17:10   #4
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Accepteren valt mij nu nog zwaar. Helemaal omdat het geheel met langer haar nog goed te verbergen is. Ik zou deze zomer best wel 2-3 weken in carantaine kunnen voor een FUE, echter ben ik bang dat deze ingreep nog veel langer zichtbaar is voor de buitenwereld.

Ik heb een foto geplaatst (met flits) zodat jullie mijn situatie kunnen zien bij circa 2,5 cm lengte, denk wel dat het 2 jaar geleden niet veel beter was. Kruin en middenstuk is dus erg dun en dit zou ik graag willen opvullen. Finasteride is voor mij wel evt een optie. Behalve de bijwerkingen ben ik echter ook bang voor een shedding.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg P6130118.jpg‎ (53,7 KB, 202x gelezen)
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 18:21   #5
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 338
Geslacht:
Je moet echt aan de minox gaan, echt waar. Kom over een jaar terug en je zal blij zijn dat je er aan begonnen bent en dat je dan geen HT heb gedaan...
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 18:33   #6
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
een goede raad :

minoxidil , eventueel + fina
en je haar zal terug mooi dik worden , zonder een ht....

bewaar die grafts voor laters als het echt nodig blijkt te zijn....
vergeet niet dat enkel een ht doen je probleem niet stillegt , het verbergt enkel de gedane schade.... dus je zal zonder haarmiddelen vermoedelijk toch verdere uitdunning zien over de jaren na je ht , zelfs als ze jouw ht gedaan hebben , dan zullen ze je zeker ook ten sterkste finasteride aanraden om geen verdere schade te krijgen erna....

fina = stoppen van het proces
minox = groeiboost geven aan je haarwortels...
samen zijn ze het sterkst...

een shedding zal je 9/10 zeker mogen verwachten , dit is ook een signaal dat die middelen goed aanslaan , dus op dat gebied moet je toch even paar maand doorbijten , het
zal eerst eruit zien alsof het snel erger word , en paar maand erna zullen er gezonde stevige haartjes teruggroeien....
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 19:18   #7
EnWeeDrie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 57
Absoluut geen haartransplantatie met jouw situatie. Zoals al eerder gezegd fina + minox, jou kalingspatroon is daar zeer geschikt voor in mijn ogen en je zal een grote kans op goede resultaten hebben.
__________________
HT:
-FUE 2500 grafts 'frontal third' opgevuld / 10+11 augustus '09

Regime:

-Finasteride (Proscar) /
1,25 mg per dag / sinds 22 augustus '06
-Rooscure / 3x per week / sinds 4 september '09
-Rogaine Foam / 1x per dag / sinds 12 september '09

Verder nog
-Kruidvat Huid, haar & nagels / 1 pil per dag
-Kruidvat Omega 3 / 2 capsules per dag
EnWeeDrie is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 19:34   #8
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dundun Bekijk bericht
Ik zit enorm te twijfelen tussen Hasci en Prohair. Ik zou graag een transplantatie willen ondergaan zonder medeweten van mijn vrienden. De hersteltijd (geen zwellingen, binnen 1wk geen korsten en roodheid meer?) en directe doorgroei van de grafts (75%, toch?) pleit wat dit betreft in het voordeel van Hasci als ik het goed heb. Qua uiteindelijk resultaat (700 Prohair = 1000 Hasci?) en financieel is Prohair veel aantrekkelijker. Daarbij roept de methode van Hasci veel twijfel op en lijkt mij Prohair een expert op het gebied van FUE.
Die directe doorgroei bij Hasci is volgens mij nog niet aangetoond hoor.
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juni 2010, 23:27   #9
dundun
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Berichten: 50
Allereerst iedereen ontzettend bedankt voor de reacties!

Heb ondertussen de thread over minoxidil gelezen. Het gebruik hiervan lijkt minder lastig dan ik in eerste instantie had gedacht. Jullie denken dus dat een ideaal middel is met mijn kalingspatroon (kruin/midden)? Opzich geloof ik hier ook wel in, ik vind het echter beangstigend dat minoxidil elke dag en voor altijd gebruikt moet gaan worden. Dit betekend dus dat ik in feite voor altijd geconfronteerd word met mijn haarprobleem. Misschien ben ik te sceptisch of angstig hoor, ik weet het niet.

Jullie raden me nog absoluut geen transplantatie aan. Toch heeft menigeen onder jullie dit wel gedaan, is mijn kalingspatroon anders of minder erg? Aangezien ik niet heel veel uitval heb maar wel een belabberde dichtheid, is een FUE volgens mij toch een redelijke optie om het geheel op te vullen? Ik neem aan dat ik me dan de eerste 10 jaar minder druk om maak...

Zoveel vragen, zoveel twijfels
dundun is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2010, 01:35   #10
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Zelfde situatie had ik ong op mijn 22 ,en pas 20 jaar later op mijn 42 heb ik pas een HT moeten laten doen ,zonder maar maar èèn middeltje geslikt of gebruikt te hebben.
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts

Laatst gewijzigd door Dundee; 17 juni 2010 om 01:40
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juni 2010, 03:41   #11
Fallen Dreams
HaarWeb lid
 
Fallen Dreams's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2009
Berichten: 395
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dundee Bekijk bericht
Zelfde situatie had ik ong op mijn 22 ,en pas 20 jaar later op mijn 42 heb ik pas een HT moeten laten doen ,zonder maar maar èèn middeltje geslikt of gebruikt te hebben.
Situatie is voor iedereen verschillend. Sommigen mensen stabiliseren uit zichzelf, andere kalen door.

Jouw haarbos is nog wel te redden. Ik ken een vriend die er hetzelfde uitziet. Uitdunning over de top, maar geen inhammen of (zichtbaar) minder haar bij de kruin.

Minoxidil is goed voor jouw situatie, en het middel heeft amper bijwerkingen en is makkelijk in gerbuik. Ik denk niet dat je met jouw lengte veel werk hebt aan je haar? Minoxidil kost maar een minuut of 2 hooguit tijd dus minder lang dan tandenpoetsen bijvoorbeeld. Geef het een kans voordat je transplantaties overweegt.
__________________
Regime:
Dutasteride dagelijks
Minoxidil 2 x dagelijks
Ketaconazol shampoo 2, 3 x wekelijks

Ben altijd bereid om je Dutas of Minoxidil 5% over te kopen!
Fallen Dreams is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
22 jaar, diffuus haaruitval. wax AGA - Algemeen 11 3 april 2009 23:59
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 11:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 09:10
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.