Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 januari 2015, 23:01   #1
wertyno
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 januari 2015
Berichten: 2
Geslacht:
Haartransplantatie op 19 jarige leeftijd

Hallo mede forum gebruikers, mijn naam is Bryan en ik ben nieuw op dit forum. Zoals de titel beschrijft 19 jaar. Ik ben van plan om een haartransplantatie te ondergaan omdat ik erg zit met het kaal worden van mijn hoofd. wat is jullie mening hierover. Er is me aangeraden om 2000 grafts te laten plaatsen.
wertyno is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2015, 01:04   #2
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wertyno Bekijk bericht
Hallo mede forum gebruikers, mijn naam is Bryan en ik ben nieuw op dit forum. Zoals de titel beschrijft 19 jaar. Ik ben van plan om een haartransplantatie te ondergaan omdat ik erg zit met het kaal worden van mijn hoofd. wat is jullie mening hierover. Er is me aangeraden om 2000 grafts te laten plaatsen.
Op het forum vind je heel veel antwoorden over leeftijd voor een HT. De meeste vinden 19 te jong. Doe je er al wat aan om je situatie te stabiliseren?
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 01:46   #3
Justin69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 januari 2014
Berichten: 140
Geslacht:
Hoi Wertyno,

Wat vervelend dat je met zo een jonge leeftijd al te maken hebt met haaruitval. Ik zou je aanraden om je eerst goed in te lezen op het forum op het gebied van medicijnen en een bezoek aan de dokter/dermatoloog als je dit nog niet gedaan hebt.

Het is namelijk verstandig om je haaruitval de stabiliseren voordat je een HT ondergaat. Anders is het dweilen met de kraan open, als je begrijpt wat ik bedoel.
__________________
Huidig:
17-09-2015 Regenepure DR Shampoo
17-09-2015 Regenepure Intense Biotin Conditioner
05-02-2015 Foligain.P5 Minoxidil 5%
01-01-2015 Regenepure Capules & Foligain Capsules [Om de dag]

Gestopt:
19-03-2015 - 31-12-2015 Finasteride 1,25mg
17-01-2014 - 26-03-2014 Minoxidil 2% Apotheek
26-03-2014 - 05-02-2015 Minoxidil 5% Spectral.UHP
27-03-2014 - 17-09-2015 Revita Shampoo
15-05-2014 - 17-09-2015 Revita.COR Conditioner
Justin69 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 04:19   #4
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Het is eigenlijk een kwestie van gokken om een HT op je 19de te laten doen.

Het kan op een aantal manieren gaan:

1. Je moet over 2-5 jaar weer omdat je nieuwe kale plekken hebt.
2. Je moet pas over 10 jaar weer of misschien wel nooit meer omdat dit de enige uitval is die je zult krijgen.
3. Het kan ook zo zijn dat je over een x aantal jaren uiteindelijk zoveel haar verliest dat je niet meer genoeg donor haar hebt om het op te vullen. Dan zal je voor nog haar hebben en bij de kruin of andere plekken van je hoofd voorgoed kaal zijn.

Over het algemeen is het zo dat bij mensen die vroeg veel haar verliezen de ontwikkeling van de kaalheid vaak wat sterker doorzet, die kans heb je dus tegen. Natuurlijk hoeft niet dit perse zo te zijn. En op het laatste punt terugkomende: Het kan dus zo zijn dat je later te weinig donor haar zult hebben. Waar je wel rekening mee kan houden is dat de techniek op het gebied van haarrestoratie relatief snel vordert op het moment. Het kan dus ook zo zijn dat hetgeen wat nu een probleem dreigt te worden tegen die tijd dat het probleem er is geen probleem meer is omdat er nieuwe behandelingen of wat dan ook zijn die het op kunnen lossen (~ 5-10 jaar).

Als je het nu laat doen kan je er dus nog best een aantal van je jonge jaren flink plezier van hebben, maar hou er rekening mee dat dit later slecht voor je kan uitpakken. Je moet er zelf over nadenken in hoeverre je dat later erg zal vinden en of je dat risico wil lopen.
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 10:18   #5
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Begin eerst met fina. Slaat dat niet aan dan heeft een ht geen zin.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 13:59   #6
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bennie100 Bekijk bericht
Waar je wel rekening mee kan houden is dat de techniek op het gebied van haarrestoratie relatief snel vordert op het moment. Het kan dus ook zo zijn dat hetgeen wat nu een probleem dreigt te worden tegen die tijd dat het probleem er is geen probleem meer is omdat er nieuwe behandelingen of wat dan ook zijn die het op kunnen lossen (~ 5-10 jaar).
Een duidelijke reactie, Bennie, alleen zou ik geen beslissingen nemen gebaseerd op mogelijke toekomstige ontwikkelingen. Die worden namelijk al zolang ik de materie volg (pakweg 15 jaar) voorzien op 'over 5 tot 10 jaar'. Als ik dat extrapoleer, dan is het in 2030 nog steeds over 5 tot 10 jaar. Hoop mag je hebben, maar reken er niet op.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 15:52   #7
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Begin eerst met fina. Slaat dat niet aan dan heeft een ht geen zin.
beetje off topic, maar hoe weet je of het aanslaat?
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 18:15   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Als je merkt dat het uitvalproces afzwakt of stopt. Moeilijk om aan te tonen. En het duurt een hele poos.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2015, 18:49   #9
bennie100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 augustus 2014
Berichten: 65
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Een duidelijke reactie, Bennie, alleen zou ik geen beslissingen nemen gebaseerd op mogelijke toekomstige ontwikkelingen. Die worden namelijk al zolang ik de materie volg (pakweg 15 jaar) voorzien op 'over 5 tot 10 jaar'. Als ik dat extrapoleer, dan is het in 2030 nog steeds over 5 tot 10 jaar. Hoop mag je hebben, maar reken er niet op.
Zeker waar, dat is inderdaad een gok. Het is inderdaad aan jezelf of je die kans daarop wil meenemen in je overweging.
bennie100 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 januari 2015, 14:14   #10
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Het is en blijft een gok, maar als jij er (psychisch) problemen mee hebt, is het de gok waard.

Je moet je dan wel realiseren dat het dweilen met kraan open kan worden en dat je "voorzichtig" te werk moet gaan met je haarlijn keuze omdat je wellicht nog (veel) grafts nodig hebt voor de rest.
Als je met 19 jaar al kalend bent, is het vooruitzicht van het verloop niet ideaal.

OF je gaat voor een volle en strakke haarlijn en als de rest uitvalt, een haarwerk nat achter de transplantatielijn.
Dat geeft een heel natuurlijk effect (een goede vriend heeft dat gedaan) en het plaatsen van een haarwerk achter een bestaande haarlijn is ook veel minder moeilijk dan een onzichtbare natuurlijke haarlijn met een haarwerk krijgen.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2015, 21:57   #11
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Vaak kan je bij voorouders, meestal de vader van je moeder, zien wat voor uitvalproces je kan verwachten.
Ik zou proberen, als 19 jarige, een redelijke haarlijn te behouden met een ht. Je hebt lijkt mij zeer grote kans dat het daarachter dan flink uitdunt of kaal wordt. Dat kun je dan in de toekomst moeten proberen op te vullen voor zover je donor daarvoor de mogelijkheid biedt. Wanneer er echt niets meer van te maken valt is kortwieken de beste oplossing. Of een haarwerk inderdaad, zou niet mijn keuze zijn..
Met een fatsoenlijke haarlijn behoud je in ieder geval een jong aangezicht.
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2015, 01:58   #12
Muppet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Locatie: Edegem
Berichten: 53
Ik raad een HT bij 19 toch af. Dit is mijn inziens een gok die je nu niet kan nemen aangezien je hopelijk toch nog minstens 60 jaar op deze aardbol wil rondlopen.

Stabiliseer eerst je haar met shampoo, DHT remmers, minox, ... en bekijk het even.

Ik heb foto's gezien van mensen die te vroeg een HT hebben ondergaan en dat zijn meestal de tragische zaken. Ze werken bvb aan de front voor de strakke haarlijn te bewaren maar na enkele jaren trekken ze achteraan helemaal weg. Dan sta je daar met je strakke haarlijn en niets achterop je hoofd.
Muppet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2015, 15:53   #13
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Ben je wel wijs om op je 19e (!) een haartransplantatie te overwegen..?

Nooit aan beginnen, want je zal in de rest van je verdere leven, spijt krijgen als haren op je hoofd.

Probeer het een tijdje te millimeteren en verder gezond/bewust ( o.a. voeding,rust, stress vermijden etc.) te leven.

Succes
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2015, 16:09   #14
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Muppet Bekijk bericht
Ik raad een HT bij 19 toch af. Dit is mijn inziens een gok die je nu niet kan nemen aangezien je hopelijk toch nog minstens 60 jaar op deze aardbol wil rondlopen.

Stabiliseer eerst je haar met shampoo, DHT remmers, minox, ... en bekijk het even.

Ik heb foto's gezien van mensen die te vroeg een HT hebben ondergaan en dat zijn meestal de tragische zaken. Ze werken bvb aan de front voor de strakke haarlijn te bewaren maar na enkele jaren trekken ze achteraan helemaal weg. Dan sta je daar met je strakke haarlijn en niets achterop je hoofd.
Klopt helemaal, tenzij je fina erbij gebruikt, dan andere verhaal.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2015, 19:58   #15
Muppet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Locatie: Edegem
Berichten: 53
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Klopt helemaal, tenzij je fina erbij gebruikt, dan andere verhaal.

Op mijn werk is er zo een tragisch verhaal. Jongen is nu 30 jaar en heeft 5-6 jaar geleden een HT ondergaan waar hij op de front zoveel mogelijk de haarlijn probeerde te bewaren onder het mom van "de front is belangrijk want dat zien de mensen".

Komt er nog bij dat hij een FUT heeft laten doen en hij het kort scheert op minder dan een cmtje. Resultaat is dus, geld kwijt, verder gekaald naar een NW6, haren op de front en een lelijk litteken.

Man man... en dit voor gans zijn leven. Where did we go wrong?
Muppet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.