Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 januari 2015, 14:30   #1
Knijter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Thumbs up 49 jaar, moet ik het nog wel doen, FUE?

Hallo,

Ook ik kamp met haaruitval. Ik ben bijna 50 en je zou kunnen zeggen: laat toch lekker zitten, man. je beste tijd is sowieso geweest.
Het wel gaat tergend langzaam, maar het begint nu wel af en toe mensen op te vallen. Vooral als het wat te lang is, of verwaaid/verregend. Ik vind het doodeng om te gaan doen en dan niet zozeer de ingreep, maar de reacties van mensen. Het liefst zou ik het laten doen, dan 5 weken binnen blijven en dan weer tevoorschijn. Nu zit ik er over te denken om het vlak voor de zomervakantie te gaan doen. Of zou het ook mogelijk zijn om het te laten doen zonder je hoofd kaal te scheren? Als het goed zit, zie je er nu namelijk niets van. Zou dan ook ideaal zijn als ik het kon doen zonder milimeteren.
En een tweede vraag: ik woon in het noorden van het land (Friesland) en zou graag een consult willen met een kliniek. Welke kunnen jullie aanraden? En welke afraden?
Alvast bedankt voor de reacties!

Knijter
Knijter is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 15:00   #2
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
De vraag moet ik het nog wel doen? kan je het beste zelf beantwoorden. Na 40 is het naar mijn idee geen schande, als je het mij vraagt. Als je ermee zit en mensen maken er opmerkingen over wat jou dwars zit, dan moet je het zeker overwegen denk ik. Ligt er aan hoe je eigenlijk ermee omgaat, geef het wat tijd, als acceptatie niet lukt, actie ondernemen. Lees hier goed door op haarweb.nl, ontzettend veel ervaringen van mensen wat betreft haartransplantatie en medicatie+andere hulpmiddelen. Kijk daarna wat je ermee doet.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 15:07   #3
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.420
Geslacht:
Tuurlijk doen. Ik was 42. Nooit spijt van gehad!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 18:19   #4
Dino33
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2013
Berichten: 266
Ben je gek, nooit aan beginnen.

De haardos die je had rond je 18e, krijg je nooit meer terug en een tondeuse scheelt een heleboel kopzorgen.
Dino33 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 18:33   #5
Knijter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Bedankt voor de reacties. En is het mogelijk zo'n FUE te doen en je niet te laten milimeteren? Of zie je er na een week of drie sowieso niks meer van (behalve dat mijn haar wat korter is dan normaal)?
Knijter is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 19:24   #6
HairCoach
sdw
 
Geregistreerd: 21 februari 2008
Berichten: 1.256
Ja hoor...dat kanm.

Mijn haar is ook niet gemillimeterd.
Alleen het deel waar de haren kwamen en vandaan kwamen/

Van Mark32 ook niet.
Zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

Wij hadden beide alleen de voorkant, dus was dat ook niet echt noodzakelijk.
__________________
Regime:
Finasteride(2001 tot 2003, herstart 02-2008 -> ) op di, do, za en zo,
Dutasteride 0,5mg op ma, wo en vr
Tuinen Super Haar Formule
Omega 3
Biotine (3000mcg per dag)
Vitamine D3 (2000mcg)
Toco-Sorb (1x/dag)
Spiruella MSM (6000mg per dag)
Revita & Alpecin Shampoo

Behandelingen:
1e HT: 2000; 650 grafts FUT dr. Feriduni inhammen.
2e HT: 2001; 700 grafts FUT dr. Villnow verdichting/herstel 1e behandeling.
3e HT: 07-2014; 2240 grafts FUE herstel eerdere behandelingen - Prohair
4e HT: 09-2016; 800 grafts Verdichting / Herstel haarlijn FUE - Kliniek Veldhoven.
5e HT: 12-2017; 600 grafts temples FUE - Kliniek Veldhoven


Status:
NW1
HairCoach is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 19:45   #7
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Zoals HairCoach al aangaf, je hoeft niet helemaal kaal in sommige gevallen!

En je kan tegenwoordig ook bij bepaalde klinieken via Skype een consult krijgen..

Ik weet dat Prohair dit oa doet (heb zelf ook goede ervaring met PH!), maar het is goed mogelijk dat meerdere klinieken hier voor open staan!

Succes met je keuze!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 20:05   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het is sterk afhankelijk van waar je kalend bent en hoe erg. Kruin? Inhammen? Beetje overal? Haren inplanten tussen lange haren gaat meestal niet, dus het gedeelte waar getransplanteerd wordt moet kaal. Haren uitnemen kan wel uit een kleine strook die je kunt bedekken. Maar geen enorme aantallen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 21:12   #9
Knijter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Ok, dus ik zal moeten milimeteren. Inderdaad beetje inhammen, beetje kruin. Ik vind milimeteren ook niet erg, maar wel als ik dan na een week of 4 weer ga werken en het is goed te zien allemaal. Daar probeer ik een beetje gevoel bij te krijgen. Hoeveel zie je na 1, 2, 3, 4 en 5 weken. Als ik na 4 weken terugkom, zien mensen dan dat er iets mis is op je hoofd? (rood/roze/blaasjes/puntjes), of is het gewoon knetterkort en that's it?
Knijter is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 21:14   #10
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Ik ben ook al 40 en heb onlangs een fue laten uitvoeren. Ik had tot mijn 30ste een volle bos haar en dan is het langzaam beginnen uitdunnen tot op een bepaald moment zo rond mijn 37j dat het begint op te vallen voor mijn omgeving. Ik heb eerst ook getwijfeld maar er dan toch voor gegaan. Ik beklaag het mij nog geen moment en zit op nog geen 5 maanden en veraf van mijn eindresultaat. Het geeft een enorme vertrouwensboost nu er al wat hergroei is en ook in mijn omgeving merken ze verschil. Ik loop er niet mee te koop maar als mensen mij erover aanspreken dan ben ik er heel open in en waarom niet het blijft toch mijn eigen haar. Ik vrees wel dat het afgeschoren moet worden als het om 2500 grafts of meer gaat. Doe het voor de zomervakantie, zeg dat je eens een nieuwe look probeerd en neem 10 dagen verlof dan zie je niets meer van de behandeling. Je laat het dan gewoon terug groeien en tegen de herfst is het terug lang. Zo heb ik het gedaan en geen reacties had in die periode. Nu krijg ik wel reacties omdat het verschil toch wel opvalt maar je kan het dan ook ontkennen om ze de mond te snoeren. Het valt wel op dat mensen die zelf kalend zijn er sneller opletten.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 21:49   #11
MSR
HaarWeb lid
 
MSR's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 219
Ik was 44 en ook geen spijt. Ook als je 60+ bent is het fijn als je nog een haarlijn hebt.
Ik zou naar Prohair gaan. Niet goedkoop, of zelfs duur, maar daar heb je de meeste kans dat je na één behandeling tevreden bent.
Sommige mensen zal het opvallen als je hebt gemillimeterd en er haren staan waar ze niet stonden. Dat mensen het gaan zien zul je op de koop toe moeten nemen. Na een tijdje weten ze niet beter meer.

Succes met je keuze!
MSR is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2015, 22:25   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je kunt in mijn blog wat ervaringen lezen (zie handtekening). Zonder foto's kan ik niet inschatten wat bij jou gedaan moet worden om een acceptabel resultaat te krijgen, maar je kunt de zeer dichte inplanting bij de haarlijn die ik heb gehad als een soort 'worst case' zien. Een smalle band met heel veel grafts. Maar met kunst en vliegwerk ben ik daarmee ooit na 3 weken toch weer aan het werk gegaan. Ik heb alleen opmerkingen gekregen over mijn ultrakorte kapsel.

Ik zou gewoon eens contact leggen met een paar klinieken om te zien wat ze je kunnen bieden. En als je meer weet, of meer wilt weten, kom dan gerust hier buurten
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2015, 08:39   #13
Knijter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
Anthony, ik zie nu dat iedereen allerlei troep slikt, waarschijnlijk om te zorgen dat er niet nog meer haar uitvalt. Jij hebt dat niet, zie ik. Waarom is dat? Of slik je sinds 2004??? Is dat niet puur vergif? En zoniet, krijg je dat spul 'zomaar' voorgeschreven?
En een andere vraag: kun je ook ergens onafhankelijk advies krijgen over je haar? Ik kan wel naar een haarkliniek gaan, maar die zien natuurlijk allereerst minimaal 5000 potentiele eurootjes binnenlopen.
Knijter is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2015, 08:43   #14
DikkieD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Locatie: Zevenhuizen
Berichten: 427
Jouw leeftijd icm je zorgen lijkt me een mooie reden om het juist wel te doen. Bij jou is de kans dat het proces van kaal worden agressief doorzet niet super groot en dus kun je nog vele jaren genieten van een verbeterende haardos.

Zonder scheren heb ik 3 keer gehad, vaak max van 1000-1200 grafts.

ps: @knijter foto uploaden, loopt hier meer kennis bij elkaar dan in 5 klinieken
DikkieD is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2015, 08:47   #15
Knijter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2015
Berichten: 17
Geslacht:
He, DikkieD, dat klinkt me als muziek in de oren . Bedoel je dat ik dan ook geen medicijnen zou hoeven te slikken?En Zevenhuizen zie ik. Waar heb jij het laten doen? En hoefde jij dus ook je haar niet te milimeteren?
Knijter is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.