Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 mei 2003, 20:03   #1
rietje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2003
Locatie: apeldoorn
Berichten: 1
Exclamation ! ! Graag reacties ! !

Ik ben 44 jaar jong, ik weet sinds ongeveer een week
dat ik Alopecia Areata heb. Paniek, paniek, paniek. Het begon met een plek midden op mijn hoofd, ongeveer zo groot als een ouderwetse gulden. Het breidt zich echter razendsnel uit. Ik durf mijn haar nauwelijks meer te wassen, kammen of borstelen....
Ik kan het nog net camoufleren, maar wat als dat niet meer lukt??????
Wie heeft er tips voor mij ???
Ik heb nooit sjaaltjes, petjes of anderen dingen op mijn hoofd gedragen. Daarbij heb ik een baan waarbij ik er ook nog eens
representatief uit moet zien. Eerlijk gezegd weet ik me geen raad.
De huisarts heeft me doorverwezen naar een dermatoloog, maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Als ik alle verhalen lees, is er weinig tot niets aan te doen........

Dus: alle tips zijn heel erg welkom!!!!!!!
rietje is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2003, 23:18   #2
Anjo
HaarWeb lid
 
Anjo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2003
Locatie: Rotterdam
Berichten: 214
Hoi Rietje,

Ja, meid, het is verschrikkelijk. Ik ken het probleem, ik heb het ook, al vanaf mijn 10e. Het is toen even slecht gegaan, maar daarna jaren goed. Nu gaat het superslecht met me, dus kan ik je niet even lekker opbeuren. Het is gewoon rot, maar je moet afwachten. Het is een grillige ziekte, met vooral een grillig verloop. Je weet het nooit. Voor het zelfde geld komt er weer gewoon haar op die plekken. Ik heb er echt jaren nauwelijk last van gehad. Ik adviseer je toch op de website van de patientenvereniging te kijken, www.aapv.nl. Hier staat veel informatie op. Verder heeft kammen, borstelen, wassen etc. geen effect, alles komt van binnenuit, wees daar niet bang voor. Houd in ieder geval hoop. Sterkte!

Als je nog iets wilt weten, mail me gerust.

Groetjes,

Anjo
Anjo is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2003, 23:05   #3
yvonne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: the netherlands
Berichten: 18
Hallo Rietje,

Het valt niet mee je haar steeds meer te zien verdwijnen
Ik kan je wel aanraden een pruik te nemen, ik draag er al 4 jaar een en echt het valt niet op
Sinds februari heb ik een nieuwe baan en ik heb het nu maar eens niet verteld dat ik aa heb en het is nog niemand opgevallen.
een pruik heeft naruurlijk nadelen ,het is warm en hij wil nog wel eens afwaaien (is bij mij 2 keer gebeurd) maar de voordelen zijn er ook, je ziet er representatief uit en je hebt nooit meer een bad hair day, de pruik zit altijd goed.
Ik ben benieuwd hoe het verder mer je gaat en wat je verder besluit. Sterkte!!!(Ik ben trouwens 37, getrouwd en moeder van een 9-jarige en een 6-jarige)

Groetjes : yvonne
yvonne is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.