Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 september 2012, 20:38   #16
ferrari
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2008
Berichten: 2
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lon Bekijk bericht
Hallo vrouwen die Androcur slikken,

Ik zou graag willen weten welke dosering jullie slikken per dag en voor hoe lang.

Ik wil evt. androcur als monotherapie toe gaan passen, dus zonder AC pil vanwege acne en haaruitval. Ik zou de 2 mg cyproteron aanhouden die ook in de diane zit. Nou heb ik zon'n muts als dermatoloog die niet weet in welke dosering ze het moet geven en ook niet bereid is dit uit te zoeken

Zijn er meerdere vrouwen die androcur slikken zonder ACpil en nog wel in de vruchtbare periode zitten? wat is jullie dosering?

Alle reacties zijn welkom!
Lon
Ik heb Androcure i.c.m. met AC diane geslikt en ben in mei gestopt omdat we voor een 2e kindje willen gaan. Maar nu word ik maar niet ongesteld de vorige keer dat ik stopte met de pil (geen androcur en stediril) was ik meteen weer regelmatig ongesteld. Iemand ervaring met het stoppen van androcur en diane en weer ongesteld worden?

Laatst gewijzigd door ferrari; 20 september 2012 om 20:51
ferrari is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2014, 15:41   #17
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Vrouwen die Androcur slikken

Hallo dames
Ik weet dat het een hele tijd geleden is dat er iemand over dit onderwerp heeft geschreven maar ik ik zou graag willen praten met vrouwen die Androcur slikken of gaan slikken of hebben geslikt.
Ikzelf heb last van heel veel haaruitval (met harde talgbolletjes aan de uiteindes)
Een vette huid met acne ( gezicht, nek, rug en schouders) en ook nog eens sebborisch exceem en allemaal gekregen na het stoppen met de Yasminpil.
Terug aan de pil wil ik niet meer ( de yasmin hielp in het begin wel maar later niet meer) ik ben 41 en nog steeds vruchtbaar maar wil geen kinderen meer dus hoef er geen ac bij te slikken.
Zijn er vrouwen die dit als onderhouds therapie slikken? Kun je dit jaren slikken.? ( in lage dosis)

Alvast bedankt :-)
druktemakertje
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2014, 17:15   #18
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druktemakertje Bekijk bericht
Hallo dames
Ik weet dat het een hele tijd geleden is dat er iemand over dit onderwerp heeft geschreven maar ik ik zou graag willen praten met vrouwen die Androcur slikken of gaan slikken of hebben geslikt.
Ikzelf heb last van heel veel haaruitval (met harde talgbolletjes aan de uiteindes)
Een vette huid met acne ( gezicht, nek, rug en schouders) en ook nog eens sebborisch exceem en allemaal gekregen na het stoppen met de Yasminpil.
Terug aan de pil wil ik niet meer ( de yasmin hielp in het begin wel maar later niet meer) ik ben 41 en nog steeds vruchtbaar maar wil geen kinderen meer dus hoef er geen ac bij te slikken.
Zijn er vrouwen die dit als onderhouds therapie slikken? Kun je dit jaren slikken.? ( in lage dosis)

Alvast bedankt :-)
druktemakertje
Hoi Druktemakertje ik ben nu 40 en heb vanaf mijn 18e jaar tot 39 jaar de androcure10 en de Diana 35 geslikt.ik ben,omdat ik niet mijn leven lang aan de hormonen wou, gestopt en heb nu een gedeeltelijk haarwerkje.ik ben er heel blij mee en het is mooier dan mijn eigen dunne haren waren vanaf het moment dat het uit ging vallen,achteraf gezien maakt aga het haar niet alleen dunner maar ook de haren opzich worden broos ,dun en steeds lichter van kleur en vooral dof!ik dacht ook ik blijf mijn leven lang androcure slikken maar ben nu zo blij dat ik gestopt ben!liefs millie
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2014, 21:41   #19
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Bedankt voor je antwoord Millie en was je verder wel tevreden met de androcur en had je bijwerkingen?
Mag je Androcur voor altijd blijven slikken eigenlijk als monotherapie Hetzij in lage dosering? En zijn er nog meer dames die ervaringen hebben met dit middel?

Gr Druktemakertje
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juli 2014, 11:13   #20
millie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 augustus 2005
Berichten: 668
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Druktemakertje Bekijk bericht
Bedankt voor je antwoord Millie en was je verder wel tevreden met de androcur en had je bijwerkingen?
Mag je Androcur voor altijd blijven slikken eigenlijk als monotherapie Hetzij in lage dosering? En zijn er nog meer dames die ervaringen hebben met dit middel?

Gr Druktemakertje
nee ik had geen bijwerkingen!en je mag het volgens mij wel blijven slikken.meestal word dan 10 mg voorgeschreven zonder stopweek.
__________________
Sinds september 2013 gestopt met androcure 10
Sinds Maart 2015 gestopt met de diane35
Sinds november 2013 een gedeeltelijk haarwerk van Europees haar,waar ik erg blij mee ben!
millie is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2014, 11:33   #21
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Oke bedankt millie

Zijn er nog meer vrouwen die hun ervaringen willen delen?
Jij bijvoorbeeld GHG, Josie of Lon?

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door Druktemakertje; 24 juli 2014 om 11:36
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2014, 08:18   #22
Filosofieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2013
Berichten: 25
@ferrari:

Bij mij heeft het na het stoppen met androcur en Diane acht maanden geduurd eer ik weer een cyclus had, en die was best onregelmatig in het begin.
Ik nam ook al elf jaar de pil.

Ik heb het laten onderzoeken omdat ik er ook nerveus van werd, uiteindelijk bleek er niks aan de hand, gewoon lang ontpillen. Androcur (ik nam 50 Mg) zal dat proces zeker nog verlengen.

Maar ik moet er ook bij zeggen, een vriendin van mij heeft even lang moeten wachten op haar cyclus, en zij nam enkel de pil, en nog een hele lichte. Maar ook wel 10 jaar aan een stuk.

Je lichaam heeft dan tijd nodig, maar als je het niet vertrouwt, kan je het altijd eens laten onderzoeken! Anders ga je zitten stressen, en dat gooit ook je cyclus overhoop.

Bij ons was het vanaf de eerste goede cyclus raak, dus nu acht maand zwanger.
Filosofieke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Finasteride en vrouwen: ervaringen op een rij Josie Haarproblemen bij vrouwen 223 15 augustus 2020 20:59
Overgaan diane-pil naar Androcur? Lon Haarproblemen bij vrouwen 15 11 november 2007 16:59
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
Finasteride En Vrouwen lanne Medicijnen/haargroeimiddelen 1 14 september 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.