Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 augustus 2014, 13:02   #1
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
onduidelijke haaruitval

Hoi ik ben Agaat en ik heb me net voorgesteld. ik worstel met een onduidelijke haaruitval sinds ongeveer 8 dagen. Twee jaar geleden had ik ook haaruitval, na plaatsings van een mirena spiraal ( waarvan de dermatoloog ook zei dat het haaruitval kan geven) ik had toen ook seboirrisch exceem waarvoor ketanozol en topicorte. Het is gestopt toen ik weer met de pil begon en spiraaltje eruit was.

Nu is het weer aan de gang. ik ben sinds een aantal maanden bij een natuurarts voor mijn lage hormoonwaarden( laag progesteron en oestrogeen, niet in de overgang), trage schildklier, lichte vorm van candida ( waarvoor kuur al maanden geleden afgerond) en bijnieruitputting. ik ben bekend met stress en heb hier in het verleden ook haaruitval van gehad, maar zo gestresst ben ik nu niet geweest.

Nu ben ik sinds drie weken gestopt met de pil, heb nog geen menstruatie gehad...en ik weet dat dit allemaal oorzaken zijn kunnen zijn van haaruitval. Ik gebruik vit b complex, vit c, panax ginseng, levertraan, selenium ( paranoten), zink( pompoenpitten), schildkliermedicatie, chlorella en antidepressiva ( citalopram)
hoe kom ik erachter waar het aan ligt?
Iemand een idee?
Mijn arts is pas over vier weken weer thuis

Laatst gewijzigd door paika; 4 augustus 2014 om 13:20
paika is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2014, 21:51   #2
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Wink

Hoi Paika

Wat vervelend voor je dat je last hebt van haaruitval ( wij op dit forum weten er helaas alles van :-( )

Het zou bij jou inderdaad van alles kunnen zijn waardoor je nu weer haaruitval hebt, je bent drie weken geleden gestopt met de pil ( welke als ik vragen mag?)
Stoppen met de pil kan zeker haaruitval veroorzaken dat was bij mij ook het geval maar dat merk je meestal pas na zo'n twee a drie maanden na het stoppen, je gebruikt antidepressiva dat kan zeker een reden zijn maar ik weet niet hoe lang je dat al slikt en je gebruikt medicatie voor je schildklier en ook dat kan haaruitval veroorzaken, je zou even de bijsluiters erop na moeten slaan, ook bijnieruitputting kan een oorzaak zijn zoals ook je hormoonschommelingen...

Al die andere dingen zoals B complex en de rest gebruik je dat al lang of sinds kort? Je zou zelf even kunnen nagaan wanneer je precies met wat gestart of gestopt bent dat geeft misschien wat duidelijkheid ( je hebt wel een hele lijst vind ik ;-) )

En misschien is het tijdelijk je zegt dat het nu acht dagen bezig is en misschien wordt het binnenkort wel weer minder, ik zou zeggen probeer even goed voor jezelf op papier te zetten wanneer je met alles gestart en gestopt bent ( misschien komt het door iets wat je van de natuurarts gekregen hebt? ) en ik zou toch even wachten tot je huisarts weer terug is en het er met hem over hebben als het over een paar weken nog steeds zo is.

Misschien hebben de andere nog wat tips of suggesties voor je.

Ik wens je sterkte en probeer je er nu nog niet al te druk over te maken.

Lieve groetjes Druktemakertje

Laatst gewijzigd door Druktemakertje; 4 augustus 2014 om 21:54
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 7 augustus 2014, 08:42   #3
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
Hoi Druktemakertje,
Bedankt voor je reactie en je steun., Ik slik idd wat veel supplementen, ik heb er al een weggelaten nu. Ondertussen ben ik bij de ha geweest, een vervanger en die heeft mijn hoofd bekeken en constateerde dat ik nauwelijks last had van seboirrisch exceem dus dat is het niet.
Verder heb ik net mijn bloed laten testen op ferritine en tsh. Om te kijken hoe mijn ijzer is en mijn schildklier nu werkt. Ik ben idd drie maanden geleden begonnen met schildkliermedicatie( thyreoideum) maar ik heb de apotheek en een natuurarts gebeld en die zeiden dat deze bijwerking niet bekend is.

Ik weet dat je altijd drie maanden terug moet rekenen, wat is er toen gebeurt en toen heb ik wel veel stress gehad, dat weet ik nog. Geen paniek ofzo maar wel veel stress. Ik ben er erg onzeker door dat begrijpen jullie vast wel want dat lees ik hier meer. Ik heb al niet veel haar en wil dit wel graag zo houden........ Indien iemand nog ideeen heeft graag!
paika is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 17:51   #4
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
hoi Allemaal,
Nu weer wat weken verder, nog steeds haaruitval. Het is wat minder geweest maar komt nu in volle hevigheid terug. ik heb zitten rekenen, ik ben ergens in april gestart met het thyreoideum. dat is ongeveer drie maanden geleden van 25 juli jl. Maar er staat nergens vermeld dat een bijwerking haaruitval zou kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Verder is mijn tsh dus 1,5 dus dat is ok maar mijn ferritine is 30 en zoals ik hier op het forum lees is dat te laag om je haar vast te houden. Kan iemand daar iets over zeggen? Ik ben ferro smilin gaan gebruiken voor ferritine en bietensap gaan drinken.
Ik hoop dat iemand antwoorden heeft want mijn natuurarts kon er ook niks over zeggen. Ik wil nog wel naar de dermatoloog in discussie over de ferritine.
Droom ondertussen van heftige haaruitval en word steeds verdrietiger...
paika is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 19:51   #5
Druktemakertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 november 2013
Berichten: 42
Geslacht:
Hoi Paika

Wat vervelend voor je dat het weer heftiger is geworden, heb je het de hele dag of alleen met wassen? En wat is heftig als ik vragen mag? Voor de een is 40 haren per dag al veel terwijl bij de ander er wel 200 haren per dag uitvallen.. Je weet dat 100 per dag normaal is he? ( ook al vind ik dat zelf ook best veel) Ik weet niet of het door je medicijn kan komen ik ken het niet maar weet wel dat je ferritine boven de 40 moet zijn voor het stoppen en boven de 80 voor hergroei... Mijn ferritine was ooit 19 dus ik dacht mooi dat krikken we dan gewoon op met ferrofumaraat en klaar is kees... Was het maar zo, mijn ferritine is nu boven de 80 maar mijn haar blijft vrolijk door uitvallen en met bakken tegelijk! Dus dat was niet de oorzaak bij mij.

Ik hoop dat er nog andere mensen hier zijn die antwoord op je vraag kunnen geven. ( je zou het toch haast denken aangezien jouw vraag al 246x is bekeken!)

Liefs: Druktemakertje

Laatst gewijzigd door Druktemakertje; 16 augustus 2014 om 20:35
Druktemakertje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 augustus 2014, 17:48   #6
paika
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 september 2012
Locatie: oss
Berichten: 25
Hoi druktemakertje,
bedankt dat je reageert. het uitvallen is heel wisselend, de ene dag meer dan de andere dag. Nu is het weer een paar dagen stabiel en zal ik zeker wel 100 haren verliezen maar niet meer. Ik word er gewoon zo bang en gestresst van. Nu ga ik eenn doorverwijzing naar de dermatoloog vragen en ik wil met haar kijken naar de ferritine en weten hoe zij hierover denkt. Voorlopig probeer ik acupunctuur ( bij haaruitval is de niermeridiaan zwak) en chinese kruiden tegen de haaruitval. Ik houd je via dit forum op de hoogte!
Agaat
paika is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.