Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 oktober 2013, 09:41   #1
huisje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 september 2013
Berichten: 3
Seizoenshaarverlies en AGA?

Hi All,

Toen mijn AGA 4 jaar geleden begon lagen mijn haren werkelijk overal. Na verloop van tijd merkte ik steeds minder dat ik haren verloor. Ik zal ze best zijn verloren, maar niet echt merkbaar.

Het enige waar ik wel altijd last van had was een hogere haaruitval in de herfst (september/oktober). Dit duurde voorgaande jaren enkele weken en was het weer normaal. Nu heb ik echter al sinds begin september een verhoogde hoeveelheid haaruitval. Vooral 's ochtends op mijn kussen liggen er veel haren (±30 haren, maar sommige dagen ook weer slechts 10). Door de dag heen merk ik er vrij weinig van.

Ik vroeg me af of dit nog wel seizoenshaaruitval is of dat AGA in golven komt? Dus dat je periode's van meer haaruitval hebt en minder?
huisje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2013, 10:36   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Dat zou heel goed kunnen; er zijn 2 haaruitval seizoenspieken in augustus-september en in het voorjaar en dit leidt tot diffuse haaruitval.
Je verliest 'gelukkig' maar 10-30 haren; dat is niet zoveel. Sterkte.
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2013, 11:40   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Je verliest de hele dag door haren en die vallen gewoon ongemerkt van je hoofd. Als je ligt valt alles wat je in de slaap uurtjes zou verliezen dus op je kussen. Je weet zelf het beste wat je normaal gesproken op je kussen vindt en wat dus extra haaruitval is. Ook wat je gewend bent qua 'ruiperiode'. Duurt het wat langer als normaal kun je het nog even aankijken en zoeken naar eventuele redenen voor de extra haaruitval. Hevige stress in de afgelopen periode, medicijngebruik, ziekte, (stoppen met) pilgebruik, noem maar op. Houdt het nog aan dan zou ik wel even naar de dermatoloog gaan. Voor nu zou ik het nog even een paar weekjes aankijken en geen zorgen maken.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2013, 12:18   #4
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Je verliest elke dag haren. En ja, er is een lichte seizoensgebonden schommeling. Hoe veel je werkelijk verliest hangt af van twee zaken;

1.Hoeveel haar heb je? (dat kunnen er 80 000 zijn (rood haar) of zelfs 140000 (blond haar)
2.Hoe lang is je haar cyclus (Dat kan variëren van 2 tot 7 jaar, bij mannen is het gemiddeld 3 jaar).

Stel je hebt 100000 haren en je haar cyclus duurt drie jaar. Dan deel je 10000 door drie en dat deel je door 365. Dat zou uitkomen op 91 haren per dag!
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2013, 12:23   #5
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ach eigenlijk weet toch iedereen:

Haaruitval is het bovenmatig verliezen van hoofdharen. Per dag verliest de gemiddelde mens ongeveer 100 haren, dit heeft geen zichtbare gevolgen aangezien er ook weer ongeveer 100 haren per dag bij groeien. Verliest men echter beduidend meer haren per dag dan spreekt men van haaruitval. Dit kan ook zichtbare gevolgen hebben in de vorm van het uitdunnen van de haardos en na verloop van tijd kunnen er kale plekken op het hoofd ontstaan. Haaruitval begint over het algemeen boven op het hoofd of rond de kruin.
Haaruitval kan ontstaan door hormonen, stress, vermoeidheid, ongezonde voeding, roken of als bijwerking van bepaalde medicijnen. Haaruitval bij mannen 'kan' met het geneesmiddel finasteride worden afgeremd.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Haaruitval

Laatst gewijzigd door Astrid26; 25 oktober 2013 om 12:24 Reden: Bron erbij geplakt
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2013, 03:14   #6
darioo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2009
Berichten: 91
mijn haar is sinds sept/okt oogt mijn haar ook veel dunner.. hoelang duurt het ongeveer voor het weer iets dikker is??
__________________
Regime:

- 2x per dag Rogaine foam (sinds nov 10)
- 1x per dag dutasteride trix pro 0.15mg ( sinds
mrt 2009)
- 1x per dag omega 3 pil (sinds feb 2010)
- 1x per dag multivitamine pil (sinds feb 2010)

Gestopt met:
- 2x per week rooscure (juni 09 - nov 10)
- 1x per dag groene thee pil (feb 10 - apr 10)
darioo is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2013, 13:09   #7
polydox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 september 2012
Berichten: 233
Geslacht:
Hier is het dit najaar er werkelijk met bossen uitgegaan, minimaal de helft verloren. Het is nu gestopt en mijn hoofd voelt niet meer zo koud, dus het groeit wel, Maar ik heb lang haar en mijn vlecht is echt een minivlecht geworden.
__________________
AGA of toch oorzaak in vit D deficiëntie?

Regime:
Minox 5% 1ml/dag weer begonnen per september 2015
Keto shampoo 1% + conditioner met castor/arganolie
Supplementen Vit D, Biotine, Kiezelzuur, Multivit, Omega, MSM, Zink, Magnesium, L-Carnitine, Q10, Druivenpitextract, L-Arginine, Paardenkastanje
Hennakleuring



Status: momenteel weer zeer fors haarverlies, najaar? Ook weer pijn op de hoofdhuid. Weer ongeveer 1/3 kwijt
polydox is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.