Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2019, 11:39   #1
Haarballetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Mythe of wondermiddel?

Hallo, even een reactie/vraag. Begin december ben ik behandeld middels transplantatie en tevens een Acell-behandeling. Twee jaar geleden heb ik een soortgelijke behandeling ondergaan in Nederlandse kliniek van 1200 grafts, echter het resultaat en de beloftes bleven achter. Ik ben zelf niet veeleisend (denk ik) maar daar zal mijn omgeving misschien heel anders over denken.

Nu het wonder; 2600 grafts laten verplaatsen bij Esteworld met een Acell-behandeling. Ik heb mij hier vooraf zeer goed op ingelezen en verschillende studies opgevraagd en vond de overtuiging van de effecten groter dan de twijfel. Ca. 3 weken na de behandeling viel mij op dat ik een wereld aan kleine doch zichtbare haren rond het plantage gebied waarnam. Iets dat ik hiervoor nog niet gezien had. Dus voor de duidelijkheid, rond één geplanteerde graft zie ik vele grafts met soms wel 3 kleine haren opkomen. Dit is bij de eerste behandeling niet zo geweest terwijl ik toen ook een PRP inclusief behandeling genoten had.

Hiermee heb ik een goed vergelijk tussen behandelingen of beter gezegd de werking van Acell. Uiteraard kunnen er veel meer zaken aan ten grondslag liggen maar opvallend is het zeker.

Nu weken verder lijken de (nieuwe) haren steviger en durf ik wel t stellen dat ze straks mee mogen wapperen met de echte haren. Tot zover mijn ervaring met Acell. Of ik hiermee een mythe ontkracht weet ik niet maar ik kan niet anders dan zeggen dat ik er blij mee ben. De verplaatste haren zijn uitgevallen en zullen (hoop ik) snel de kop weer opsteken.

Mijn vraag; zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt of in het proces zitten en dit waarnemen? Of zijn er ervaringsdeskundigen die kunnen zeggen dat dit proces geleid heeft tot een voller resultaat?

Ik heb een foto klaarstaan maar krijg hem niet in mijn verhaal.

Laatst gewijzigd door Haarballetje; 20 januari 2019 om 12:32
Haarballetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 januari 2019, 09:24   #2
ibuprofen23
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2015
Locatie: Drachten
Berichten: 18
Geslacht:
Mythe.

De acell behandeling kan hoogstens als een time-release minoxidil behandeling worden gezien.

Er wordt geclaimd dat een acell behandeling jaren lang voor stabilisatie van het haarverlies kan zorgen, maar dat kan dus helemaal niet. Een niet lichaamseigen stof wordt na enkele weken tot maanden al weer afgebroken.

Het is simpelweg een verkooptruc om meer geld te verdienen.
ibuprofen23 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2019, 09:51   #3
Haarballetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 januari 2019
Berichten: 4
Geslacht:
Dat is zeker ook een eerste idee wat ik erbij had. Resultaat laat echter het tegendeel zien. Nieuwe haren zijn donkerder en lieten zich eerder niet zien. Als hier placebo-effect optreed dan zouden wij onder hypnose ook haren kunnen genereren. Ik wacht nog even af voor ik deze methode afbrand.

Dank voor uw reactie ibuprofen23
Haarballetje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.