Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 24 september 2004, 12:38   #16
Patriesje
Patriesje
 
Patriesje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 augustus 2004
Locatie: Veenendaal
Berichten: 41
Hoi,

Ben ik weer een x :-)
Ik durf dus echt niet over straat zonder hoofddoekje, of een staart in waaraan ik zeeeer veel aandacht besteed zodat er niets te zien is.
Ik ben namelijk een paar x goed uitgescholden op straat voor "kale donder" en dat soort dingen, dus ik DURF het gewoon niet.
Maar daarnaast schaam ik me er ook wel voor, op m'n werk bijv. zorg ik ook dat er niets te zien is.
En aangezien ik ook niet helemaal kaal ben (ong. voor 1/3) ziet het er ook wel raar uit...

Ik moet zeggen dat ik het wel heel knap vind dat je het wel doet Saar...hoop ooit ook zelf die stap te kunnen zetten.. !!!

Gr.Patriesje
Patriesje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2004, 23:33   #17
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Weetje wat ook nog wel eens wil helpen als mensen je aanstaren en je je daaraan ergert.

Je tong uitsteken, echt serieus doe het maar eens, mensen schamen zich dan vaak, omdat ze doorhebben dat jij doorhebt dat je t gezien hebt dat ze keken.
Ik kreeg deze tip van mijn vader (ook AAU) en t hielp. ook ga je de lol er dan wat meer van in zien.

En als ze gaan schelden?
Dan riep ik vaak (ik weet t tis niet zo netjes) durf je wel tegen iemand met kanker? (ik ben ooit eens uitgescholden door de bloemenboer bij de supermarkt in barendrecht, ik had een oranje gestreepte broek aan, en blauwe dokter martens, zegtie HEEEY een kale clown dat is grappig! toen ik riep, durf je wel tegen iemand met kanker, bood hij zijn excusses aan, en gaf me een bos rozen, heb verteld dat ik geen kanker had, maar AAU. Ik kon er wel om lachen dat hij dat riep, maar dat hij zich wel moest beseffen dat niet iedereen dat leuk zou vinden. hij snapte me, en vond t dapper dat ik er zo me eom ging.)

Maar wat al eerder gezegd is, iedereen gaat anders met zijn AA om!

Dikke kus
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2004, 19:24   #18
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Weetje wat ook nog wel eens wil helpen als mensen je aanstaren en je je daaraan ergert.

Je tong uitsteken, echt serieus doe het maar eens, mensen schamen zich dan vaak, omdat ze doorhebben dat jij doorhebt dat je t gezien hebt dat ze keken.
Ik kreeg deze tip van mijn vader (ook AAU) en t hielp. ook ga je de lol er dan wat meer van in zien.

En als ze gaan schelden?
Dan riep ik vaak (ik weet t tis niet zo netjes) durf je wel tegen iemand met kanker? (ik ben ooit eens uitgescholden door de bloemenboer bij de supermarkt in barendrecht, ik had een oranje gestreepte broek aan, en blauwe dokter martens, zegtie HEEEY een kale clown dat is grappig! toen ik riep, durf je wel tegen iemand met kanker, bood hij zijn excusses aan, en gaf me een bos rozen, heb verteld dat ik geen kanker had, maar AAU. Ik kon er wel om lachen dat hij dat riep, maar dat hij zich wel moest beseffen dat niet iedereen dat leuk zou vinden. hij snapte me, en vond t dapper dat ik er zo me eom ging.)

Maar wat al eerder gezegd is, iedereen gaat anders met zijn AA om!

Dikke kus
hoi,

egt n geweldig goed verhaal!! egt heel g0ed!! dat j dat oowk z0 d0et ensow,,vind ik egt heeeeel co0wl..!!!!!
en dat verhaal over die bloemenboer..((hehe..)) dat geeft j na afloop heel veel zelfvertrouwen denk k...
als k dit zow lees,,dan denk k,,dat wil k o0wk maar aan de andere kant...tog nog maar ff niet.....missschien als ik egt zeker weet dat k aa voor altijd heb...

hmm..

doeii!!
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2004, 17:32   #19
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Hoi hoi,


Bedankt voor jullie reakties!
Ik moet zeggen dat ik na de aanvaaring met de bloemenboer behoorlijk stond te trillen en t water erg hoog in mijn ogen stond.
Ik snap niet dat mensen dat zomaar kunnen roepen!!!!
Nu sta ik wat sterker in mijn schoenen, en kan ik ook op een rustige manier mensen benaderen.
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en dan krijg je altijd wel opmerkingen naar je hoofd geslingert (ff voelen hoor! hey gabber!!! kaaluuuuh! Hey lies, tis geen zomer hoor!, ik heb een meid nog nooit zo kaal gezien. enz enz)
Zelf kan ik er nu hartelijk om lachen, ook als het bewoners van andere woningen zijn. (werk in een zorginsteling met 9 woningen in 1 woonwijk) maar de begeleiding van andere woningen schamen zich soms kapot.
Ik denk dat je er zelf mee moet leren omgaan dat je AA(u) hebt. en dan ook pas op andere kan reageren.
Voor mij is dit altijd vrij makkelijk geweest. ik heb het vrijwel meteen geaccepteerd dat ik AAU heb, en dan is het voor je omgeving ook moeilijker.
Maar kan me goed voorstellen dat jullie het soms nog erg moeilijk vinden.
(ik ook, daar niet van!) om mensen aan te spreken, of naar verjaardagen te gaan zonder pruik!

Wat ik alleen nog wil zeggen is:
Blijf wie je bent, met of zonder pruik, en laat je niet opdringen door andere
T is jou lichaam, en daar moet je zuinig op zijn!
Alles stapje voor stapje, dan kom je er wel!

Knuffel!

Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 september 2004, 18:55   #20
*Liejvurd*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 114
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lies86
Hoi hoi,


Bedankt voor jullie reakties!
Ik moet zeggen dat ik na de aanvaaring met de bloemenboer behoorlijk stond te trillen en t <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=water&v=56">water</a> erg hoog in mijn ogen stond.
Ik snap niet dat mensen dat zomaar kunnen roepen!!!!
Nu sta ik wat sterker in mijn schoenen, en kan ik ook op een rustige manier mensen benaderen.
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en dan krijg je altijd wel opmerkingen naar je hoofd geslingert (ff voelen hoor! hey gabber!!! kaaluuuuh! Hey lies, tis geen zomer hoor!, ik heb een meid nog nooit zo kaal gezien. enz enz)
Zelf kan ik er nu hartelijk om lachen, ook als het bewoners van andere woningen zijn. (werk in een zorginsteling met 9 woningen in 1 woonwijk) maar de begeleiding van andere woningen schamen zich soms kapot.
Ik denk dat je er zelf mee moet leren omgaan dat je AA(u) hebt. en dan ook pas op andere kan reageren.
Voor mij is dit altijd vrij makkelijk geweest. ik heb het vrijwel meteen geaccepteerd dat ik AAU heb, en dan is het voor je omgeving ook moeilijker.
Maar kan me goed voorstellen dat jullie het soms nog erg moeilijk vinden.
(ik ook, daar niet van!) om mensen aan te spreken, of naar verjaardagen te gaan zonder pruik!

Wat ik alleen nog wil zeggen is:
Blijf wie je bent, met of zonder pruik, en laat je niet opdringen door andere
T is jou lichaam, en daar moet je zuinig op zijn!
Alles stapje voor stapje, dan kom je er wel!

Knuffel!

Lies

Wh0eh0e..G0ed Gezegd..(Y)

gr0etjes..&nd Dank Je..
__________________
heel langzaam komt het terug?
*Liejvurd* is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 13:37   #21
Lies86
Be a miracle
 
Lies86's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 932
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door *Liejvurd*
Wh0eh0e..G0ed Gezegd..(Y)

gr0etjes..&nd Dank Je..
Graag gedaan!


Lies
__________________

Kaal of niet, je innerlijk verandert niet!
Lies86 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen wenkbrauwen en geen wimpers hoe kan ik dit verbergen? tinny Camouflage 75 16 juli 2012 09:28
Oproep: voor TTM-ers van KUN Nijmegen (Onderzoek/behandeling trichotillomanie) Webmaster TTM - Algemeen 1 6 november 2003 11:56
Oproep : voor TTM-ers van Katholieke Universiteit Nijmegen. Webmaster Boeken en artikelen 1 13 november 2002 13:01
m'n nichtje van 9 jaar heeft helemaal geen haar meer. jetli AA bij kinderen 1 8 juli 2002 16:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.