Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 januari 2022, 13:23   #31
KaleKiet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2017
Berichten: 195
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ousselg Bekijk bericht
Ik zit met een dilemma. 6 jaar geleden heb ik een haarwerk genomen ( slechte keus, had me destijds niet goed geadviseerd en had weinig spaargeld) en door de jaren heen is m'n haar dramatisch achteruit gedaan. In het begin alleen last van lichte inhammen maar na het dragen van het haarwerk werd her alleen maar erger. De tape smelt erg snel en je hoofdhuid raakt echt verstopt. Ik heb dit te lang laten gaan maar heb me nooit echt goed gevoeld ermee omdat ik weleens mensen heb zien staren naar me en dat geeft me altijd een nare gevoel.

Nu ben ik eindelijk zover om de haarwerk vaarwel te zeggen maar zoals hierboven genoemd is mijn haar aan de voor en achterkant bijna weg dus weet niet of het zin heeft om een HT te doen. Ik ben bij een kliniek geweest die zei dat ik 2 keer maximaal (grafts) moest laten plaatsen en voor de transplantatie een MHP moest ondergaan.

Mijn vraag is heeft iemand ervaring met deze combinatie en kan iemand me vertellen hoelang ik moet wachten na een MHP alvorens een HT te ondergaan. Kan dit uberhaupt? Gezien de weinige haren die ik nog over heb kan ik ooit een enigszins oké kapsel krijgen (ik maak mezelf geen illusies, iets wat dekkend is word ik al super gelukkig van zolang ik maar niet meer een haarwerk hoef te dragen of scheermes kaal hoef).

Ik werk gelukkig veel thuis dus zie niet veel mensen en draag vaak een pet maar kan natuurlijk niet in 1 keer met haarwerk naar kaal gaan. Die gesprekken die je dan moet voeren zijn echt vernederend (heb ze gelukkig niet te vaak hoeven te voeren).

Alvast bedankt want dit speelt nu al jaren bij me en ben inmiddels een beetje radeloos. Met haarwerk niet blij zonder ook niet.....
Je donor ziet er prima uit. Ik denk dat je daar een heel eind mee kunt komen.

Ik begrijp misschien waarom de kliniek zei dat je eerst een MHP moet doen. Daarmee voorkom je nare discussies, want dan lijkt het net of je gewoon je hoofd kaal geschoren hebt, maar nog wel overal haar hebt. Op zich geen slecht idee. Ik zit momenteel in een vergelijkbare situatie, kort na mijn tweede FUE. Mijn haar is dus ook heel kort, en persoonlijk vind ik dat niks, maar door de vorige FUE heb ik wel overal korte stoppeltjes over het grootste deel van mijn hoofd, dus ben ik geen 'kaal mannetje met alleen maar een haarkrans'. Het is verder verbazend hoe veel mensen vinden dat een millimeterkapsel mij goed staat, dus zo heel erg is dat ook weer niet.

Vanuit jouw situatie met MHP zou je dan zonder dat iemand het merkt makkelijk een FUE kunnen ondergaan. Mocht het eindresultaat tegenvallen dan kun je je haar gewoon heel kort houden en later voor een tweede FUE gaan. Dan kom je denk ik al een heel eind, zeker met de MHP erbij.

Qua kliniek kan ik Veldhoven aanbevelen. Zeer professioneel, niet de goedkoopste, maar met dit soort dingen vind ik dat je niet moet bezuinigen, tenzij het anders gewoon niet kan. Ik denk niet dat er een kliniek is die betere resultaten zal bereiken dan Veldhoven. Ga in ieder geval eens op consult daar, want ze zijn ervaren, heel realistisch, en zeker niet 'pushy'.

Laatst gewijzigd door KaleKiet; 14 januari 2022 om 13:26
KaleKiet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2022, 19:59   #32
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Bedankt voor je advies en het delen van je ervaring.
Ik heb m'n haar gemillimeterd en ik moet zeggen het staat me beter dan ik verwacht had. Mijn vrouw is er inmiddels ook aan gewend geraakt. Echter ga ik wel voor een 2 HT en wellicht een mhp maar denk dat mhp inderdaad nog even uitstel. Over een week of 3 word ik behandeld waarschijnlijk. Ik draag geen haarwerk meer en gebruik een dermaroller om m'n huid te helpen. Ben van plan om na de HT ook de kruin te blijven behandelen met een dermaroller en Dht block serum.

Ik hou jullie op de hoogte.
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2022, 16:28   #33
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ousselg Bekijk bericht
Bedankt voor je advies en het delen van je ervaring.
Ik heb m'n haar gemillimeterd en ik moet zeggen het staat me beter dan ik verwacht had. Mijn vrouw is er inmiddels ook aan gewend geraakt. Echter ga ik wel voor een 2 HT en wellicht een mhp maar denk dat mhp inderdaad nog even uitstel. Over een week of 3 word ik behandeld waarschijnlijk. Ik draag geen haarwerk meer en gebruik een dermaroller om m'n huid te helpen. Ben van plan om na de HT ook de kruin te blijven behandelen met een dermaroller en Dht block serum.

Ik hou jullie op de hoogte.

Klinkt positief, toch zou ik als ik jouw was proberen https://www.minoxidilmax.com/topical...ssengen-6-Plus te kopen, als het goed is krijg je als nieuwe klant 1 extra flesje gratis.
Dan heb je 4-5 maanden essengen voor 90/100euro en kan je gelijk zien of het aanslaat. Hierin zit ook finasteride die DHT blokkeert.



MHP zou ik pas aan beginnen na de HT's om zodoende het nog voller te laten lijken, met zwart haar zal dat volgens mij nog best goed kunnen uitpakken.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2022, 20:30   #34
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Enige probleem voor mij, het is me afgeraden door de arts en we zijn bezig met een kleine....

Iemand advies zonder essengen?

Dermaroller, biotine/vitamines en dht blocker gaan die wat doen?

Heb het idee ook dat ik meer dons haartjes krijg nu ik geen haarwerk meer draag en m'n huid kan ademen weer
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2022, 10:02   #35
myflox
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Kliniek Veldhoven; pas op

Hallo allemaal. Meestal ben ik niet zo van het reageren en het plaatsen van reviews, maar ik wilde toch even wat kwijt.
Begin 2019 heb ik mijn eerste HT bij Kliniek Veldhoven ondergaan. Er zijn toen ruim 1800 grafts geplaatst.
Echter bleef het wederzijds gewenste resultaat uit.
Ik heb toen in overleg met de behandelend arts overleg gehad en uiteindelijk besloten een 2e HT te doen bij Kliniek Veldhoven. Dit was eind 2020.
Toen hebben zij ruim 2400 grafts geplaatst.
Ook dit resultaat was zeer slecht.

Inmiddels is mijn donorgebied flink uitgedund en heb ik nog steeds kale plekken op mijn hoofd. Dit terwijl Kliniek Veldhoven mij zowel bij de 1e als de 2e behandeling had gegarandeerd dat de kale plekken volledig opgevuld zouden worden.

Ik heb bij de eindcontrole van de 2e HT aangegeven dat ik zeer ontevreden ben en dat ik iets van een compensatie verwacht vanuit hun kant. Ik heb namelijk tweemaal flink in de buidel moeten tasten om deze HT's te kunnen uitvoeren.

Het enige wat zij mij momenteel bieden is een 3e behandeling 'tegen gereduceerd tarief'. Hier ga ik natuurlijk niet mee akkoord, omdat ik geen donorgebied meer heb en ik anders ook dáár kale plekken krijg.
Mijn voorstel voor een geldrestitutie slaan zij direct af.

Ik vind dit erg onprofessioneel en dit laat zien dat zij de klanttevredenheid niet hoog in het vaandel hebben staan.

Als ik dit van te voren had geweten, had ik absoluut geen HT bij Kliniek Veldhoven gedaan, maar misschien eerder bij een gerenommeerde kliniek in Turkije. 1 omdat het daar de helft goedkoper is en 2 omdat de resultaten daar zeer goed zijn (meerdere mensen uit mijn vriendinkring zijn daar geweest met een prachtig resultaat. Daarnaast zie je op internet ook goede recensies en resultaten).
myflox is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2022, 21:13   #36
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Vervelend om te horen man!

Wat je zou kunnen doen is kijken of iemand je wil helpen in Nederland (ik ga zelf binnenkort bij Dr Bolluk). Je doner gebied zou je wellicht kunnen opvullen met mhp

Laatst gewijzigd door ousselg; 2 februari 2022 om 20:50
ousselg is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2022, 20:50   #37
ousselg
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2011
Berichten: 27
Update:

Vandaag een controle gehad voor m'n hoofdhuid (was erg dun door het dragen van een haarwerk). Ik moet over drie weken weer op controle want de arts wil dat m'n hoofdhuid zo gezond en dik mogelijk is. Dat geeft me iig een goed gevoel dat ze me niet zsm iets willen aanpraten .

Voelt erg frustrerend dat je zo lang moet wachten maar wil zo goed mogelijk voorbereid zijn zodat ik de kans vergroot op goed resultaat.

Laatst gewijzigd door ousselg; 2 februari 2022 om 20:52
ousselg is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.