Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 april 2013, 21:34   #1
Lid1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2013
Berichten: 5
Exclamation Jong (20j) en haaruitval

Beste leden,

Ik stel mezelf eerst even voor. Ik ben een jongen van 19 (over 2 maanden 20) jaar oud. Ik heb sinds afgelopen zomer last van haaruitval. Ik zit er heel erg mee en na maanden te lezen op de site besloot ik om een account aan te maken en mijn verhaal hier te vertellen. Ik hoop dat ik nog een aantal goede tips krijg van jullie.

Elke x als ik in de spiegel kijk denk ik aan mijn oude haar waarmee ik de mooiste stijltjes mee kon krijgen. Nu is mijn haar erg gevoelig. Ik smeer er ook geen gel meer in etc. Voorheen had ik een hele bos met haar. Ik had het een beetje golvend, maar de laatste tijd is het iets styler geworden. Ik heb tot afgelopen zomer vrij veel spul erin gesmeerd, zoals gel, wax en chineze wax/troep.

Haaruitval zorgt bij mij voor psychisch klachten. Ik heb met mijn ouders over mijn probleem gesproken maar na elke dag hetzelfde aan te horen zijn zij het ook zat. Ze vinden dat ik overdrijf. Ook mijn vriendin vind dat ik overdrijf. Nou ik zit er wel erg mee.

Mijn situatie:
Ik heb op dit moment last van haaruitval. Met name na het douchen. Als ik mijn haar met een handdoek droogmaak vallen er vrij veel haren uit. Overdag merk ik er niet heel erg veel van. Wel komen er haren los als ik met mijn hand door mijn haar ga of als ik er met een borstel doorheen ga.

Ook is mijn rechter inham behoorlijk groot aan het worden vergeleken met vroeger. Sowieso heb ik altijd al inhammen gehad. Het rare is dat ik links geen klachten heb betreft mijn inham. Rechts heb ik denk ik NW2/ en links NW1.

Ook heb ik last van haaruitval bij mijn haarlijn aan de voorkant. Die begint ook dunner te worden. Als ik mijn voorkant omhoog/naar achteren toe kam (kuif vorm) zie je mijn hoofdhuid al. Ook dan komen er haartjes los.

Nu ben ik al bij de dermatoloog geweest en die heeft vastgesteld dat ik AGA heb aangezien de rest van de familie (m'n vader, opa's en neven van mijn moeders kant) ook kalend is. Ook mijn bloed is afgenomen maar daar kwam geen negatieve uitslag uit.

Ik gebruik op dit moment ong. 2 weken Finasteride Mylan 1mg. Ik merk dat mijn haaruitval niet is gestopt. Dit is logisch want het zou pas na 2-3 maanden moeten beginnen met afremmen.

Verder valt mij op dat vrij veel haren een wit puntje aan de achterkant hebben. Wat betekent dit? Ik heb gelezen dat dit een natuurlijke haaruitval is en dat de nieuwe haren de oude haren eruit duwen en dat er daarom een wit puntje aan vast zit. Anderen zeggen weer dat het door AGA komt.

Ik accepteer dat ik AGA heb en dat ik haaruitval heb. Maar ik wil er alles aan doen om mijn haaruitval tegen te gaan. Ik vind mezelf nog te jong om het erbij neer te leggen. Ik heb overwogen om met een tondeuse eroverheen te gaan maar dat staat mij voor geen meter (als ik mijn haar kort knip staat het al niet en millimeteren zal nog lelijker staan). Als ik mijn haar lang laat groeien heb ik er geen problemen mee want dan dekken mijn haren mijn inhammen.

Nou ik heb vrij veel getypt. Ik hoop dat jullie mij goede adviezen kunnen geven om mijn haaruitval nog beter te bestrijden en mijn inhammen nog te redden (wat er te redden valt).

Mvg,
Lid1993

Laatst gewijzigd door Lid1993; 14 april 2013 om 21:36
Lid1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 21:55   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Haren doorlopen een cyclus. Ze gaan in rust, de haar laat daardoor los en pas een tijd later groeit er een nieuwe haar. De oude wordt er dus niet uit geduwd. Maar goed, dat is een detail.

Ik denk dat er voorlopig weinig anders op zit dan afwachten wat finasteride voor je gaat doen. Je zou erop mogen rekenen dat het je haaruitval sterk vertraagt. En je mag er op hopen dat iets van het verlies wordt goedgemaakt, maar je kunt er niet op rekenen.

Later zou je nog minoxidil erbij kunnen gebruiken, maar persoonlijk zou ik nu eerst even wachten tot je effect ziet van de fina.

Ondertussen zijn er allerlei supplementen die in ieder geval de kwaliteit van je haar kunnen verbeteren. Ook al doen ze misschien helemaal niks tegen AGA. Maar een gezonde haar is een dikkere haar. Ook een goede shampoo, een conditioner en een haarmasker zouden die kwaliteit kunnen verbeteren. En je zou eens aan de kapper kunnen vragen om een ander kapsel.

En er zijn tal van experimentele middelen. Zelf ben ik door de jaren heen wat sceptisch geworden (het middel komt, van alles wordt beloofd en ze verdwijnen vaak met stille trom), maar anderen willen je er vast verder over informeren.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2013, 23:16   #3
Lid1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2013
Berichten: 5
Aanvulling op mijn bericht:

Ik gebruik tijdens het douchen shampoo van Andrélon met Marokkaanse arganolie en een zelfde consitioner. Daarnaast gebruik ik syoss (?) haarverzorger of iets in die richting voor na het douchen. Al deze spullen maken m'n haar zachter, dikker en geeft een mooie glans. Heb deze spullen gekregen van m'n vriendin en het effect geeft mij een beetje zelfvertrouwen en hoop.

Onlangs dat stopt het m'n haaruitval niet.
Ik moet idd afwachten wat Finasteride gaat brengen.

Een ander kapsel weet ik niet zeker. Wel weet ik dat ik na vandaag mijn zijkanten kort ga knippen en de bovenkant vrij lang. Zo kan ik de inhammen een beetje afdekken.

Gr
Lid1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2013, 13:29   #4
angelo2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2008
Berichten: 26
En geduld hebben met de finestaride. Kan een tijd duren voordat het gaat werken. Niet na een half jaar denken dat het niet bij je werkt opdat je nog niets ziet.
angelo2 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2013, 22:23   #5
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Aan elke haar zit zo'n wit puntje. Dit zegt niks over eventuele hergroei. Ik herken mij volledig in je verhaal. Bij mij begon het ook rond die leeftijd, ik ben nu 21. Kan je misschien wat foto's posten zodat we een oordeel kunnen geven?

Finasteride heeft zijn tijd nodig en heeft bij mij niet geholpen. Ik heb het uiteindelijk kunnen accepteren en draag nu haarwerkjes voor mijn inhammen en ga op het moment dat het nodig is over op een gedeeltelijk haarwerk.

Succes!
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2013, 22:51   #6
Rikkerd
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 januari 2012
Berichten: 36
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m91 Bekijk bericht
Ik heb het uiteindelijk kunnen accepteren en draag nu haarwerkjes voor mijn inhammen en ga op het moment dat het nodig is over op een gedeeltelijk haarwerk.
Dat noem ik geen accepteren Dan zou je geen haarwerk nemen.
__________________
- 1 keer per week Regenepure.
- Acceptatie
Rikkerd is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2013, 23:09   #7
Lid1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2013
Berichten: 5
Dank jullie wel voor het reageren. Ik ben elke dag zowat elk moment met mijn haaruitval bezig. Accepteren blijft moeilijk, aangezien ik nog (na mijn mening) ''jong'' ben.

Als ik nou al een baan had, getrouwd was/samen woonde met mijn vriendin zou het me niet uitmaken, maar op dit moment kan ik het nog niet accepteren.

Wat betreft de foto's, dat wil ik nog even uitstellen. Ben bang dat ik geconfronteerd word met conclusies waar ik niet mee om kan gaan. Stel je voor dat ik te horen krijg dat het wel heel erg achteruit is gegaan etc. Nou dan zou ik minder zelfverzekerd worden.

Ik heb even gekeken naar soortgelijke situaties en heb er 1 kunnen vinden. Zoals ik aangaf gaat het er bij mij rechts sneller achteruit dan links. Ik heb geen mm haar maar als ik het zou mm zou het er rechts zo uitzien:

http://i696.photobucket.com/albums/v...d_beckham2.jpg ik heb geen mm dus ik kan mijn haar er gelukkig heel iets overheen kammen. Ik heb zwart haar dus als de zon goed schijnt zie je dat ik mijn haar eroverheen heb gekamd, Stommm!

Hopelijk raap ik al mijn moed bij elkaar en post ik binnenkort wel mijn inham

Ik blijf de finasteride gebruiken. Ben nu op 20 dagen. Hopelijk merk ik snel of het werkt of niet.

En nog 1 ding: het valt me op dat ik na het douchen veel minder haar verlies. Heb mijn haar sinds een paar dagen kort laten knippen en het valt minder uit na het douchen (tijdens het droogmaken met een handdoek).

Nogmaals bedankt!

Gr
Lid1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2013, 23:01   #8
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
[QUOTE=Rikkerd;325568]Dat noem ik geen accepteren Dan zou je geen haarwerk nemen.[/QUOTE

Laat ik het anders verwoorden dan. Ik heb geaccepteerd dat mijn haaruitval naar verwachting zal doorzetten en dat ik in de toekomst ook tevreden kan zijn met een haarwerk. Ik heb geaccepteerd dat het gegeven er nu eenmaal ligt.
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2013, 23:08   #9
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
@Lid1993 Als het zo is als op de foto zou ik me nog niet zoveel zorgen maken. Vaak zie je het zelf veel meer dan een ander. Ik heb mezelf ook helemaal gek gemaakt twee jaar geleden met allemaal angstbeelden van de toekomst. Nu twee jaar later valt het me eigenlijk heel erg mee. In het begin denk je echt "over een half jaar ben ik kaal", maar achteraf heeft het niet zo'n vaart gelopen.

Je zou je ook eens moeten verdiepen in de technieken die tegenwoordig allemaal al mogelijk zijn met betrekking tot haarwerken. Voor mij is dit een enorme geruststelling geweest en heeft het geholpen om te accepteren dat ik haaruitval heb en in de toekomst een haarwerk kan nemen.

Tot slot, probeer je probleem te relativeren. Ik kan achteraf makkelijk praten want ik ben er zeer depressief door geweest, maar echt er zijn zoveel ergere dingen. Zoals ik al zei, er is een oplossing in de vorm van een haarwerk. Uiterlijk kan mensen bij elkaar brengen, innerlijk houdt mensen bij elkaar!
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2013, 00:00   #10
Lid1993
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 april 2013
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m91 Bekijk bericht
Uiterlijk kan mensen bij elkaar brengen, innerlijk houdt mensen bij elkaar!
Prachtig verwoord! Ik heb gelukkig al een vriendin en we gaan blij en gezellig door het leven. Ik ben nu bijna 20 en ben al 4 jaar met dr samen. We zetten het ook wel voort tot de dood ons scheidt. Haha.

Ik ben inderdaad erg depri over dat ik haarverlies heb. Als ik naar mijn neven (van mijn vaders kant kijk) ben ik jaloers, omdat zij nog een volle bos haar hebben en lang van hun leven niet kaal zullen worden (denk ik). En dan kom ik aan met inhammen en haaruitval. Voel me er erg ongemakkelijk bij.

Ik hoop dat mijn haar snel groeit zodat ik het langer kan laten. Ik schaam me voor m'n eigen door m'n inhammen. Doet me pijn als ik het zo zie! Arme ik

Ik zal even research doen naar haarwerken. Misschien dat ik het wat vind en me erin verdiep! Misschien neem ik er ook wel één wie weet. Bedankt voor je tip iig!

Gr
Lid1993 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2013, 18:09   #11
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Het kan natuurlijk altijd veel schillen om het op foto te zien.
Maar op deze foto's lijkt je dus echt helemaal geen haaruitval te hebben..
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2013, 18:35   #12
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
We kijken toch naar D. Beckham?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 18 april 2013, 22:45   #13
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
@Lid1993 Praat met je vriendin over je probleem en bedenk samen hoe je het gaat aanpakken. Anderen zien het vaak heel anders. Post maar eens een onherkenbare foto van je haar als je eraan toe bent dan kunnen wij objectief oordelen
m91 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 april 2013, 12:22   #14
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Je ziet de andere foto's als je naar links of rechts gaat bij die Beckham foto.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
aga, haaruitval, inhammen

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:32.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.