Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 mei 2018, 11:08   #1
Liz75
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2008
Berichten: 9
Geslacht:
Smile Mijn bevindingen na 1 jaar 'bio' regime

Hoi,

Zo'n 13 jaar geleden is bij mij de diagnose AGA gesteld, door een dermatoloog, n.a.v. een haarwortelstatus en bloedonderzoek. Sindsdien gebruik ik Minoxidil, met periodes dat ik stopte, omdat het bij mij ook voor veel meer beharing op mijn gezicht en lichaam zorgde. Uiteindelijk begon ik er telkens toch weer mee, omdat mijn haar weer fors begon uit te vallen.
Maar, nu 1 jaar geleden heb ik mijn regime behoorlijk omgegooid. Het belangrijkste (denk ik) is dat ik gestopt met met het verven van mijn haar (ik verfde alleen de uitgroei, maar toch regelmatig, want ik ben al behoorlijk grijs). In plaats daarvan kleur ik het nu met plantaardige haarverf die ook grijze haren dekt.
Daarnaast ben ik gestopt met shampoo, conditioner en andere verzorgingsproducten. Ik was mijn haar met Aleppo zeep en spoel het na met (verdunde) bio-appelazijn en koud water. Omdat mijn haar nog vrij pluizig en droog is, kneed ik er bio-kokosolie in als het nog handdoekdroog is.
Nu, 1 jaar later, kan ik echt concluderen dat dit positief heeft uitgepakt. Mijn haar is veel dikker geworden, valt minder uit, waardoor ik de stap (weer) heb durven zetten om (3 mnd geleden) de Minoxidil te stoppen.
Regelmatig heb ik overwogen om weer chemisch te gaan kleuren, want het is een gedoe hoor, met dat natuurlijke spul kleuren; het is tijdrovend en stinkt enorm. Maar als ik dan het resultaat zie ben ik zo blij!
Ik realiseer me dat dit mijn verhaal is, ieder lichaam en persoon is anders, maar ik wilde het toch graag met jullie delen.

Liefs,

Liz75

PS: zowel de haarkleuring als de appelazijn ruiken sterk, maar deze geur is verdwenen zodra je haar opgedroogd is, dus mocht je het willen proberen, laat je hierdoor niet afschrikken.
__________________
Bye bye,

LiZ
Liz75 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.