Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2010, 19:23   #1
Rowan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 7
net begonnen met propecia finasteride 1 mg en duur:( iemand een idee hoe goedkoper?

Goedendag
Zelf ben ik 23 jaar en merk sinds een halfjaar dat mijn haar bovenop dunner aan het worden is en mijn inhammen steeds groter worden. Sinds kort heb ik hiervoor actie ondernomen en ben ik naar de huisarts gegaan naar het zelfstandig zoeken naar informatie m.b.t. propecia finasteride 1 mg.

Mijn huisarts heeft dit medicijn nu voorgeschreven voor 1 maand om zodoende te kijken of ik het medicijn goed verdraag (bijwerkingen betreffende erectieproblemen, etc) en om dan te beslissen de behandeling door te zetten. Ik schrok echter van de prijs die ik af moest rekenen: € 53,50 voor 30 tabletten, 1 maand dus.

Wanneer dit medicijn nu goed aanslaat en blijkt te werken komt dit voor mij neer op €640,- per jaar.

Mijn huidige verzekering CZ vergoed dit medicijn per 01-01-2011 niet meer in een aanvullend pakket. Mijn eerste vraag is dus of iemand een zorgverzekering (aanvullend pakket) weet die dit medicijn per 1 januarie 2011 wel vergoed, en zo ja in welke mate?

Verder heb ik door op deze site rond te kijken gezien dat mensen proscar 5mg gebruiken en deze door 5 delen, wat uiteindelijk goedkoper is als propecia 1mg. Op de site van de fabrikant staat echter dat dit medicijn bedoeld is voor problemen met de prostaat en propecia enkel is ontwikkeld om haarverlies tegen te gaan. Nu is mijn vraag of proscar nu minder goed werkt tegen haaruitval dan propecia? en hoeveel je kwa geld bespaard wanneer je proscar gaat gebruiken?

Concreet is mijn vraag dus, wanneer propecia 1mg positief aanslaat en ik dit dus de komende 20 jaar wel zal gaan gebruiken, zijn er dan nu manieren om de kosten te reduceren zonder dat de hopelijk goede werking van propecia teniet wordt gedaan, zoals door het gebruik van proscar

Bij voorbaat dank voor een reactie
Rowan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 20:35   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowan Bekijk bericht
Mijn huidige verzekering CZ vergoed dit medicijn per 01-01-2011 niet meer in een aanvullend pakket. Mijn eerste vraag is dus of iemand een zorgverzekering (aanvullend pakket) weet die dit medicijn per 1 januarie 2011 wel vergoed, en zo ja in welke mate?

Verder heb ik door op deze site rond te kijken gezien dat mensen proscar 5mg gebruiken en deze door 5 delen, wat uiteindelijk goedkoper is als propecia 1mg. Op de site van de fabrikant staat echter dat dit medicijn bedoeld is voor problemen met de prostaat en propecia enkel is ontwikkeld om haarverlies tegen te gaan. Nu is mijn vraag of proscar nu minder goed werkt tegen haaruitval dan propecia? en hoeveel je kwa geld bespaard wanneer je proscar gaat gebruiken?

Concreet is mijn vraag dus, wanneer propecia 1mg positief aanslaat en ik dit dus de komende 20 jaar wel zal gaan gebruiken, zijn er dan nu manieren om de kosten te reduceren zonder dat de hopelijk goede werking van propecia teniet wordt gedaan, zoals door het gebruik van proscar
Ik vrees dat propecia door geen enkele verzekeraar wordt vergoed. Het is middel gebruik je om puur cosmetische redenen. Wanneer je arts 1/4 proscar (5mg finasteride) voorschrijft, dan maak je wel een kans dat het vergoed wordt.

Proscar bevat 5 mg finasteride en het is ontwikkeld om een vergrootte prostaat te behandelen. Als consequente bijwerking werd hernieuwde haargroei bij kalende mannen gezien. Bij toeval werd dus een prima haargroeimiddel ontdekt (minoxidil is op dezelfde manier ontdekt, dat is oorspronkelijk medicatie voor verhoogde bloeddruk). Men is daarna proeven gaan nemen en uiteindelijk is bepaald dat 1 mg finasteride voor haargroei de optimale dosering is.

Finasteride is finasteride. 1/4e van 5 mg finasteride is maar net iets meer dan 1 mg finasteride. Dus 1/4e Proscar is bijna hetzelfde als Propecia ...

Je bespaart enorm als je Proscar gaat gebruiken en je bespaart gigantisch als je een generieke versie van Proscar gaat gebruiken. Het patent is namelijk afgelopen, dus alle grote farmaceuten bieden wel een vorm van 5mg finasteride aan. Ik ken diverse mensen die de finasteride van Actavis slikken voor een fractie van de prijs van propecia.

Je kunt ook op internet goedkoop aan finasteride komen. Kies dan wel een site die je betrouwbaar over komt en liefst eentje die al een flink aantal jaren bestaat.

Voor hooguit 80 euro per jaar kun je klaar zijn als je een beetje verstandig shopt. Voor eenzelfde bedrag kun je er ook nog eens minoxidil bij gebruiken. 1+1 is meer dan 2 in dat geval.

En nogmaals, finasteride is finasteride. Als je van je peperdure propecia op een ander merk over stapt, dan zal dat voor je werking dus helemaal niks veranderen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 21:05   #3
Rowan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik vrees dat propecia door geen enkele verzekeraar wordt vergoed. Het is middel gebruik je om puur cosmetische redenen. Wanneer je arts 1/4 proscar (5mg finasteride) voorschrijft, dan maak je wel een kans dat het vergoed wordt.

Proscar bevat 5 mg finasteride en het is ontwikkeld om een vergrootte prostaat te behandelen. Als consequente bijwerking werd hernieuwde haargroei bij kalende mannen gezien. Bij toeval werd dus een prima haargroeimiddel ontdekt (minoxidil is op dezelfde manier ontdekt, dat is oorspronkelijk medicatie voor verhoogde bloeddruk). Men is daarna proeven gaan nemen en uiteindelijk is bepaald dat 1 mg finasteride voor haargroei de optimale dosering is.

Finasteride is finasteride. 1/4e van 5 mg finasteride is maar net iets meer dan 1 mg finasteride. Dus 1/4e Proscar is bijna hetzelfde als Propecia ...

Je bespaart enorm als je Proscar gaat gebruiken en je bespaart gigantisch als je een generieke versie van Proscar gaat gebruiken. Het patent is namelijk afgelopen, dus alle grote farmaceuten bieden wel een vorm van 5mg finasteride aan. Ik ken diverse mensen die de finasteride van Actavis slikken voor een fractie van de prijs van propecia.

Je kunt ook op internet goedkoop aan finasteride komen. Kies dan wel een site die je betrouwbaar over komt en liefst eentje die al een flink aantal jaren bestaat.

Voor hooguit 80 euro per jaar kun je klaar zijn als je een beetje verstandig shopt. Voor eenzelfde bedrag kun je er ook nog eens minoxidil bij gebruiken. 1+1 is meer dan 2 in dat geval.

En nogmaals, finasteride is finasteride. Als je van je peperdure propecia op een ander merk over stapt, dan zal dat voor je werking dus helemaal niks veranderen.
Okeej vriendelijk bedankt voor de informatie, zou je mij ter aanvulling enkele sites kunnen geven of mij naar een topic kunnen verwijzen waar ik goedkoop proscar en/of minoxidil kan krijgen. En kan je deze zonder recept bestellen in tegenstelling tot propecia?

Bij voorbaat dank
Rowan is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2010, 21:18   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rowan Bekijk bericht
Okeej vriendelijk bedankt voor de informatie, zou je mij ter aanvulling enkele sites kunnen geven of mij naar een topic kunnen verwijzen waar ik goedkoop proscar en/of minoxidil kan krijgen. En kan je deze zonder recept bestellen in tegenstelling tot propecia?
Finasteride is in Nederland uitsluitend op recept te verkrijgen. Je kunt het dus alleen illegaal op Internet bestellen. Er is een heel uitgebreide discussie over. Maar je kunt ook eens googlen op 'generic proscar' of zoiets.

Minoxidil is in Nederland zonder recept te krijgen in de 2% variant. Maar het is bij apotheken in de regel wel behoorlijk aan de prijs. Voor 5% moet je in het buitenland zijn, al zijn er wel goedkope nederlandse aanbieders (waarschijnlijk laten die het verzenden vanuit het buitenland). Je kunt op Ebay kijken, daar is het in de regel het allergoedkoopst. Let dan wel op de verzendkosten. Ik heb wel eens een flesje voor 10 dollar gezien met 25 dollar verzendkosten

De meest bekende leverancier van minoxidil met een enorme hoeveelheid varianten is Dr. Lee. Daar kun je bijvoorbeeld ook een variant zonder ppg vinden (sommige mensen blijken allergisch te zijn voor dit bestanddeel) of een variant met finasteride.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 24 april 2017, 21:46   #5
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
raar dat dit zo duur is...

ik betaal 45 € aan 30 duta caps bij de apotheek en duta is meestal duurder dan fina
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2017, 09:15   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Je niet om merknamen vragen bij je huisarts.. vraag gewoon om 5mg finasteride, waarvan je 1/4 neemt, en vraag aan je huisarts of hij op het recept wil vermelden of de apotheek de finasteride van de goedkoopste variant wil leveren. Is geen probleem. En de werkzame stof finasteride wordt streng gecontroleerd op kwaliteit.

Gr Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2017, 10:48   #7
Foggy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2015
Berichten: 151
Geslacht:
Beste Rowan,

Succes met je behandeling. Doch raad ik je aan om je goed in te lezen mbt de mogelijke bijwerkingen van het gebruik van finasteride om de risico's te beperken. Vooral bij mensen die het middel gebruiken van jonge leeftijd lijkt het erop dat de negatieve effecten sterker aanwezig zijn.

Dit is niet bedoeld om je angstig te maken. Er zijn ook zat mensen die het middel wel verdragen maar blijf zeker alert aangezien bijwerkingen ongemerkt komen, steeds heftiger worden en moeilijk zijn om te keren.

Voor meer info kun je Post Finasteride Syndrome googlen en kijken op http://www.pfsfoundation.org/

Hoe dan ook, succes!
__________________
2002 - 2011
Finasteride 1 mg
2012 - 2015
Proscar 5mg

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=34980

Things are getting pretty fogged up
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...hp?f=24&t=2577
http://www.propeciahelp.com/forum/vi...c.php?f=13&t=7
Post-Finasteride Syndrome Foundation
http://www.pfsfoundation.org/
Foggy is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2019, 10:28   #8
martiklaus46
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2019
Berichten: 1
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altom Bekijk bericht
Ik heb vorige week op deze site www.medicineronline.net propecia(finasteride) / 60stuks gekocht voor 50 eur.. en het kwam gister netjes binnen zonder problemen ..
!
Heeft iemand een website die ook in NL leverd.
martiklaus46 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 november 2021, 11:12   #9
fausnet65
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 januari 2018
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door altom Bekijk bericht
Ik heb vorige week op deze site www.medicineronline.net propecia(finasteride) / 60stuks gekocht voor 50 eur.. en het kwam gister netjes binnen zonder problemen ..
Site is beveiligd en je kan je pakket volgen via een trace als je wat meer betaald voor verzendkosten..

(betaald met mastercard)

Weet niet of ik dit uberhaupt mag vermelden maar de site stuurt het netjes op in een envelop en het zag er goed uit.
in de apotheek in Nederland word je zo belacheljk opgelicht :S.. dus ik denk ik post dit even omdat het wel interessant om te weten dat deze site gewoon doet wat het beloofd en je krijgt geen spam op je mail. En de klantenservice reageert ook vlot!
Ik heb de bestelling zoals beloofd op tijd ontvangen en de pillen werken fantastisch.
fausnet65 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dutasteride (Avodart 0.5mg) i.c.m. Finasteride (Propecia 1.0mg) opzichgoed Medicijnen/haargroeimiddelen 6 21 juni 2005 00:16
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 26 september 2004 00:46
begonnen met propecia Pim de la Parra Medicijnen/haargroeimiddelen 1 22 maart 2004 20:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.