Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 juni 2019, 09:59   #1
rieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2019
Berichten: 17
Geslacht:
Vrouwen met minoxidil 5% + vragen over seizoensgebonden haaruitval

Hallo allemaal,

Ik ben een half jaar geleden geminderd met minoxidil. Ik ben sinds anderhalve maand de juiste dosis terug aan het gebruiken maar mijn haar blijft in bossen uitvallen... ik wil nu starten met minoxidil 5 maar ik ben bang dat de shedding dan nog erger wordt of zou dit het verschil niet maken? Ik wil in de ochtend minoxidil 5 gebruiken 1x en tegen de avond 1x minoxidil 2%.
Zou dit goed kunnen werken?

Verder had ik nog een vraag... zijn er mensen die telkens in dezelfde periode van het jaar ( bij mij altijd stipt 1 mei) extreem haarverlies hebben? Nadien stabiliseert het haar zich terug.. dokters vinden geen link, bloedwaarden zijn oké, enkel een tekort aan DHEA en lage testesteronwaarden..

Ik hoop dat iemand 1 van deze vragen kan beantwoorden. Ik voel me nogal ongeholpen door de dokters. Alvast bedankt!
rieke is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2019, 22:16   #2
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Hallo Rieke,

Ik hoop dat je dit leest, het is al even geleden dat je de vraag stelde.

Ik kan je niet overal antwoord op geven, maar ik wilde wel reageren omdat ik onlangs bij de dermatoloog ben geweest en hij het vermoeden heeft dat ik extreme seizoensgebonden haaruitval heb.

2016 begon bij mij de haaruitval. In mei. Veel jeuk ook. Vet haar, schilfers.
Ik wist niet wat mij overkwam, was compleet in paniek, plukken tegelijk...
Huisarts, nog een x huisarts, toen dermatoloog. AGA, telogeen effluvium. Ketoconzal,Biotine, melatonine en 3 el tomatenpuree op een dag.

2017 was er niet zoveel aan de hand.

2018, op een dag begon de jeuk. En mijn dochter zei dat ze veel schilfers zag
en later snel vet haar. De uitval begon begin juni.
Pas in augustus kon ik terecht bij de dermatoloog, een ander dit x. De huisarts vond het onnodig, maar ik zette door.
Ik trof een goede dermatoloog, hij nam het heel serieus, maar baalde ook dat hij weinig kon doen.

Oktober 2018 werd het langzaam beter, nog wel AGA uitval, maar ik kreeg weer vertrouwen en het verschoof naar de achtergrond.

2019. Al vroeg dit jaar hadden we warme dagen. En niet snel daarna begon de jeuk, maar ook een brandend gevoel bij teveel zon.
In mei ging ik weer naar de dermatoloog, want wat is er toch?
En toen, begin juni, exact dezelfde periode als 2018, haaruitval.
Ik heb direct een afspraak gemaakt met de dermatoloog.
Weer bloed laten prikken, maar hij gaf meteen aan dat het best zo kan zijn dat ik extreem seizoensgebonden haaruitval heb. Dit bestaat namelijk wel degelijk.
Sommige mensen verharen als dieren. Ongeveer 5% heeft hier last van.
Hij kwam hier op omdat het steeds in dezelfde periode is: mei-juni-juni. Tot sept/okt.
Dit kan geen toeval zijn toch?

Ik heb zelf op een gegeven moment info gezocht over melatonine.
Dit omdat ik dit toen kreeg van de eerste dermatoloog, proff Oranje. In hoge dosering: 5mg
Ik vond iets over celdeling in de lente en zomer. De celdeling gaat trager als er minder melatonine in het lichaam is, en dat is in de lente en zomer zo.
Ook las ik dit: Hoe meer je in de zon bent, hoe minder melatonine je lichaam aanmaakt. Melatonine werkt als een anti-oxidant en stimuleert haargroei terwijl het zorgt voor minder haarverlies.

Er is heel veel over te vinden en ik vind het eigenlijk wel heel logisch klinken.
Maar ik neem eigenlijk nooit melatonine. Ik zou ook niet weten wanneer ik het moet nemen en ik las ook dat het vloeibaar op de hoofdhuid gesmeerd zou moeten worden.

Ik heb overigens minoxidil 5% voorgeschreven gekregen, maar of ik dit wil gaan gebruiken.... Ik twijfel sterk, klopt het dat het ook eerst erger kan gaan uitvallen?
mexicang is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2019, 22:43   #3
rieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2019
Berichten: 17
Geslacht:
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik vrees dat het bij mij ook gewoon seizoensgebonden is. Dermatologen en dokters vinden niets terug in mijn bloed. Ik heb het elk jaar gehad na het stoppen van mijn pil. 1 keer heb ik de nuvaring gebruikt en net dat jaar had ik er geen last van. Momenteel heb ik androcur met de mini pil voorgeschreven gekregen maar ik durf er niet mee te starten. Ik ga eerst wachten tot mijn haaruitval gestabiliseerd is en dan misschien toch starten. Ik heb 2 maand voor de haaruitval extreme jeuk gehad maar de andere keren dan weer niet. Al mijn bloedwaarden zijn inorde.. mijn vitaminen wel aan de lage kant maar allemaal net boven de min. Norm. Mijn dokter denkt dat ik stress heb maar dat denk ik zelf niet.. hij zei: het is gemakkelijker om iemand op de maan te krijgen dan een antwoord te geven op jouw haaruitval.. ach ja... aftellen tot augustus zeker en in tussen tijd kalere plekken wat proberen camoufleren... moest jij nog meer antwoorden weten.. laat maar weten
rieke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 09:15   #4
rieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2019
Berichten: 17
Geslacht:
Over melatonine heb ik ook al wat gelezen. Jij hebt het voorgeschreven gekregen door jouw dermatoloog in 2016 las ik. Heb je het dan niet gebruikt? Ik ben het nu aan het slikken in hele lage dosis. Ben benieuwd of je de crème al gebruikt hebt want er zijn artikels die beweren dat het zou helpen!
rieke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 22:35   #5
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rieke Bekijk bericht
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik vrees dat het bij mij ook gewoon seizoensgebonden is. Dermatologen en dokters vinden niets terug in mijn bloed. Ik heb het elk jaar gehad na het stoppen van mijn pil. 1 keer heb ik de nuvaring gebruikt en net dat jaar had ik er geen last van. Momenteel heb ik androcur met de mini pil voorgeschreven gekregen maar ik durf er niet mee te starten. Ik ga eerst wachten tot mijn haaruitval gestabiliseerd is en dan misschien toch starten. Ik heb 2 maand voor de haaruitval extreme jeuk gehad maar de andere keren dan weer niet. Al mijn bloedwaarden zijn inorde.. mijn vitaminen wel aan de lage kant maar allemaal net boven de min. Norm. Mijn dokter denkt dat ik stress heb maar dat denk ik zelf niet.. hij zei: het is gemakkelijker om iemand op de maan te krijgen dan een antwoord te geven op jouw haaruitval.. ach ja... aftellen tot augustus zeker en in tussen tijd kalere plekken wat proberen camoufleren... moest jij nog meer antwoorden weten.. laat maar weten

HAllo Rieke,

Wat is androcur met de mini pil?

Herkenbaar overigens dat je niet durft te starten, ik heb dat met de minoxidil. IK gebruik al ketoconazol en dat geeft al meer haaruitval, dus liever niet nog iets erbij wat het eerst erger maakt.

Ik heb ook jeuk gehad inderdaad, maar de ene keer wel en de andere keer niet.
Stress heb ik overigens aangekaart bij de dermatoloog en hij gaf aan dat iedereen weleens erge stress ervaart, maar niet iedereen krijgt haaruitval. Dus dat is iets wat hij vrijwel meteen wegstreept. Heel fijn, want stress wordt overal wel aan toegeschreven lijkt wel.

Hoe is het nu met jou haaruitval?
Hier wordt het in een hard tempo heftiger. Zo confronterend en de spiegel is dan echt een vijand, want als ik er in kijk, dan kijk ik naar de scheiding, die weer meer gaat opvallen.

Ik heb inmiddels wel een haarwerk, alleen heb ik daar al zoveel mee te stellen gehad dat ik het meer niet op heb dan wel. Van de week nog geprobeerd, maar het zat voor geen meter. Dus weer af gedaan.

in 2016 heb ik wel degelijk melatonine geslikt, maar het lastige van melatonine slikken is dat als je het verkeerd slikt, het averechts kan werken.
Want ja, wanneer neem je het in? Een uur voor het slapen gaan? Ik heb het niet nodig voor het slapen, dus wanneer dan innemen?

De creme/lotion er van heb ik nooit geprobeerd, volgens mij is dit alleen via de huisarts verkrigbaar toch?
mexicang is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2019, 23:14   #6
rieke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2019
Berichten: 17
Geslacht:
Hallo,


Androcur is een hormoon dat ook in de dianepil zit. Aangezien ik melasma krijg van oestrogeen mag ik geen combinatiepil nemen dus schrijven ze me androcur met de mini-pil voor. Na 2 maanden terug intensief minoxidil te gebruiken heb ik nog steeds hevige haaruitval ( vooral vooraan) er beginnen precies wel wat lichte donshaartjes te komen maar misschien zijn die er altijd al geweest... ik ben er tot hiertoe nog wel van overtuigd dat het zoals vorig jaar zal stoppen maar hoop met de androcur erbij dat het voorgoed zal stoppen... Dat haarwerk van jou, heb je dat laten maken op maat? ik zoek iets dat je gewoon eenvoudig in en uit kan clippen.. ik heb vandaag ook revita shampoo besteld. Blijkbaar maakt dat je haar een beetje dikker. Ik houd je op de hoogte.
rieke is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2019, 12:33   #7
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rieke Bekijk bericht
Hallo,


Androcur is een hormoon dat ook in de dianepil zit. Aangezien ik melasma krijg van oestrogeen mag ik geen combinatiepil nemen dus schrijven ze me androcur met de mini-pil voor. Na 2 maanden terug intensief minoxidil te gebruiken heb ik nog steeds hevige haaruitval ( vooral vooraan) er beginnen precies wel wat lichte donshaartjes te komen maar misschien zijn die er altijd al geweest... ik ben er tot hiertoe nog wel van overtuigd dat het zoals vorig jaar zal stoppen maar hoop met de androcur erbij dat het voorgoed zal stoppen... Dat haarwerk van jou, heb je dat laten maken op maat? ik zoek iets dat je gewoon eenvoudig in en uit kan clippen.. ik heb vandaag ook revita shampoo besteld. Blijkbaar maakt dat je haar een beetje dikker. Ik houd je op de hoogte.

Ik vind de androcur wel positief klinken om eerlijk te zijn.
Ik heb er even over gelezen, ik ben heel benieuwd wat het bij jou gaat doen.
Afgelopen donderdag contact gehad met de dermatoloog, de assistente belde voor de uitslagen. Ben vergeten te vragen of de hormonen niet ook gecontroleerd konden worden.
Maar maandag moet ik toch naar de huisarts, omdat de leverwaarden niet goed waren, dus kreeg het advies om dit met de huisarts te bespreken en na te laten kijken.
mexicang is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.