Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2003, 15:24   #1
SANDRA
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2003
Locatie: België
Berichten: 1
Immuuntherapie

Hallo,

Ik ben 32 jaar en heb sinds enkele maanden Alopecia Areata, mijn huisarts meende in het begin dat ik haaruitval had door een gebrek aan vitamine B12 en hij heeft mij toen behandeld met vitamine B12 spuiten maar helaas zonder resultaat.

Toen mijn haaruitval steeds erger werd (momenteel is de plek al zo groot als een doorsnede van een grote appel) heb ik een dermatoloog geraadpleegd, deze stelde AA vast en stelde voor om een lokale immuuntherapie te volgen. Bij deze behandeling wordt je bewust allergisch gemaakt voor een chemische stof, om zo een lichte eczeemreactie op te wekken.

Met deze therapie ben ik sinds een 6-tal weken bezig.
We hebben al een klein beetje resultaat, want er beginnen al wat donshaartjes op te groeien, maar je moet wel heel veel geduld hebben!

Wie heeft er ervaringen met deze therapie?
Mail me er alles over a.u.b. ook de negatieve berichten zijn welkom!

Groeten,
Sandra
SANDRA is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2003, 13:44   #2
Doupie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2003
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 6
Hoi Sandra,

Ik ben ook behandeld d.m.v. immuuntherapie met DCP (Diphencyprone) en bij mij heeft dat gewerkt. Ik ben destijds in het Radboudziekenhuis in Nijmegen begonnen met de behandeling en daar hebben ze toen 1 helft van mijn hoofd met DCP behandeld en de andere kant niet en op de behandelde kant begon weer haar te groeien. Heb nu zo'n 12 jaar mijn haar terug, maar wel met af en toe kale plekken en mijn wimpers en wenkbrauwen komen en gaan. In Nijmegen zijn gestopt met de therapie en ben ik ook bij diversen anderen geweest, de laatste was het medisch centrum 't Gooi in Bussum maar daar was ik niet echt tevreden over. Ik ben sinds 4/5 jaar gestopt met de therapie en dat is goed gegaan tot 1 jaar na mijn zwangerschap en nu heb ik een behoorlijke kale plek(ken) maar er groeit wel weer haar op. Ik heb wel gehoord dat maar heel weinig mensen op immuuntherapie reageren (± 1%).

Veel succes.

Groetjes Douchka
Doupie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2003, 12:18   #3
Marloes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 77
Bij mij zag het er ook goed uit er kwamen wat dons haartjes maar die gingen ook weer weg, dus bij mij heeft het niet gewerkt, maar het was het proberen waard.
Ik hoop voor je dat het bij jou wel aanslaat en succes ermee.

groetjes
Marloes
Marloes is offline   Met citaat reageren
Oud 31 januari 2004, 00:48   #4
WendyZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2003
Berichten: 41
Hoi Sandra!

Ik ben ook begonnen met immuuntherapie! Verleden week maandag zijn er eerst 3 plekjes op m'n arm ingesmeerd in verschillende concentraten en daar is ondertussen eczeem opgekomen en sinds vandaag zijn die ook begonnen te jeuken. Aankomende maandag ga ik terug naar het ziekenhuis en wordt 1 van de 3 concentraten op m'n hoofd gesmeerd en dan maar afwachten.

Ben ondertussen erg benieuwd hoe het met jou gaat.

Groetjes!

Wendy
WendyZ is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2004, 00:24   #5
Erik21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 8
Hey, om te beginnen zal ik mezelf eerst even voorstellen, aangezien dit mijn 1e post is

Ik ben Erik, 21 jaartjes jong en heb sinds januari 2003 Alopecia Areata.
Het begon met 1 plekje bovenop mijn hoofd, 3 maanden later was ik meer dan 30% van mijn hoofdhaar kwijt, dus had ik me maar kaalgeschoren.
Na een bezoek aan de Dermatoloog kreeg ik een lotion (merk ben ik vergeten) om op die kale plekken te smeren. Dit had absoluut geen effect. Die dermatoloog heeft me ook doorverwezen naar een andere arts.
Van deze man kreeg ik een ander middel voorschreven, namelijk Difencypron. Dit middel moet ik 1 maal per week op mijn hoofd smeren, en wordt door mijn imuumsysteem gezien als iets vijandigs zodat het zich met dat middel gaat bezighouden in plaats van mijn haar
Ik ben nu ongeveer een half jaar verder en ik heb bijna al mijn hoofdhaar terug, terwijl ik helemaal kaal ben geweest. Op de kale plekken in mijn wenkbrouwen, baardhaar en wimpers gaat ook alweer donshaar groeien.

Bij mij smeerde men dat meteen op mijn hoofd trouwens, niet op mijn arm.

Negatieve effecten:
Ik moet zeggen dat elke keer als we dat spul erop smeren (ik mag het al een hele tijd thuis doen) dat ik me er niet vrolijker van voel. Het lijkt erop dat men met naaldjes steekt in je hoofdhuid.. Maar dat duurt niet zolang
En het eczeem he, ziet er ook niet al te vrolijk uit, maarja, als het helpt.....

Laatst gewijzigd door Erik21; 25 februari 2004 om 00:27
Erik21 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 februari 2004, 17:57   #6
Marloes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 77
hoi erik

fijn om te horen dat het bij jou wel werkt en nou maar hopen dat het blijft. Maar je weet dat je het weer terug kan krijgen.

Bij mij smeerde ze het ook meteen op mijn hoofd en ik mocht het ook thuis gebruiken.

Dons haartjes zijn goede tekenen dat het weer terug gaat komen.

Succes ermee

Marloes
Marloes is offline   Met citaat reageren
Oud 26 februari 2004, 15:37   #7
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
hallo Allemaal

Ik ben nu ook sinds vorige week dinsdag bezig met immuuntherapie. Ze hebben het op mijn grootste kale plek gesmeerd. Deze is inmiddels 5 bij 5,5 cm. Af en toe begint het wel wat te kriebelen op mijn hoofd, en sinds gister heb ik jeuk onder mijn kin. Ik weet niet of het met immuuntherapie te maken heeft, maar ik blijf krabben. Met haar dat uitvalt gaat het nog steeds even hard. Het gaat echt de verkeerde kant uit, het is nu heel erg dun en kapot. Mijn hele slaapkamer ligt onder de haren, op mijn kleren, zelfs in mijn eten vind ik haren. Nu maar hopen dat de therapie werkt! Doet het pijn als ze dalijk de stof op mijn hoofd gaan smeren? Erik zegt van wel..ik hoop het niet

groetjes Janne
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 11:49   #8
Marloes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2002
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 77
het doet geen pijn het prikt alleen als ze dat spul op je hoofd smeren. Het wordt dan heel rood en kan af en toe erg jeuken. Maar als het dan helpt heb je het er allemaal voor over. Werkt het niet dan heb je het in iedergeval geprobeerd.

Groetjes
marloes
Marloes is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 12:13   #9
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
Okey, ik heb het er zeker voor over! Het kriebelt nu ook af en toe, dus dat maakt niet uit
groetjes janne
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2004, 15:53   #10
Doupie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2003
Locatie: Zuid Holland
Berichten: 6
Bij mij jeukte het ook alleen maar heel erg. Soms zo erg dat ik mijn hele hoofdhuid kapot krabte maar ik had/heb het er dik voor over. Ik kreeg trouwens ook op andere plekken op mijn lichaam af en toe eczeem (o.a. in mijn nek en binnenkant van mijn polsen).

Groetjes Douchka
Doupie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2004, 21:15   #11
Janne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 102
hoi

Goed nieuws
Ik was gister in het ziekenhuis en ik heb een heel klein beetje donshaartjes .. Yeah, echt leuk! Nu maar hopen dat het op mijn hele hoofd aanslaat!
Groetjes janne
Janne is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2004, 22:13   #12
sandra24
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 43
Pas op!

hoi!
ik kreeg van mijn dermatoloog ook de mogelijkheid om kunstmatig exzeem op mijn hoofd op te wekken, maar hij waarschuwde mij en raadt het af! Hij zegt dat het nog vol in onderzoek is en dat het misschien wel kankerverwekkend zou kunnen zijn. pas dus op voor je met deze rotzooi begint! Ik weet niet of dat hetzelfde spul is natuurlijk, en of hij er alles van weet, maar ik schrok er wel van. En ik doe het dus ook niet.
Liefs,
sandra24 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2004, 21:48   #13
Erik21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2004
Locatie: Bergen op Zoom
Berichten: 8
Re: Pas op!

Citaat:
Originally posted by sandra24
hoi!
ik kreeg van mijn dermatoloog ook de mogelijkheid om kunstmatig exzeem op mijn hoofd op te wekken, maar hij waarschuwde mij en raadt het af! Hij zegt dat het nog vol in onderzoek is en dat het misschien wel kankerverwekkend zou kunnen zijn. pas dus op voor je met deze rotzooi begint! Ik weet niet of dat hetzelfde spul is natuurlijk, en of hij er alles van weet, maar ik schrok er wel van. En ik doe het dus ook niet.
Liefs,
Ach.. als dit al waar zou zijn dan zou ik er nog mee doorgaan.
Roken is kankerverwekkend, loodvrije benzine is kankerverwekkend, het dragen van spijkerbroeken is kankerverwekkend, zwartgebakken stukjes op brood en vlees zijn kankerverwekken en ga zo maar door...
Erik21 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 13:45   #14
eboTT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: Limburg (B)
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doupie
Hoi Sandra,

Ik ben ook behandeld d.m.v. immuuntherapie met DCP (Diphencyprone) en bij mij heeft dat gewerkt.
Bij mij heeft het niet geholpen,... integendeel.

In week 13 van de behandeling, ik zat toen op 1% dcp heeft mijn huid extreem gereageerd --> brandwonden in de 2de graad !
Etter liep van mijn hoofd gedurend een week. Na de etter kwamen de ontstekingen en het eindigde met eczeem.

Ik wil je niet bang maken, maar je vroeg naar ervaringen...

ps, dermatoloog vond het niet zo erg en wilde de behandeling terug starten op het moment dat eczeem verdwenen was --> heeft 2 maanden geduurd.
Ik heb ervoor bedankt, deuh !

nu begin ik normaal met een Micanol behandeling, produkt is in België van de markt gehaald ben benieuwd *sarcasma druipt eraf*
eboTT is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 22:02   #15
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Ik heb al heel wat keren imuuntherapie gehad en heb nou ong. een jaar gelden aan mn dermatoloog gemeld dat ik daar geen zin meer in heb. Ik heb in al die jaren dat ze dat op me hebben geprobeerd (zo'n 4 jaar, met enkele tussenposes) geen één keer resultaat gemerkt.
Voor mij geen therapieen en ander medisch gedoe meer.

Voor mij is het echt verspilde tijd en moeite geweest maar zoals ik al eerder heb gezegt in andere topics: als t bij jou werkt (of je denkt dat t werkt) vooral doorgaan!
Want stel nou dat t echt werk...


Succes!
Saar is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.