Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2009, 18:07   #1
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Haaruitval

Hallo allemaal.

Allereerst fijn dat er een forum als dit is. Nu ik problemen heb met mijn haar ben ik hier al verschillende keren geweest. Ik hoop hier wat advies te krijgen en wellicht een bevestiging van wat goed is en wat niet.

Het is namelijk zo, sinds 1 week heb ik vreselijke haaruitval. Het houdt maar niet op en het blijft maar vallen. Mijn haar is in een korte tijd al erg verdund. Behoorlijk gestrest word ik ervan. Ik maak me erg veel zorgen hierover.

Ik heb al een paar jaar last van schilfers en snel vet haar op mijn hoofdhuid. Ik heb hier verder nooit echt aandacht aan gegeven, en dacht dat het een soort van roos was. Ik had wel eens een anti-roos shampoo gebruikt, maar dit hielp nooit echt. Vandaar dat ik er verder nooit wat mee heb gedaan. Ik had af en toe wel wat jeuk en snel vet haar en dan de schilfers, maar echt haaruitval was mij nooit opgevallen, behalve de afgelopen week dan.

Ik heb heel goed zitten overdenken waardoor mijn haaruitval nou zou kunnen komen. Stress?, mijn eetpatroon?, mijn hoofdhuid? Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Zij heeft heel even gekeken en bevestigde dat zij wat schilfers zag, en mijn hoofdhuid is op sommige plekken wat rood/roze. Nu gaf zij mij een shampoo genaamd Ketoconazol Actavis shampoo 20 mg/g. Ook mijn ijzer is getest, en deze was volgens haar goed, mijn waarde was 7.1.

Nu zit ik te denken, is het wel goed dat ik deze shampoo gebruik, er is immers alleen een onderzoek met het blote oog gedaan? Ik heb deze shampoo al een keer gebruikt en moet deze de eerste 2 weken elke dag gebruiken en daarna 2 keer per week. Maar moet hiervoor niet eerst Seborroische dermatitis zijn vastgesteld door verder onderzoek?

Zoals ik al eerder zei heb ik zelf goed zitten nadenken waardoor mijn haaruitval zou kunnen komen. Ik heb dit ook aangegeven aan de dokter. Ik dacht zelf dus aan een hoofdhuidprobleem, ook heb ik voor 2 weken geleden een nieuwe shampoo gebruikt, deze heb ik 2 keer gebruikt, maar ook dacht ik dat het iets te maken kan hebben met mijn hormoonhuishouding.

Dit laatste is namelijk zo, ik ben mijn eetpatroon eens nagegaan, en ik heb gemerkt dat ik de laatste maanden veel producten heb gegeten die veel fyto oestrogenen bevatten. Zoals sesamzaad, zonnebloempitten, welke ik voor 1, 5 week geleden veel at, en venkel thee, wat ik ook regelmatig dronk. Ik eet en drink deze sinds 1, 5 tot 2 weken niet echt meer zo veel. Dus dacht ik dat door het stoppen ervan mijn hormonhuishouding opeens kon zijn veranderd???
Dit heb ik ook tegen de arts gezegd, maar deze zei dat ze niet al mijn waardes kon meten. Ook neem ik visolie capsules. De arts zei wel dat dit helemaal niet nodig was.

Al met al heb ik nu een shampoo, en ik hoop dat dit helpt. Wat ik nu ook wil weten hiervan is, kan ik deze shampoo gebruiken zonder dat de aandoening Seborroische dermatitis, waar deze shampoo dus voor is, echt is vastgesteld bij mij, want zij heeft het alleen bekeken. En stel dat ik dit echt heb, na hoe lang zou mijn haaruitval dan stoppen?


Alvast bedankt voor hel lezen van mijn verhaal en eventueel voor de reacties.

MVG
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2009, 18:23   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dat lijkt mij een hele goede arts hoor! Keto-shampoo wordt voorgeschreven bij seborroïsch eczeem, wat een arts wel behoorlijk goed met het blote oog kan vaststellen en stress maakt dit eczeem vaak erger.

Hopelijk helpt deze shampoo jou inderdaad.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2009, 19:08   #3
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Dag Mijnprobleem,
Ja, dat kan flink schrikken zijn als je haar ineens begint uit te vallen: erg rot voor je! Wat voor mij wel een eyeopener was, toen bij mijn haaruitval begon, was dat de haren die vandaag uitvallen, al ongeveer een maand of drie geleden in het 'uitvalstadium' (telogene fase) zijn beland. Dat maakt het dus niet mogelijk dat een veranderd eetpatroon van een paar weken geleden, nu tot haaruitval leidt. Het betekent helaas ook dat als je de oplossing vindt, zoals hopelijk voor jou de shampoo die je hebt gekregen, je pas over een flinke poos resultaat zult zien. Succes!
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2009, 22:00   #4
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Mijnprobleem hoe oud ben je. Misschien ligt het aan je hormonen maar dan is het handig of je verteld of je net gestopt ben met de pil of spiraaltje of Nuvaring.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 10:54   #5
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties.

Dus stress vermijden! Ik hoop maar dat het inderdaad deze aandoening is, dan heb ik nu het juiste medicijn ervoor!

elisabeth01- Wat is een hele poos? Op zich denk ik dat mijn aandoening niet heel erg van aard is, ik had geen gele korsten ofzo, enkel schilfers, en heel af en toe wat jeuk, en vettige hoofdhuid en lichte roodheid.

agatha- Ik ben 25 jaar. En ben al 2 a 3 jaar niet meer aan de pil. Binnen kort waarschijnlijk wel weer maar dit zou ik nog eens heel goed moeten uitzoeken,want zo te lezen heeft dit ook vaak invloed op je haar.

Over de pil, ik denk dat mijn haarprobleem is begonnen nadat ik ongeveer ben gestopt met de pil, want vroeger had ik nooit geen schilfertjes, of snel vet haar, en die kriebels. Ik liep hier dus al heel lang mee rond. Heb ik het nu goed, want dit denk ik nu, dat het dus mogelijk is dat ik van die 2 keer dat ik een andere shampoo heb gebruikt, deze hele haaruitval is geactiveerd ofzo? Dus dat de Seborroische dermatitis in een keer wakker werd door het gebruik van die shampoo. Ik moet zeggen dat ik wel eens een keer vaker andere shampoo had gebruikt, maar de laatse maanden gebruikte ik echt dezelfde, belalve afgelopen keren dan. Het was een shampoo waarvan ik dacht dat deze goed zou zijn. Ik heb het gekocht bij Rituals, en de shampoo heet Pure Hammam met organic argan oil en fresh eucalyptus. Ook weet ik nog te herrinneren dat ik voor mijn haaruitval een haarmasker van glisskur hen gebruikt.

Ik durf deze shampoo helemaal niet meer te gebruiken, hij was niet goedkoop. Zou het aan deze shampoo kunnen liggen, dat mijn hoofdhuid gewoon niet tegen deze kan?

Mvg.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 13:09   #6
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In geval van te agressieve shampoo kan het haar afbreken bij de wortel en dat kan er uitzien als haaruitval, maar is dus geen haaruitval. Verder kun je van sommige bestanddelen in shampoo's e.d. een allergische reactie krijgen, maar dat ziet er anders uit dan seb. eczeem of psoriasis.

Het is mogelijk dat je naast seb. eczeem ook een andere aandoening hebt, maar wacht eerst even rustig af wat de keto-shampoo voor effect zal hebben.

Sterkte!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 13:31   #7
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Je bent in ieder geval niet te jong voor een zware pil als de Diane. Kijk eerst hoe dit verloopt en overleg anders met je anrts over het gaan gebruik van de Diane 35 van het merk Scheringa.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 16:40   #8
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
In geval van te agressieve shampoo kan het haar afbreken bij de wortel en dat kan er uitzien als haaruitval, maar is dus geen haaruitval. Verder kun je van sommige bestanddelen in shampoo's e.d. een allergische reactie krijgen, maar dat ziet er anders uit dan seb. eczeem of psoriasis.

Het is mogelijk dat je naast seb. eczeem ook een andere aandoening hebt, maar wacht eerst even rustig af wat de keto-shampoo voor effect zal hebben.

Sterkte!
Bedankt voor je reactie. Inderdaad, ik moet nu gewoon even afwachten. Ik had vanochtend nog even de appotheek gebeld, en zij deelde mij mee dat ik mogelijk ongeveer al na een week verandering zou kunen zien. Ik hoop dat het echt zo is.

Mvg.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 16:43   #9
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Je bent in ieder geval niet te jong voor een zware pil als de Diane. Kijk eerst hoe dit verloopt en overleg anders met je anrts over het gaan gebruik van de Diane 35 van het merk Scheringa.

Bedankt voor je reactie. Het is zo,ik ga binnenkort trouwen, dus wil ik graag tijdelijk aan de pil. Ik ben dus bang als ik dez pil zou nemen, en ik ermee zou stoppen dat het probleem kan verergeren, is het niet door mijn aandoening dan is het waarschijnlijk wel door het gebruik en het stoppen van de pil. Want als het goed is, moet mijn aandoening door gebruik van de shampoo die ik heb, straks verholpen zijn. Zou ik aan deze pil gaan, ben ik bang dat als ik ermee stop, want ik wil namelijk voor een half jaar tot een jaar de pil gaan nemen, dat ik door het stoppen ervan weer haaruitval zou krijgen.

Echt lastig allemaal.

Mvg.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2009, 17:12   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tja, zwangerschap en haargroeimiddelen of anti-haaruitvalmiddelen, zijn zeer lastig te combineren.

Maar als je toch aan "de pil" gaat, moet je er niet eentje kiezen met (licht) androgene werking en dan kom je toch weer bij de Diane35, Yaz of Yasmin terecht.

Pieker maar niet te veel.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 16:29   #11
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Wat leuk dat je gaat trouwen, laat het je dag niet overschaduwen. Komt tijd komt raad.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2009, 18:40   #12
elisabeth01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2008
Berichten: 40
Op je vraag: "elisabeth01- Wat is een hele poos? Op zich denk ik dat mijn aandoening niet heel erg van aard is, ik had geen gele korsten ofzo, enkel schilfers, en heel af en toe wat jeuk, en vettige hoofdhuid en lichte roodheid."

Hoi, hoofdhuidproblemen kunnen denk ik wel sneller opgelost worden (weet ik niet -> niet echt ervaring mee). Maar ik bedoelde meer dat als je nu met iets begint wat de oorzaak van je haaruitval wegneemt, dat je dan wel een maandje of 2 a 3 moet wachten voor je eventueel resultaat ziet. Maar wie weet, had je haaruitval een heel concrete oorzaak die nu al weer verholpen is.
Dat kan ook nog hoor! En inderdaad, richt je zoals agatha zegt vooral op je trouwdag - en andere leuke dingen
elisabeth01 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2009, 22:58   #13
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Hallo allemaal,

Ik maak me toch echt zorgen, ik verlies zo veel haar elke dag, het houd niet op. Ook zie ik dat bij mijn voorhoofd, ik echt aan de zijkanten en bovenkant, door mijn haar heen kan kijken op mijn hoofdhuid.

Nu ben ik er veel mee bezig, en las veel over wonderolie! Zou ik dit kunnen proberen? Ook tijdens de kuur van de shampoo die ik elke dag moet gebruiken. Ik dacht dan zelf aan om wonderolie een keer perweek te gebruiken, en dan voor ik ga slapen indoen, en overdag weer uitwassen,en daarna de shampoo gebruiken. Of beinvloed dit mischien het geneesmiddel?

Ook is mijn haar erg droog, wat kan ik hier aan doen? Of misschien iets anders wat mijn haaruitval tegengaat, of haargroei bevorderd?

Bij voorbaat dank voor julie reacities.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 00:42   #14
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
In het eerste bericht schreef je dat je haar erg vettig is en nu schrijf je dat het erg droog is. Dat zou kunnen, want keto-shampoo droogt de hoofdhuid uit.

Of wonderolie met keto gecombineerd mag worden, weet ik niet.

Ik had er trouwens eerst overheen gelezen, maar je schreef ook dat je ijzergehalte slechts 7.1 is en dat is te weinig, dus wel vreemd dat de arts het gehalte voldoende vond.

Zie:
http://memoboek.dynapaper.nl/87/ijzer.html

http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soo...ische%20chemie

Je kunt wel alvast Toppik bestellen als camouflagemiddel:
http://www.hairplus.nl/haarproducten...ng_05_haar.htm

Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 9 mei 2009, 04:59   #15
mijnprobleem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2009
Berichten: 33
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
In het eerste bericht schreef je dat je haar erg vettig is en nu schrijf je dat het erg droog is. Dat zou kunnen, want keto-shampoo droogt de hoofdhuid uit.

Of wonderolie met keto gecombineerd mag worden, weet ik niet.

Ik had er trouwens eerst overheen gelezen, maar je schreef ook dat je ijzergehalte slechts 7.1 is en dat is te weinig, dus wel vreemd dat de arts het gehalte voldoende vond.

Zie:
http://memoboek.dynapaper.nl/87/ijzer.html

http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soo...ische%20chemie

Je kunt wel alvast Toppik bestellen als camouflagemiddel:
http://www.hairplus.nl/haarproducten...ng_05_haar.htm
Bedankt Hanna voor je reactie.

Ik begrijp dan niet dat de dokter zegt dat mijn ijzer wel goed is. Ik had voor de meting ook nog enkele dagen extra appelstroop gegeten, dus toen ik dit niet deed, kon de waarde waarschijnlijk nog lager liggen. Ik ga nu a.s. maandag maar eens een afspraak maken bij een andere dokter, en zonder aanleiding eens vragen wat zij een goede waarde vind voor ijzer voor vrouwen, eens kijken wat zij zegt . En dan maar vertellen wat ik heb gelezen. Kan ik gelijk vragen of ik tussendoor wel een kuurtje mag gebruiken voor het droge haar/hoofdhuid.

Mvg.
mijnprobleem is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw...en plotselinge haaruitval Sanxx Haarproblemen bij vrouwen 66 11 oktober 2011 15:52
medicijnen en haaruitval Lon Haarproblemen bij vrouwen 26 9 februari 2010 02:11
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
geen haaruitval meer concetta Haarproblemen bij vrouwen 4 14 augustus 2009 00:24
nieuwe revlon anti-haaruitval patch ibbi Medicijnen/haargroeimiddelen 34 7 september 2008 01:27


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.